| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 oktober 2004
| Ik heb een AMD thunderbird 1200 MHz deze is niet zo snel maar ik wil er een beetje mee experimenteren. maar ik heb een probleempje. Namelijk mijn CPU wordt te heet ook al draait hij normaal. ik heb de temperatuur al van 80 naar 66 graden bracht door de luchtstroming in mijn kast te verbeteren. Nu heb ik het vermoeden dat de temperatuur sensor defect is. Ik heb tussen mijn CPU en heatsink om te testen een temperatuur sensor van de coolermaster musketeer geplaatst en die geeft rond de 40 graden aan. Nu vraag ik me af hoeveel graden verschil zou er normaal tussen die twee sensors zitten. En als dit verschil niet zo groot moet zijn waar zou het dan aan kunnen liggen. De temperatuuren: CPU sensor 66 graden Kast sensor 26 graden Coolermaster sensor 40 graden |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Tuurlijk maakt het wel uit in de koeling, een koellichaam kan alleen goed koelen als er genoeg warmte van het warme object naar het koellichaam kan, daarom is de onderkant van een heatsink vaak van koper, dit neemt de warmte beter op. Je stopt ook koelpasta tussen je cpu en je koeler, ook om de warmtegeleiding te verbeteren. Als je dus een niet warmtegeleidend object tussen je cpu en je koeler stopt zorg je ervoor dat je cpu zijn warmte niet kwijt kan. Dit kan je cpu slopen! |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
.Watvoor koeler heb je? Is het er eentje met een thermal pad aan de onderkant, of gebruik je pasta? Als ik het zo hoor denk ik dat er geen goed thermisch contact is tussen je CPU en koeler, vandaar deze vragen. Wist je trouwens dat een AMD CPU zonder koeler binnen 1 seconde al dood is?
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 oktober 2004
| Er zit een standaard koeler op met koelpasta (het spul wat er standaard op zat/zit) er tussen. nu is dit ding al een jaar of 4 oud en wilde ik er mee experimenteren. En daarom weet ik pas sinds kort dat hij 66 graden wordt. Het zou makkelijk kunnen dat hij al een paar jaar op 75+ graden loopt namelijk nog nooit gecontroleerd. Maar zou de koelpasta kunnen uitdrogen of niet. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [TEC] Temperatuur probleem | __Riyu__ | Cooling & OC Junkies | 1 | 17-03-2005 10:01 |
| Temperatuur Proggie's | ikbenjoost | Software Junkies | 11 | 19-07-2004 10:11 |
| Temperatuur | NecroCide | Elektronica Junkies | 8 | 27-08-2003 15:28 |
| temperatuur van een P4 | Takki | Cooling & OC Junkies | 37 | 28-07-2003 17:05 |
| [CM] 5,25 temperatuur meter | Fleppuhstein | Casemod Junkies | 10 | 5-02-2003 20:41 |