| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2004
| hoi hoi, kheb vandaag/oftewel gister vrijdag een nieuwe case gekocht... ik had een grote chieftec... en de tempraturen daar op waren best wel goed... op Chieftec Processor: 47 Case: 33 ( 1 case fan ) HDD: 31 Met me nieuwe Centurion - kleinere kast Processor: 55 Case: 38 ( 1 case fan ) HDD: 38 ik d8 dat het probleem kwam door een standaard fan vooraan achter de HD, omdat die dus warme lucht richting de videokaart en processor zet ... toen had ik die fan uit gezet, maar dat hielp niets, kast blijft warm... behalve als ik me boven en zijpaneel open doe, dan begint ie te dalen, ik kan net me handen niet op het videokaart doen voor 3 seconden, omdat het te warm is, en ook is me voeding heel erg warm.. ik weet niet hoe jullie denken wat erg is, maar ik vond het warm.. en die zit eigenlijk vlak tegen de processor aan... en ik weet niet wat ik hier tegen moet doen.. maar ik vind dit niet goed ik moest dit van joost_mod vragen.. en owjah, kheb nooit koelpasta tussen op me processor gezet... heeft mischien iets wat me kan helpen ? |
| |
| | #3 (permalink) |
| maar hoe kan dat als ie nou normaal 47 tot 48 graden is, met mijn ouwe chieftec, dicht, en hier opeens 55 graden ? en toch nooit koelpasta tussen gezet... nu ik me kast open heb, boven en zijpaneel is ie ook 48 graden CPU, maar dat heeft weer nadeel voor me HD, dies nu 39, das logisch |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Citaat:
, dat zal al heel veel schelen in temperatuur.Vergeet niet eerst de core en je koelblok goed schoon te maken en daarna een beetje koelpaste ter grootte van een rijstkorrel erop doen, meer heb je echt niet nodig. Denk opzich wel dat dat heel veel zal schelen :P
__________________ Heeft zijn kleurtje aan de wilgen gehangen | |
| |
| | #6 (permalink) |
| ik weet trouwens al waardoor het komt dat de tempratuur zo hoog is... , het is een te warm weer... me broertje z'n pc is ook in de 50 en 52.. na gamen 50, maar z'n zijpaneel staat open, mijn kast is ook 47 met zijpaneel open.. maar het komt dus door het weer, maar als het in juni warmer wordt.. dan moet de pc natuurlijk heel erg gekoeld worden... en hoe warm me videokaart nu is, denk ik dat ie nog's crasht in de zomer.. en me cpu zal 60 of 65 zijn.. en dat vind ik zelf eigenlijk niet goed... mischien ideen? |
| |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 11 september 2003 Locatie: Oisterwijk
| Citaat:
![]() | |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Misschien zou je het volgende kunnen proberen: 1. Doe allereerst de juiste hoeveelheid koelpasta tussen je processor en de koeler. Een klein drupje en dan verspeiden over de gehele core/heatspreader. Dan je koeler terugmonteren en de fan op je koeler weer aansluiten. 2. De meeste videokaarten worden erg warm/heet. Het is tegenwoordig normaal dat de videokaarten erg warm worden. Oplossing is een betere koeler erop monteren maar is niet strikt noodzakelijk. Alleen bij overklokken van de videokaart zou ik wel kijken naar een andere koeler 3. Als je computer weer in elkaar zit dan moet je even een zijpaneel eraf halen en vervolgens de computer opstarten. Kijk naar de temperatuur en richt vervolgens een fannetje (gewoon in je hand houden) op de CPU koeler. Door deze extra hoeveelheid lucht zou de temperatuur moeten dalen. Daalt de temepratuur aanzienlijk, zeg meer dan 5 graden, dan is het duidelijk een airflow probleem en moet je de airflow in je case gaan verbeteren door meer of grotere fannen te plaatsen. 4. Als je voeding erg warm wordt kan dit duiden op simpelweg een te hoge casetemperatuur. De voeding kan dan zijn warmte niet kwijt.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| |
| | #12 (permalink) |
| nooit koel pasta gebruikt... en tempratuur is altijd tussen de 45 en de 49 geweest, nooit hoger... maar nu weer 52, omdat het denk ik wel wat kouder is nu... in de middag is het weer warmer... en ik ga wel ff ergens koelpasta kopen ![]() kan geen kwaad |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 maart 2004 Locatie: Hengelo (OV)
| Hmmmja... koelpasta he.. en je hoeft t niet eens te kopen, hele goede koelpasta staat in de badkamer :P (http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1984) Krijg je een lekkere mintgeur gratis bij ![]() Ff serieus.. neem arctic silver 5, dat zou een stuk moeten schelen. En het is misschien een goed idee je kabels te sleeven en ronde IDE kabels te nemen (als je dat nog niet hebt), dat zal de airflow ten goede komen. Reken ook eens uit hoeveel cfm airflow je in en uit hebt, het beste is om net iets meer in dan uit te hebben, dan blijft heel veel stof buiten je kast (overtollige lucht gaat via kieren naar buiten, dan kan er geen stof door naar binnen) |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Casemod CoolerMaster Centurion 543 | Leopard | Casemod Project Logs | 8 | 30-03-2008 10:22 |
| Coolermaster Centurion 5 | Desert Fox | Casemod Junkies | 4 | 25-10-2007 22:48 |
| CoolerMaster Centurion 5 | Niek | Casemod Junkies | 5 | 14-10-2005 17:03 |
| Coolermaster Centurion II te koop? | masterwebber | Casemod Junkies | 3 | 14-04-2004 12:07 |
| CoolerMaster case fans | Bish | Cooling & OC Junkies | 30 | 8-02-2004 19:59 |