Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 17-04-2004, 01:26   #1 (permalink)

Standaard Nieuw Coolermaster Centurion case en een te hoge tempratuur.

hoi hoi, kheb vandaag/oftewel gister vrijdag een nieuwe case gekocht... ik had een grote chieftec... en de tempraturen daar op waren best wel goed...

op Chieftec

Processor: 47
Case: 33 ( 1 case fan )
HDD: 31

Met me nieuwe Centurion - kleinere kast

Processor: 55
Case: 38 ( 1 case fan )
HDD: 38

ik d8 dat het probleem kwam door een standaard fan vooraan achter de HD, omdat die dus warme lucht richting de videokaart en processor zet ...
toen had ik die fan uit gezet, maar dat hielp niets, kast blijft warm... behalve als ik me boven en zijpaneel open doe, dan begint ie te dalen, ik kan net me handen niet op het videokaart doen voor 3 seconden, omdat het te warm is, en ook is me voeding heel erg warm.. ik weet niet hoe jullie denken wat erg is, maar ik vond het warm.. en die zit eigenlijk vlak tegen de processor aan...

en ik weet niet wat ik hier tegen moet doen.. maar ik vind dit niet goed

ik moest dit van joost_mod vragen..

en owjah, kheb nooit koelpasta tussen op me processor gezet...

heeft mischien iets wat me kan helpen ?
Bish is offline  
Oud 17-04-2004, 01:30   #2 (permalink)

Standaard

haha ja idd ik denk persoonlijk dat het komt omdat je geen koelpasta tussen je cpu hebt dit is namelijk zeer slecht uit mijn ervaringen maar ik weet niet wat andere van dit probleem denken
joost_mod is offline  
Oud 17-04-2004, 01:31   #3 (permalink)

Standaard

maar hoe kan dat als ie nou normaal 47 tot 48 graden is, met mijn ouwe chieftec, dicht, en hier opeens 55 graden ? en toch nooit koelpasta tussen gezet...

nu ik me kast open heb, boven en zijpaneel is ie ook 48 graden CPU, maar dat heeft weer nadeel voor me HD, dies nu 39, das logisch
Bish is offline  
Oud 17-04-2004, 01:32   #4 (permalink)

Standaard

De koeler op je videokaart is niet zo gek ATI heeft vaak klootkoelers mijn 9800se @ pro word ook wel heet
joost_mod is offline  
Oud 17-04-2004, 02:53   #5 (permalink)

Standaard Re: Nieuw Coolermaster Centurion case en een te hoge temprat

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bish
Dan zou ik er toch maar is een beetje koelpasta tussen stoppen , dat zal al heel veel schelen in temperatuur.

Vergeet niet eerst de core en je koelblok goed schoon te maken en daarna een beetje koelpaste ter grootte van een rijstkorrel erop doen, meer heb je echt niet nodig.

Denk opzich wel dat dat heel veel zal schelen :P
Skater is offline  
Oud 17-04-2004, 02:55   #6 (permalink)

Standaard

ik weet trouwens al waardoor het komt dat de tempratuur zo hoog is... , het is een te warm weer... me broertje z'n pc is ook in de 50 en 52.. na gamen 50, maar z'n zijpaneel staat open, mijn kast is ook 47 met zijpaneel open..

maar het komt dus door het weer, maar als het in juni warmer wordt.. dan moet de pc natuurlijk heel erg gekoeld worden...

en hoe warm me videokaart nu is, denk ik dat ie nog's crasht in de zomer.. en me cpu zal 60 of 65 zijn.. en dat vind ik zelf eigenlijk niet goed...

mischien ideen?
Bish is offline  
Oud 17-04-2004, 03:00   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
....maar het komt dus door het weer
Daar denk je toch meteen aan!?! Iedereen z'n pc is iets warmer door het weer.
YGkremer is offline  
Oud 17-04-2004, 08:44   #8 (permalink)

Standaard

Plaats anders wat meer casefans, maak 2 blowholes, 1 op de hoogte van je CPU en 1 op de hoogte van de videokaart. En misschien ook 1 aan de achterkant van de kast.
masterwebber is offline  
Oud 17-04-2004, 08:51   #9 (permalink)

Standaard Re: Nieuw Coolermaster Centurion case en een te hoge temprat

Citaat:

heeft mischien iets wat me kan helpen ?
Wat zou helpen is koelpasta
Ice T is offline  
Oud 17-04-2004, 09:15   #10 (permalink)

Standaard

Misschien zou je het volgende kunnen proberen:

1. Doe allereerst de juiste hoeveelheid koelpasta tussen je processor en de koeler. Een klein drupje en dan verspeiden over de gehele core/heatspreader. Dan je koeler terugmonteren en de fan op je koeler weer aansluiten.
2. De meeste videokaarten worden erg warm/heet. Het is tegenwoordig normaal dat de videokaarten erg warm worden. Oplossing is een betere koeler erop monteren maar is niet strikt noodzakelijk. Alleen bij overklokken van de videokaart zou ik wel kijken naar een andere koeler
3. Als je computer weer in elkaar zit dan moet je even een zijpaneel eraf halen en vervolgens de computer opstarten. Kijk naar de temperatuur en richt vervolgens een fannetje (gewoon in je hand houden) op de CPU koeler. Door deze extra hoeveelheid lucht zou de temperatuur moeten dalen. Daalt de temepratuur aanzienlijk, zeg meer dan 5 graden, dan is het duidelijk een airflow probleem en moet je de airflow in je case gaan verbeteren door meer of grotere fannen te plaatsen.
4. Als je voeding erg warm wordt kan dit duiden op simpelweg een te hoge casetemperatuur. De voeding kan dan zijn warmte niet kwijt.
Oud 17-04-2004, 12:32   #11 (permalink)

Standaard

Wie geen koelpasta gebruikt moet niet zeuren, dat is niet voor niks uitgevonden ....
Pureoptical is offline  
Oud 17-04-2004, 12:46   #12 (permalink)

Standaard

nooit koel pasta gebruikt... en tempratuur is altijd tussen de 45 en de 49 geweest, nooit hoger... maar nu weer 52, omdat het denk ik wel wat kouder is nu... in de middag is het weer warmer...

en ik ga wel ff ergens koelpasta kopen
kan geen kwaad
Bish is offline  
Oud 17-04-2004, 18:06   #13 (permalink)

Standaard

lijkt me ook verstandig om te kopen tis natuurlijk niet voor niks gemaakt
joost_mod is offline  
Oud 17-04-2004, 20:27   #14 (permalink)

Standaard

mss domme opmerking, maar staat je casefan de goede kant op te blazen
Oud 17-04-2004, 20:44   #15 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Hmmmja... koelpasta he.. en je hoeft t niet eens te kopen, hele goede koelpasta staat in de badkamer :P (http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1984)
Krijg je een lekkere mintgeur gratis bij

Ff serieus.. neem arctic silver 5, dat zou een stuk moeten schelen. En het is misschien een goed idee je kabels te sleeven en ronde IDE kabels te nemen (als je dat nog niet hebt), dat zal de airflow ten goede komen.
Reken ook eens uit hoeveel cfm airflow je in en uit hebt, het beste is om net iets meer in dan uit te hebben, dan blijft heel veel stof buiten je kast (overtollige lucht gaat via kieren naar buiten, dan kan er geen stof door naar binnen)
Koradhil is offline  
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Casemod CoolerMaster Centurion 543 Leopard Casemod Project Logs 8 30-03-2008 11:22
Coolermaster Centurion 5 Desert Fox Casemod Junkies 3 25-10-2007 23:22
CoolerMaster Centurion 5 Niek Casemod Junkies 3 14-10-2005 16:52
Coolermaster Centurion II te koop? masterwebber Casemod Junkies 3 14-04-2004 13:07
CoolerMaster case fans Bish Cooling & OC Junkies 30 8-02-2004 20:59

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.