| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 september 2004 Locatie: Zaandijk
| Hey, Ik heb net een nieuwe Aero 4 Lite cooler op mn processor gezet, nu heb ik daar een zakje koelpasta bij gekregen en een zakkie met "bolletjes", niet aan die inslikbare bolletjes denken, want dr staat "Caution, dont eat" op :P Magoe, waar dienen die dingen voor en waar moet ik ze plaatsen? Want nu koelt hij op volle kracht en geeft ie een hoop herrie maar ook een alsnog hele hete processor (50 Graden). Met de normale processorkoeler is dit 45 tot 47 ofzo. Nu denk ik of dat ik te weinig koelpasta erop heb gedaan, of dat t dus iets met die bolletjes te maken heeft (dat denk ik eerder..) Dus de vragen zijn: Hoeveel koelpasta is ongeveer nodig en waar dienen die bolletjes voor?!! Alvast bedankt! Groeten, Jim Roodenburg
__________________ -"Death Answers All Our Questions OF Life, Thats A Fact" -"Eternal Death Is Equal To Eternal Life" © Storm.. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Koelpasta dient puur om oneffenheden op te vullen, dus slechts heel weinig (rijstekorrel) aanbrengen en goed uitstrijken met bijvoorbeeld een bankpasje. Die korrels dienen er voor om mogelijk vocht in de verpakking te absorberen zodat het produkt jou in perfecte toestand bereikt (je hebt ze dus niet meer nodig). Voor instructies m.b.t. het aanbrengen van koelpasta: http://www.arcticsilver.com/instructions.htm.
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ok, dan weet ik dus dat ik er ietsjes teveel op heb gedaan.. Maar kan dat dan ook de temperatuur beinvloeden? Of is het gewoon echt zo dat de Aero zo in principe slecht koelt?!
__________________ -"Death Answers All Our Questions OF Life, Thats A Fact" -"Eternal Death Is Equal To Eternal Life" © Storm.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| De Aero is zeker bij hogere fansnelheden een prima koeler. Een teveel aan koelpasta kan de prestaties absoluut negatief beinvloeden maar hoeveel precies merk je pas als je wel de goede hoeveelheid hebt aangebracht.
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Dus dat word dan lekker schrobben en er opnieuw veel minder koelpasta op gooien, bedankt ![]()
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 april 2004 Locatie: Castricum
| [LOL-mode] Citaat:
![]() Ik had em met een schuurspons, water en zeep even goed schoongemaakt. Maar toen ik het in de wasmachine wilde doen toen zei m'n moeder dat dat niet nodig was (zag er schoon genoeg uit). [/LOL-mode] Maar ff on-topic: Je kan met een stukje 3-laags w.c. papier alles ervanaf vegen en dan opnieuw een druppeltje erop doen.
__________________ T13 Server MOD in progress | | || | | | | | | | | | | | | | | | | "Currently Off-Line" | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Hehehe, ja leuk hoor, hoe moest ik t anders noemen ? :P Maar ik ga t nu doen, jullie horen van me ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| goeie koeling voor amd athlon 64 3200+ | grave667 | Cooling & OC Junkies | 13 | 2-09-2007 15:23 |
| Vobis kast + Koeling voor processor | twisted_mind | Casemod Junkies | 5 | 23-12-2005 10:10 |
| Airflow & PC koeling voor mn toekomstige mod | Don Zalmrol | Cooling & OC Junkies | 4 | 29-10-2005 11:50 |
| wat voor koeling heb ik nodig? | pascal7 | Cooling & OC Junkies | 14 | 15-07-2005 08:11 |
| advies voor koeling Athlon en PSU | plieshout | Cooling & OC Junkies | 17 | 1-11-2003 12:49 |