| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Question: kan het kwaad om de fan die in je voeding naar buiten blaast weg te halen? (ik heb wel nog een fan in de voeding zitten die lucht naar binnen zuigt)
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2004
| Een aantal onderdelen in je voeding worden erg heet. Als de fan die lucht naar binnen blaast zo krachtig is dat de lucht ook weer naar buiten geperst wordt, lijkt er me niet zo veel aan de hand. Gebeurd dit niet, dan zou ik hem niet weghalen. Is het sowiso niet beter om de outtake fan te houden en de intake fan weg te halen?? En wat voor voeding heb je?? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Het is een no-name 350W voeding die verder heel goed werkt. Ik heb er een raampje voor gekocht waar een fan-hole in zit om de lucht ook uit mijn kast te blazen. Met twee fans erin (papst) maakt ie gigantische herrie, en dat wil ik voorkomen. Het is vooral de fan die naar buiten blaast die zo'n herrie maakt, dus die wil ik eruit hebben.
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| De fan die de warme lucht uit je voeding blaast moet je iig niet weghalen want dan word je voeding dus niet meer gekoelt.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik ga er eerst wel even wat weerstanden er tussen zetten. Hij wordt nu door de fan die onderop zit gekoeld, dus dat zit wel goed. Er komt voldoende lucht nog uit aan de achterkant, ook al zit daar geen fan meer.
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2003 Locatie: Haarlem
| De fan kan je eruit halen.. 1 probleem de heatsinks.. worden warm.. en dus heb je wel een cooler nodig. Wat je kan doen is zoeken naar een stille koeler. Ik heb bijv. een panaflo koeler voor een voeding gebruikt. Deze is maar 21db en hoor je dus gewoon niet. Wat ook mogelijk is een temp gestuurde koeler kopen of een apparaatje kopen dat de temp meet.. wordt het te warm krijg je koeler meer voltage..
__________________ Raid0 2x 160 Gb Raid5 4x 80 Gb |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| voeding???? | sin³ | Hardware Junkies | 1 | 18-12-2006 18:53 |
| Voeding :S | SupeS | Casemod Junkies | 2 | 25-08-2005 22:25 |
| Slave voeding tegelijk laten starten met master voeding | KAMIKAZE-FREAK | Elektronica Junkies | 6 | 26-10-2004 18:01 |
| Voeding | bassj | Elektronica Junkies | 16 | 25-10-2003 08:25 |
| [VR] Voeding | B@S | Hardware Junkies | 4 | 7-06-2003 10:38 |