| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 22 juni 2004 Locatie: Roosendaal
| hey, Ik wou eigenlijk weten hoe warm dat een processor mag worden?? Ik heb een AMD ATHLON XP 3000+ processor met een CMASTER CP5-8jd1f-0l T/M XP3200 luchtkoeler erop dus mij lijkt dat da een goede cooler is voor deze processor (volgens de verkoper trouwens ook). MAAR als k mijn computer aan laat staan zonder dat ik er iets mee doe geeft het programma speedfan ( te vinde op deze site) 66 grade aan en alstie druk bezig is maarliefst 88 grade. De kast tempratuur is dan 40 grade. ( ik heb er ook nog twee Coolermaster kastkoeler inzitte 8x Volgens mij is dit nie echt goed. Mijn comp is nu al 5 keer uitgeslage en da lijkt mij ook nie echt goed voor m'n computerke. Zou het nu echt aan m'n coolers liggen (volgens die geweldige verkopers nie maar volgens mij lullen ze zomaaar wa)Ik weet dat het beter is om er een waterkoeling in te zette maar zoals studente er bekend om staan heb ik natuurlijk weer ffkes geen geld dus doe ik het maar met een luchtkoeling, ALS het nou aan m'n coolers ligt welke kan ik het dan het beste nemen? Mense alvast bedankt, mzzls Bart |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Waarom open je dan 2x een topic ![]() BTW uit het vorige topic: "Een veilige maximale temperatuur is 60*C. Daarboven heb je kans op instabiele systemen, en boven de 90*C heb je kans op een dode CPU"
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Je CPU fan kan wel heel hard blazen maar als je geen frisse wind van buiten krijgt houdt het op. Dus hoeveel casefans heb je dan? /edit En heb je koelpasta onder je sink zitten
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hey, Ik heb twee casefans en koelpasta shit nie aangedacht bedankt!!! maar als k da erop smeer dan krijg ik m'n cpu cooler er toch nie meer af? Want ik wil als k weer wa geld over heb een waterkoeling der in zette. eej bedankt!! mzzls bart |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| - Hoofdletters en leestekens - ALTIJD koelpaste gebruiken - Krijg je der wel weer af, is een goedje voor. je hoeft maar een klein beetje in het midden te doen van je blok, te veel krijg je kortsluiting mee als je het onder je blok vandaan laat komen en op je mobo.
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Als je normale koelpaste ertussen smeert kan je de koeler er gewoon weer afhalen. Zoals Arthic Silver 3. Maar als je er een adhesive tussenstopt kan je hem er niet meer makkelijk afhalen, soms zelfs helemaal niet meer. Zoals Artic Silver, Thermal Adhesive. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| hey, Ik ben vanmiddag met m'n fietske door de regen maar naar de stad gegaan om KOELPASTA te hale. Maar nou heb ik er da tussen gesmeerd (heel weinig het is net bedekt en glad gestreken met een schoolpasje) maar nou istie lekker druk aant pruttelen en z'n tempratuur staat op 76 grade het is wel beter dan 88 maar volgens mij nog nie goed genoeg. Wat heb ik fout gedaan. of wat kan ik er nog aan doen. Owja de ene kastkoeler blaast lucht naar binne en de andere naar buite das toch ook gewoon goed, want zou ontstaat er een goede luchtdoorstroming, toch??? Maar dan had ik nog wa gevonde. Ik heb een onboard video kaart die ik NIET gebruik maar hij is wel gloeiend heet (der zit trouwens zo'n rooster op of hoe noemde da) en hij zit 2 cm van m'n processor zou dat ook niet de tempratuur van m'n processor kunne beinvloeden alvast bedankt, mzzls bart |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 september 2003 Locatie: deurne
| Besten is voorin je kast een fan en achter in er ook een. Je procesor koelerfan die moet lucht op je blok blazen. Koelpaste in het midden van je core. Ter grote van een reistkorel. Dat moet goed zijn. Is het dan niet goed met de tempratuuren dan moet je eens aan je blok voelen als die niet erg warm is dan je bios updaten. Kijken of hij dan andere temps aangeeft. Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.
__________________ Sig verwijderd, niet conform geldende afspraken! |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Dat zijn thermal pads, die werken ook, maar echte koelpasta is beter.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2004 Locatie: Castricum
| 88 C Dat is wel heel hoog!!!!Maargoed, ik heb eens temps getest op m'n eigen PC, met elke keer een andere setup. ( met een AMD Athlon 1800+ XP, standaard socket A 2000+ CPU fan, Thermal koelpasta en 2 80mm casefans )
Zoals je ziet maakt het best veel uit of je koelpasta en/of casefans gebruikt
__________________ T13 Server MOD in progress | | || | | | | | | | | | | | | | | | | "Currently Off-Line" |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Goeie tempratuur HDD? | Niels van de Poll | Cooling & OC Junkies | 6 | 12-10-2007 15:52 |
| Tempratuur probleem | Roy v. Zanten | Cooling & OC Junkies | 8 | 26-05-2006 18:15 |
| tempratuur cpu | creeper89 | Hardware Junkies | 8 | 22-01-2006 10:22 |
| Processor tempratuur??? | bartjes | Hardware Junkies | 2 | 9-08-2004 18:41 |
| tempratuur meter | Freez | Cooling & OC Junkies | 20 | 14-07-2004 15:28 |