| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2003 Locatie: Zierikzee
| IIk heb een tijd geleden een cpu-cooler besteld voor mijn amd athlon xp 1800+. Ik heb toen alleen met mijn domme kop een coolermaster hhc-l61 [silent version] besteld. De fan die daarop zit draait maar 2800 rpm, en de amd wordt dus te warm in mijn midi-kastje. Nu wil ik deze gaan vervangen door een deltafan die tussen 6800 en 8000 rpm draait, en ben druk alle webshops aan het afzoeken naar de 8000 rpm variant (kan ik jammer genoeg nog niet vinden). Maar nu zag ik op de site van perfectsystems deze delta fan ->url en daar staat bij dat deze NIET op het moederboard aangesloten mag worden, maar waarom niet ![]() De mensen van perfectsystems zijn momenteel op vakantie, daar kan ik het dus niet vragen dus vandaar dat ik het hier doe ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Dan maar een fancontroller kopen en de fan via de fancontroller aansluiten, want ik moet de CPU-temp wel kunnen blijven zien. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 augustus 2003
| Daarbij moet je ook opletten, mn zalman kan bv per poort 6W leveren, en die delta is 6, .. W.. Als je deze bv op een zalman fanmate duwt dan geloof ik dat die heel erg warm wordt.. Zie dat topic hieronder; the-system heeft delta fans en die weet er wel veel over ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #8 (permalink) | ||
| Citaat:
Dat is wel goed nieuws, want ik wil totaal iets van 5 a 6 fans (incl cpu cooler fan) in mijn case gaan zetten. Een normale fancontroller kan er maar 4 aan. Nu kan ik voor de zalman gaan die er wel 6 aan kan. ![]() --edit-- Alleen zegt iemand iets hierboven dat die zallman controller weer die delta's niet aankan en warm wordt.. aaaggghhh >o | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als je fancontroller zo'n fan niet aankan, is het simpel een grotere heatsink op de tor in de fancontroller plakken en dan kan je er grotere fans mee regelen. Grote kans dat er in de controller een LM317 zit en die kan maximaal 1.5A aan, maar dan worden ze wel heet. Dus een grotere heatsink erop en klaar ben je. Je kan ook een paar grote fans in je kast gooien zoals deze: ![]() Blower, Dyna Ace, model:109, kogelgelagerd, thermisch beveiligd, robuuste aluminium blower, 27 watt-220volt, kunststof waaiers, diam:170mm x 50mm dik., grote luchtverplaatsing, nieuw,...€11,35 Die dingen verkopen ze bij de Baco in IJmuiden ( www.baco-army-goods.nl ) en ze verzenden ook.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Citaat:
![]() WoW dat zijn nogis leuke dingen :-D | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: Haarlem
| En je hebt meteen een toren aan je socket hangen en dat is niet echt goed voor je CPU. Kracht x arm was het toch? Mijn laatste natuurkunde les is al weer jaren geleden... ![]()
__________________ Everything that has a beginning has an end.... [The Matrix - Revolutions] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Usb op mobo aansluiten | Bartjez | Elektronica Junkies | 6 | 3-09-2006 11:19 |
| usb poort lukt niet aansluiten | william | Hardware Junkies | 13 | 5-03-2005 12:14 |
| [Mobo] Nieuw mobo, keyboard/muis werkt niet | icezAz | Hardware Junkies | 5 | 25-02-2004 21:43 |
| Waarom connector aansluiten van videokaart FX 5900 van asus | Li-Unit | Hardware Junkies | 21 | 9-01-2004 21:07 |
| waarom niet multiplyer veranderen :S? | NO2 | Cooling & OC Junkies | 11 | 17-10-2003 20:46 |