| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| hey, Eindelijk heb ik nou alles voor mijn wc setup bij elkaar gevonden ( heb alleen nog niet alles thuis ) maar nu moet ik alles dus in mijn case gaan passen. De pomp wil ik onder mijn videokaart stoppen ik denk dat dat wel gaat passen. Tot zover gaat alles goed maar nu komt het "probleem' ![]() Ik heb dus een rad van 18 bij 17 cm en er zijn dus niet echt veel plaatsen waar dat ding past. Ik zat te denken aan voorin me case, maar dat moet ik dus me floppy drive eruit halen nou is dat geen probleem want ik gebruik dat ding toch nooit maar ik moet dan dus ook me hele hdd tray eruit slopen anders past het nog niet. Of bovenin me case. DAn moet ik dus wel 2 gaten zagen (/me vreest nu al voor zijn case) en dan zit ik ook weer met airflow dat er alsnog niet direct koele lucht bijkomt. Ook word het dan nogal druk met dvd/branders etc ookal zie je dat niet maar het zit er en daar kan ik niet tegen ![]() Wat heet nou wijsheid? zelf iets van een hdd tray maken en me rad voorin plaatsen en me resevoir ergens verstoppen (floppy bay resevoir is het). Of me rad bovenin plaatsen? Me case is BTW een chieftec midi tower.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ik heb er ook over nagedacht.. Alleen je case lijkt opeens zo klein als er zoveel inmoet. Natuurlijk gaat het passen, goedschiks of kwaadschiks, maar passen zal het Ik vraag me alleen af wat de handigste manier is.
| | |
| | #5 (permalink) |
| Ik denkt niet dat dat makkelijk gaat want het rad is vrij dik en dan moet er ook nog een fan op. En de aansluitingen zitten zo dat als je dat doet je een bocht van 90 graden moet maken op een stuk van een paar cm omdat de slangen anders tegen me mobo komen. Ik denk dat het het makkelijkst is om het voorin mijn case te doen en met een beetje mazzel kan ik me hdd tray misschien wel helemaal onder mijn brander en dvd speler zetten want daar is nog wel een boel ruimte over.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Ik ken het radje en mijn pa heeft ook een chieftec miditower. Wat dacht je ervan om hem op de bodum te plaatsen ? Ja het is een gewaagd idee, maar als het lukt :P Je maakt een gat in de bodum voor je fan, plaats daar met boutjes het radje over en als je dan je onderste 1 of 2 pci-sloten niet gebruikt heb je nergens last van. De fans zuigen dan ook meteen koele lucht door je radje. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 maart 2003 Locatie: Eerbeek
| OK, ik heb een chieftech big tower en voor het gemak heb ik gewooon mijn voeding aan de buitenkant gemonteerd. Ten eerste blijft dan de warmte van je voeding buiten je case, en ten 2e heb je weer heel wat ruimte. Die HD tray er gewoon uit mollen, en daar plaatsen. De HD's dan op de oude plek van de voeding. :P Je kunt het vast wel ergens kwijt. ![]()
__________________ As 't net kin sa 't moat, dan moat it mar sa 't kin. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Mijn reservoir neemt meer ruimte in. :P Maar die past daar ook. Hiervoor heb ik ook 1 HD tray verwijderd. :P ![]() P.s. Afstand tussen videokaart en reservoir is ongeveer 5 mm. ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| wat dacht je ervan om je voeding voor-onder te mounten? En dan je radje achter bovenin, daar heb je dan zát ruimte ![]() Heb ik bij mijn chieftec ook gedaan, werkt super, en je casetemp wordt er misschien 1 graad warmer op ofzo, en als je toch gaat wc-en boeit dat echt niet zoveel hoor . |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Met een chieftech kun je alle kanten op. Daarom heb ik er hier ook 2 Big towers van staan. En 1tje wordt op dit moment flink onder handen genomen, maar als dat project ooit af komt....... ![]()
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb het topic even een schopje gegeven naar Cooling & OC .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #12 (permalink) |
| De voeding onderin plaatsen en het radje dan boven in heeft opzich netzoveel nut als dat ik de voeding laat zitten en het rad in de bodem monteer ![]() Ik ga morgen eerst mijn hdd tray is opmeten om te kijken of ik hem onder me 2 drivers kan plaatsen want dat lijkt mij de mooiste oplossing want zo is alles ook lekker uit het zicht. Anders denk ik dat het idee om het rad op de bodem onder me videokaart te stoppen het beste is omdat ik zo ook niks hoef weg te halen.
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ik heb net is zitten meten en het lijkt haast of die tray gemaakt is om onder je brander/dvd speler te stoppen het past precies.De bedoeling is nu dus om da tray onder me drives te maken. Ik denk dat ik me cd brander weg moet laten omdat ik een res heb met de maten van een cdrom speler en de floppy reses die ze verkochten hadden de maten van 2 floppy drives dus dat zal dan wel net niet passen naast de tray maar daar moet ik nog ff naar kijken. Ik heb ook nog gekeken of me rad onderin paste maar dan kan ik meteen al me pci slots niet meer gebruiken en word het ook heel erg krap met de slangen.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Ik vind het nog steeds het makkelijkste om de voeding voor-onder te mounten. voordelen: je kan ál je drive-bays behouden geen lelijk rad op je bodem geen stoffige lucht vanaf de grond je radiator in en vast nog wel meer wat ik nu ff niet kan verzinnen ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| maar waar laat ik dan me pomp? die past dan nergens meer met de voeding achterin en als ik al me tray's laat zitten.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| wie gaat???? | cyberdeath | The Party - NKCM | 28 | 26-03-2007 23:04 |
| HD/cd-rom speler passen niet? | PeaceMaker | Hardware Junkies | 16 | 27-07-2004 21:32 |
| Gaat dat passen ? | Patser | Hardware Junkies | 22 | 21-01-2004 18:56 |
| [Sound] Welke speakers, passen er bij mij systeem....? | Raven | Hardware Junkies | 21 | 21-06-2003 09:08 |
| leuke casemod alleen de hd's passen niet meer... | DeaT | Area 1337 | 13 | 2-06-2003 23:28 |