| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2004 Locatie: Aalst , Belgium
| llo awel ,ik wou wat meer cooling in mijn bak dus ** ik ga naar de pc mod winkel en ik koop me 2 80x80x25 mm fans (revoltec) , ik denk 2000 rpm, in het duits staat hier toch : 2000u/min (de prijs kleeft nog over het engelse gedeelte :P) dus nu heb ik 3 coolers (ook nog een van aOpen, 80x80x25) deze was aangesloten op zo'n ingang met 2 pinnen, dus ik steek 1 van die revoltecs daar ook in , deze werkt perfect op volle toeren . maar .... nu moest ik dus nog een andere 2 pin ingang vinden ... die was er niet , ik zag da er nog een verlengstukske bij was zoda je da kan aansluiten op een grotere power connector , en zo kwam ik aan de derde 2 pin .. nu , deze draait denk ik maar op 500 rpm ofzo => lol dus is er een andere manier om die op volle toeren te late draaien , of moet ik mij een controller kopen ?? grtz nitron |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Welkom op het forum, lees om te beginnen de policy ff. Wat bedoel je precies met een ingang met 2 pinnen? Een fanconnector op het moederbord? Ik denk dat het verlengstukje dat je gebruikt een 12 naar 7 volt 'converter' is: btw: zo'n grotere powerconnector heet een molex(connector).
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ok dat is dan ook gebeurd. (Nieuwe regel volgens mij ...) Ik zal voortaan posten zoals het hoort. (Nog een andere regel.) Maar , sorry , dat ik dit zeg maar hiermee is mijn probleem nog niet opgelost! Dus zouden jullie me A.u.b. kunnen helpen? (Nu de slotzin.) (Nieuwe alinea.) Dank bij voortbaat. Nitron. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Probeer eerst eens alle fannetjes te verwisselen van stroompunt, kijken welke er evt. brak is. Vanaf de molex kun je verschillend stroomsterktes krijgen, raadpleeg: http://www.casejunkies.com/forum/vie...er=asc&start=0 Misschien zijn er een paar draden verkeerd aangesloten ? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ja , ik heb hier dus dat verlengstuk , van molex naar een fanconnectorstuk. Dit is zo 1 : Molex---(rood-zwarte draad dus 5 volt denk ik)---dan komt dat stuk dat op die foto links onder staat---(geel-zwarte draad---dan een stuk dat past op een fanconnector op het moederbord. Dus misschien ligt dit aan die 5 volt ? Ik ben een echte leek in voltages en van die dingen , dus sorry als ik het verkeerd voor heb. De fans werken allebei op volle toeren als ik ze aansluit op een fanconnector. Zou je dit kunnen verhelpen door een controller ? nitron |
| | |
| | #10 (permalink) |
| D'no... Daarom dat ik het hier vraag , waarschijnlijk door dat geel-zwarte draadje ¿ ? Ja ik ga toch eens een controller kopen denk ik .Greetz, maar als iemand het nog zou kunnen oplossen , doe gerust hé :P . Nitron. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| fans aansluiten. | .DevastatioN | Hardware Junkies | 2 | 27-08-2006 14:43 |
| LCD aansluiten | royvuurwerk.tk | Elektronica Junkies | 7 | 2-05-2005 23:54 |
| Fans Aansluiten | Cooling & OC Junkies | 5 | 11-04-2004 19:03 | |
| [Fans] Aan iets aansluiten?? | BlaQMaG | Elektronica Junkies | 11 | 12-03-2003 07:59 |
| Aansluiten fans, lampjes e.d. op molex | Elektronica Junkies | 11 | 7-01-2003 17:51 | |