| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2003 Locatie: Zierikzee
| Ik ben al een tijdje bezig met het overklokken van m'n XFX FX5200 128 mb DDR. De core-speed staat nu op 288 (default 250) en geheugen staat op 375 (default 350). Ik wil nog wel verder gaan, maar ik weet niet precies welke van de twee ik het meest moet opschroeven. Het schijnt dat je de mem-speed door twee moet delen omdat het DDR-geheugen is. Klopt dit? En moeten de snelheden dan ongeveer gelijk lopen? Want als dat zo is, moet ik de memspeed wel heel hoog zetten (600 mhz bij een core van 300) om een efficiente OC te krijgen.[/list] |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Nee, gewoon je core omhoog schroeven, en je memory ook, steeds een stukje hoger, en dan testen met bijvoorbeeld 3D Mark 03. Zie je geen rare spikkels of dingen die er niet horen, dan is alles oke. De verhouding maakt niets uit. Mijn core loopt op 440 en mijn geheugen op 770 effectief (385). Gewoon proberen dus Zolang je het maar in stapjes van bijvoorbeeld 5 MHz tegelijk doet, kan er weinig fout gaan.
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| En misschien ook ff opletten wat een snelle setting is want soms heb je dat als je je mem of core tehoog doet dat je mem of core opelkaar gaan zitten wachten en dan gaat het juist slomer dan dat het sneller gaat dit had ik met mijn gf4mx maar met mijn radeon heb ik er geen last van maargoed het is misschien handig om te weten.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| eerst je mem zo hoog mogelijk proberen, alsj e artifacts krijgt ( stipjes /streepjes/ dingetjes in beeld die der niet horen) dan heb je de top van je mem, zet m iets terug tot je geen artifacts meer heb. Dan je core omhoog tot die niet verder wil, dan je mem tot je net geen artifacts heb. Ze deed ik et en ik overrulede Rostvertol-Mil www.g5.nl/orc/ ( NOFI ). Dus succes gegarandeerd. ![]()
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Bij de wat snellere kaarten is de core snelheid belangrijker omdat die kaarten wel snel genoeg zijn om bv ps2 effecten te renderen en dan heb je meer aan gpu power dan aan bandbreete. Dat is eigelijk iets wat je nu goed begint te zien met de next-gen games (far cry, hl2, doom3) die veel mee leunen op pure gpu power dan op de bandbreete.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [GZ] intel core 2 duo | frans | Recycle Junkies (V&A) | 7 | 26-09-2007 18:08 |
| [CIP] Reactor core | Stino | Casemod Project Logs | 33 | 17-07-2007 15:02 |
| Core 2 Duo E6700 | mudder | Hardware Junkies | 16 | 4-06-2007 18:30 |
| Counter-Core | MrDarkraver | Casemod Junkies | 12 | 11-02-2006 09:38 |
| hoe v-core verhogen ? | inanc_gangster | Cooling & OC Junkies | 12 | 21-12-2003 13:35 |