| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Jullie kennen vast wel de "overdrive" functie van de ATi XT kaarten. Het is een soort veilig overclocken, geregeld op de temperatuur. Ik hoop dat dit in het goede forum staat. Zo niet, verplaats dan maar, sorry voor het ongemak. Deze vraag heb ik gesteld omdat ik met een project bezig ben, waarbij iedereen een overdrive functie op zijn grafische kaart kan krijgen, of het nu gaat om een high-end kaart, of om een low budget kaartje. Dus geef ff commentaar, het is voor het goede doel :P
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Tja.. Ik vind het wel handig voor mensen die zelf niks van ocen weten maar voor ocers is het niet echt handig vind ik. Het zit trouwens niet op elke XT. Zo kan ik de overdrive niet aanzetten op mijn sapphire 9600xt omdat op mijn kaart de temp chip niet zit. Dus ik kan het niet eens gebruiken. Voor mensen die wat extra power willen is het dus wel makkelijk, zeker omdat je zo zeker weet dat je kaart heelblijgt en je geen garantie verliest omdat je kaart die funcie moet aankunnen. Mij maakt het niet zo uit, mijn xt doet lekker 608Mhz voor de core met standaart prut koeler ipv de standaart 500Mhz :P
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 juni 2003 Locatie: Roosendaal
| Temperatuurgestuurde throttle control is n beetje moeilijk, want als je dan n zwaar stuk in n game hebt, zal ie warmer worden, terug schakelen, en de game gaat hakkelen. Ik weet niet hoever dat al is uitgewerkt, maar als dat meevalt, is et wel n leuk idee. :P Intel CPU's doen et al n tijdje zo geloof ik.
__________________ Do not underestimate the power of Stupid people in large groups. So fear GOT... The Enemy of "good", is "better". |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| Dat terugschakelen waar je het over had, dat valt wel mee, ik laat het programmatje namelijk niet lager dan zijn stock speeds draaien. Het is voor net dat beetje extra. Overigens, ik werk samen met de makers van ATi Tool, Omega en SpeedFan. Het is dus even wachten of het wat gaat worden, maar als het werk, hebben we een leuk en bruikbaar project toch?! Wie weet wat er van komt! Bedankt voor het stemmen! ![]()
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Nou alles is nog in bespreking, dus veel kan ik niet zeggen. Wel kan ik wat kleine ideetjes geven: Het is de bedoeling dat dit project een automatisch overclock programma oplevert. Bij intens 3D gebruik worden de clock speeds automatisch opgeschroeft, zodat er alles uit de kaart kan worden gehalt wat er in zit. Dit natuurlijk lettend op de temperaturen en artifacts. Mocht de kaart te warm worden, dan gaan de clock speeds weer terug naar stock instellingen (of naar keuze, lager nog als het echt moet). Dit is dus een soort overdrive functie. Het leuke is, dat ik ga proberen dit bij de Omega drivers mee te verpakken, en dat het dan ook in je beeldscherm instellingen aangepast kan worden, geactiveerd kan worden enz enz. Genoeg info hoop ik?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| toen ik de topictitle zag, dacht ik aan een Intel Pentium Overdrive, een Pentium upgrade voor 486 machines... was veeeel 1337er dan die functie van die ATI kaarten... videokaarten zijn momenteel toch wel snel genoeg, lekker nuttig om em dan te OCen... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Tja, je bent een OCer of je bent het niet he :P . Persoonlijk denk ik dat het voor de alledaagse gamers wel handig is, maar meer voor de die-hard 3dmarkers enz. (waaronder ik zelf) zul je uit gewoon overclocken toch betere perstaties halen .
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #11 (permalink) | |||
| Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nog een update: Omega Drivers werkt mee, ATI Tool ook, nu nog wachten op een reactie van SpeedFan. ![]()
__________________ Alle brommer / scooter / auto bezitters, gaat massaal naar www.flakkeetuning.com (en dan FORUM!) :P | |||
| | |
| | #12 (permalink) |
| Maar hoe wil jij dan kijken wanneer een kaart te warm word als er geen sensor opzit?
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Zou ik ook willen weten, (ik dacht sapphire ofzo..?) levert enkelt overdrive functie met drivers mee, ALS die kaart ook temp sens heeft, ik heb die niet, maar met een huis tui en keuken buitenlucht temp meter kom je aardig uit de voeten, 1x heb ik mijn "ouwe" GFFX5200 op 55 grade gekregen, maar dat kwam ook omdat ik gewoon over het "verstandige" wat riva tuner aangaf, ik haalde ongeveer iets van 360 mhz core... (Ik had wel ergens gelezen, dat GFFX serie automatisch terug klokken als ze te warm worden ofzoiets...)
__________________ Back.. Alive and kickin'. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Daar hebben we ATI tool voor. Hiermee kun je de maximale klok sneleid laten bepalen door artifacts monitoring. En dat is precies wat ik dan ook ga doen. We laten alles reageren op mogelijke artifacts. Dit zou een vervanger kunnen zijn voor de temperatuur sensor. Hoe dit precies gedaan wordt moet ik nog uitzoeken, want de mogelijkheden zijn beperkt. Ook moet het dan goed werken, dus er zal veel aan getest moeten worden. Beginnend met een oude GF2 kaart, en dan opbouwen tot naar een 9800PRO test. En als dan alles werkt, dan zien we wel weer wat er dan gebeurd. ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Het "Toon hier je werkplek/slaapplek/computerplek" topic | eXistenZ | Area 1337 | 55 | 13-04-2008 20:04 |
| "Noiseblocker X-Swing HDD Noise Reducer" De moeite waard? | annuh | Cooling & OC Junkies | 33 | 24-02-2007 08:38 |
| Het "grote" Laat hier je (3-D) imaging creaties zien topic | brantje | Area 1337 | 52 | 21-10-2005 17:04 |
| Back-up maken lukt niet op "hoge speed" | Willy | Hardware Junkies | 6 | 4-12-2003 22:36 |