| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2004 Locatie: Deventer
| Hi, Ik heb een vraagje of mijn airflow goed is... zie de mooie tekening :P De pijlen geven de richting die de fan opblaast aan ![]() De zwarte pijl in het midden is een fan die recht naar binnen "waait" dus niet omhoog. Op de CPU zit natuurlijk ook een fan Mvg Marco |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 februari 2004 Locatie: Op een bijna leeg eiland in de Noordzee.
| uuuh het is een beetje onduidelijk... Maar zorg ervoor dat je airflow van beneden naar boven, van voor naar achter loopt. Een airflow is pas goed als er koude lucht in de klast gezogen wordt, die lucht over de componenten (CPU, RAM enz enz) gaat, en de lucht er warm uit komt. Zorg ervoor dat je flow ook niet te kort is, anders krijg je z.g.n. kortsluiting. Hopelijk heb je hier wat aan ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als je met die 2 pijlen onder de voeding bedoelt dat je 1 fan naar binnen wil laten blazen en de andere naar buiten, dan kan je dat idee beter laten vallen, want zo krijg je inderdaad een soort van 'kortsluiting': de warme lucht die door de ene fan naar buiten wordt geblazen, wordt door de andere weer naar binnen gezogen. Beter zou je deze allebei naar buiten kunnen laten blazen en eventueel een extra fan voorin plaatsen. Zeker als je harde schijven vooronder geplaatst worden (op je tekening lijkt het of er HDD-racks zitten) is dat aan te raden, aangezien goede koeling de levensduur van je harde schijven verlengt en de kans op crashes verkleint.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 augustus 2003 Locatie: Zaandijk - Noord-Holland
| Hij werkt nu bij mij ook.. keek hier een halve minuut geleden ook en toen deed ie het niet...
__________________ www.defecto.nl |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2003
| Ik zie hem hier wel maar geloof me, je kan net zo goed niks zien. Ik denk dat het een goed idee is om een duidelijker plaatje te maken of in ieder geval een toelichting te geven. De sleutel tot een duidelijk antwoord is een duidelijke vraag....
__________________ Alles is al eens gedaan. Maar nog niet door mij. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Beste plek voor ventilatoren voor goede airflow? | annuh | Cooling & OC Junkies | 10 | 8-03-2007 17:23 |
| Airflow | NOOB | Cooling & OC Junkies | 10 | 11-07-2006 05:18 |
| Airflow | Dylan- | Cooling & OC Junkies | 10 | 9-02-2006 19:53 |
| airflow | Warheart | Cooling & OC Junkies | 16 | 6-08-2005 15:02 |
| Airflow evenwichtig? | Ragon | Cooling & OC Junkies | 9 | 6-04-2003 10:04 |