| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 maart 2003 Locatie: Lemiers
| Ik heb hier een PIII 450 Mhz Slot cpu. Net heb ik wat ideetjes opgedaan om deze te modden. Ik heb maar plaats voor een koeling van 2 cm op die cpu, duz de orginele past never. Kan ik zo'n ding passief koelen, en op hoeveel Mhz kan die dan draaien? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Ik denk als je er een dik koper koelblok opzet dat je hem dan best passief kan koelen zolang je maar een klein beeje airflow heb zodat de warmte een beetje word afgevoerd. Ik denk dat het met een coolermaster Xdream koelnlok wel moet lukken, kost ongeveer 13 euro.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Hier staat een hele goeie manier omschreven die erg veel vacuum creeerd aan de binnenkant. Lees het wel 3x over :P Alleen het dichten van het gat is een probleem. http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/802607// Verder is er nog : http://www.benchtest.com/heat_pipe1.html en http://gathering.tweakers.net/forum/...sages/624733// Een werkende heat pipe is niet zo moeilijk maar je moet wel 'handy' zijn. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 februari 2003 Locatie: Eindhoven
| Ik heb hier ook een pc met dezelfde proc, daar zitten twee 60mm fans op. Om dit ding passief te koelen moet je tamelijk creatief zijn, maar het moet wel kunnen als je tenminste niet je hele systeem passief wilt koelen. Je kunt natuurlijk ook gewoon een grote fan (120mm ofz er boven hangen (mbv zo'n zalman beugeltje ofz en dan lekker langzaam laten draaien.
__________________ Bedankt voor de verslaving CaseJunkies |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
Hij doet het dus om de ruimte. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| HDD koelen | PsychoBram | Cooling & OC Junkies | 16 | 2-09-2007 15:36 |
| [WC] Duron 1800 passief? | bundy | Cooling & OC Junkies | 11 | 24-10-2005 15:46 |
| [OC] PIII gelocked? | Sjamco | Cooling & OC Junkies | 3 | 22-02-2004 12:37 |
| Voeding passief koelen... | Ice T | Cooling & OC Junkies | 8 | 11-01-2004 21:03 |
| Passief gekoelde voeding = Not done? Echt wel! | T-Mug | Elektronica Junkies | 41 | 9-04-2003 10:47 |