| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Hallo, Ik heb dit niet duidellijk kunnen trugvinden in het "WC-Topic" dus dan vraag ik het maar hier ![]() Ik heb namellijk een Koolance Exos waterkooler.... En ik weet niet ofdat hij Paralel trekt Omdat bij praralel het water maybe zo langzaam gaat stromen..... Ik heb hier 2 tekeningetjes gemaakt hoe ik het graag zou willen hebben... het liefste zou ik paralel willen omdat het water overal koud is... alleen trekt mijn pompje dat ?? Serieel ![]() Paralel ![]() Kan mijn Koolance Exos pompje de Paralel aan ? HELP !! ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Als je pomp daadwerkelijk 60 liter/uur pompt dan kan je paralel wel vergeten. Je hebt minstens 10x zoveel nodig om een beetje paralel te kunnen watercoolen. Mijn eigen mening over paralel watercoolen is dat het grote onzin is. Die halve graad die je CPU misschien het water opwarmt merk je echt niet. Sommige mensen denken dat een CPU blok het water minstens 50*C opwarmt en als dat echt zo was, dan had paralel zin. Daarnaast zit je ook met de doorstromingsweerstand, als je VGA blok lekker makkelijk water doorlaat gaat er weinig water door je NB en CPU blok en worden die dus heter. Dus moet je weer met klemmen in de weer om de weerstand overal gelijk te krijgen. BTW in je tekening heb je serieel en paralel verkeerd om staan, want als alles in serie staat hangt het allemaal achter elkaar, niet naast elkaar .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Naar mijn mening is Paralel dan beter.... overal koud water Maar ik weet genoeg.. ik denk dat ik nu deze pomp aanschaf.. http://shop.freezinghardware.nl/inde...003&ItemID=316 Die heeft 10 l/min zal wel genoeg zijn :-) Of deze... Ik denk doordat ie ingebouwd is wel iets stiller zal zijn! http://shop.freezinghardware.nl/inde...03&ItemID=1471 Wel 5 l/min Welke zouden jullie pakken ? Volgens mij is die van 5 l/m wel stiller dan die 10 l ! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Flinke flow scheelt je veel meer in je temps, komt er meer koud water langs je blok, dus wordt er ook meer warmte opgenomen vanuit het blok, ik zou dus voor de 10 lt/m gaan.. Eheim en hydor pompjes zijn allebei lekker stil, dus dat zit wel goed |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 24 november 2003 Locatie: Vlaardingen
| Citaat:
| |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ik ga voor die ingebouwde in het resorvoir.... Daar kan je zelf je aansluiting kiezen... en aangezien die Eheim 10l/min/ alleen 12 mm aansluitingen heeft.... Heb ik geen zin om te gaa klooien met van die verdun stukken ! Ik heb namellijk alles 8mm.... Maar iig iedereen bedankt !! Anders zat ik nu met mijn 1 l/min pompje met een serieele opstelling :P Was idd niet opgeschoten :-) Ik denk dat ik nu gewoon die Pomp op mijn Koolance sloop en gewoon het resorvoir en de radiator gebruik die erin zitten ![]() |
| | |
|
| « airflow probleem
|
AMD 2500 oc » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Mijn Fan... | SupReme | Elektronica Junkies | 2 | 18-05-2006 18:18 |
| Mijn pc ziet de helft van mijn GB's niet | Raptor | Hardware Junkies | 10 | 23-07-2004 17:16 |
| Pompje uit elkaar....wat te doen ? | Raptor | Cooling & OC Junkies | 11 | 23-06-2004 17:01 |
| [VR] pompje +rad van de sloop | Recycle Junkies (V&A) | 5 | 5-10-2003 20:07 | |