| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 augustus 2004 Locatie: Nijkerk
| Naar aanleiding van het bericht wat vandaag op nu.nl verschenen is: http://nu.nl/news.jsp?n=427627&c=50 en de discussie die hiervan dreigde te ontstaan in Area 1337: Citaat:
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Mjah volgens mij slaat dit nergens op. Op je radje zit toch ook een fan dus er is altijd wel wat airflow. En je mobo word echt niet heel warm, ik ken zat mensen met een redelijk zwaar systeem die geen enkele casefan hebben.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 maart 2004 Locatie: Hengelo
| Citaat:
wat een s*****s ... Een vriend van mij heeft mijn oude Sweex Blueline kast met daarin een watercooling van 80 euro, en 2x60mm fans in het toppaneel. Deze zijn alleen maar aan als hij zwaar aan het gamen is (doom III of UT ofz . Bij alle andere dingen dus niét. Zijn temp komt nóóit boven de 80°C uit .. Ik weet niet wáár ze die onzin vandaan halen, maar ik zou ze eigenlijk moeten adviseren zo´n n00bartikel gelijk van de website te halen, want een beetje tweaker weet toch dat dit kant-en-klare onzin is. Misschien hebben ze de temps van alle andere onderdelen bij mekaar opgeteld ..
__________________ [b]AMD64 3700+ @ 2.7ghz s754 | Asus K8N4-E Deluxe | X850XT PCI-E | 2048mb DDR PC3200 | Creative Audigy 2 | 800+ gb aan hdd's | Lian Li v2000B | Cambridge 2.1 incl. 2x120w HSP boxen | en meer ..---------- Drome 2006: Plaats 0887 | |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| @ Youri_HL: Ik weet niet welke temp jij bedoelt die niet boven de 80°C uit komt, in het artikel hebben ze het ook niet over de CPU temp, maar over de onderdelen erom heen. Letterlijke quote: Citaat:
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik vraag me af of een gerespecteerd blad als PCM zo'n grove fout zou maken en met een artikel als dit de hele wc industrie zou treffen als het op niks gebaseerd is. Ik ga het blad maar eens kopen, kijken wat ze precies zeggen.
__________________ ^ ^ ^ ^ ^ En alweer een goed idee van Jamba! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik vind het maar een beetje onzin wat Nu.nl schrijft, hun kop heet:''PCM: Geluidsarme waterkoeling verbrandt pc''. Als je het mij vraagt overdrijven hun het een beetje, ik heb het n.l het artikel in de PCM gelezen. Zij kraken watercooling niet af, ze zeggen alleen dat je er verstandig aan om voor een goede beluchting te zorgen van het mobo, het liefst door het strategisch plaatsen van een of meerdere (stille) fans.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het klopt wel wat ze zeggen: als je waterkoeling installeert en verder geen enkele airflow in je systeem hebt, dan kunnen de FET's en andere passief gekoelde onderdelen op je moederbord erg heet worden. Als je echter zorgt voor een beetje airflow van bijvoorbeeld je radiator of je voeding dan zal het best wel meevallen met het gevaar ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Gelukkig maar Idd jammer dat nu.nl voor zo'n storm in een glas water zorgt. Veel onwetenden die dit bericht op nu.nl lezen zullen nu helaas wel 6 keer nadenken voordat ze aan wc beginnen.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Zoals Johan al gezegd heeft: Ieder voordeel heb zijn nadeel: zolang wc niet voor het grote publiek aantrekkelijk wordt, blijven de productieseries klein(er) en blijven de producten duur(der). Maar ik vind het wel fijn om een bikkel genoemd te worden :P
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| Citaat:
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! | |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Waterkoeling | somers | Cooling & OC Junkies | 1 | 14-01-2008 20:39 |
| waterkoeling | Silver_Rain | Cooling & OC Junkies | 27 | 1-08-2006 09:43 |
| Waterkoeling | PhoenixDude | Cooling & OC Junkies | 8 | 3-02-2006 10:45 |
| waterkoeling | cuda | Cooling & OC Junkies | 4 | 31-01-2004 22:39 |
| [WC] Waterkoeling set | YazooWillie | Cooling & OC Junkies | 21 | 11-07-2003 00:18 |