| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2003
| Ik heb een pre-mod sweex kast, de Xenon XB. Hier zitten standaard 4 uitbreidings gaten voor fans: 2 voor onderin bij de hd's en 2 achter bovenin onderelkaar.. Na het lezen van wat teksten ben ik er achter, als ik het goed begrepen heb, dat voorin het best lucht naar binnen kunnen nemen en de achterste de lucht uit... Ook zit er in het midden van mijn side panel nog een fan. Nu hoorde ik van iemand dat ik dan ook het beste nog een fan bovenin kon maken.. is dat waar??? Ik denk wel dat mun cpu wat extra koeling nodig heeft. Na het spelen van een simpel spel wordt ie al meer dan 60 graden Ook is de lucht die ik zo uit mijn voeding voel komen nogal op tempratuur.. Waar kan ik nu het beste fans plaatsen? Grtz, MeGodYouDie ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 juli 2004 Locatie: Wijchen
| Een fan bovenin zuigt de warme lucht die naar boven gaat weg. Als je dan voorin onder ook nog een fan plaatst en achterin boven dan moet dat al een groot verschil maken met de temperatuur in je kast. Daarmee zal je CPU temperatuur ook weer dalen. Blijft je CPU temperatuur nu nog hoog dan kan je nog kijken als je koelblok van je CPU er wel goed opzit of dat er nog wel genoeg koelpasta tussen de core en het koelblok zit. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ja een blowhole bovenin de kast is idd een goed idee, warme lucht stijgt immers op. Die fan in het midden van je window blaast zo ook mooi richting je videokaart, die altijd wel gebaat is bij extra koeling.
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
| |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
| |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Optimale Airflow | darkstyle | Cooling & OC Junkies | 3 | 11-11-2007 10:48 |
| Airflow | NOOB | Cooling & OC Junkies | 10 | 11-07-2006 05:18 |
| Airflow | Dylan- | Cooling & OC Junkies | 10 | 9-02-2006 19:53 |
| airflow | Warheart | Cooling & OC Junkies | 16 | 6-08-2005 15:02 |
| airflow probleem | masterwebber | Cooling & OC Junkies | 12 | 2-06-2004 06:45 |