Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 18-02-2004, 19:20   #1 (permalink)

Standaard compaq oc

Ik heb hier nog een compaq presario 5476 staan , dus ik dacht die te gaan oc aangezien het maar 500mhz heeft . dus ben gaan zoeken op internet naar een nieuwe driver (of bios of hoe dat ook noemt ) maar natuurlijk niks gevonden
Kan ik nog deze pc overclocken ? want ik dacht toch dat Amerk pc niet door de bios te oc zijn ??
cuda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-02-2004, 19:24   #2 (permalink)

Standaard

Kijk is op moederbord of er jumpers zijn voor dit
Oud 18-02-2004, 19:38   #3 (permalink)

Standaard

Compaq's gebruiken custom Biosses, dus geen Award, Ami of Phoenix die door de meeste fabrikanten gebruikt worden.
Die biossen staan allereerst op de harddisk, en NIET in een bioschip.
Omdat Compaq patenten op zijn biossen heeft, is er dus nauwelijk of geen documentatie over, en zijn er dus (tot op heden) nog geen gehackte biossen voor gemaakt.

Dus de Bios optie kan je vergeten.
Er zijn modellen van Compaq (oudere (Super)Socket7 systemen) die nog Jumpers hebben om de Clockratio en de Bus speed in te stellen. Dit heeft Compaq op dezelfde manier als alle andere fabrikanten, aangezien dit gewoon de enige mogelijke implementatie van (Super)Socket7 is.
Met die systemen zou je dus een klein beetje kunnen overclocken.
De mogelijk Jumper settings staan op een grote witte sticker aan de binnenkant van de systeemkast, of op de 5.25 bay, of op de voeding.
Als er geen grote witte sticker aanwezig is, staan er meestal nog kleine tabelletjes op het moederbord zelf gedrukt, waarin de mogelijke settings staan.

Dit zijn de enige praktische manieren om Compaq machines over te klokken.
Dit houd dus in dat huidige systemen nagenoeg niet over te klokken zijn.

Als je een AMD Athlon systeem hebt, is er wel de optie van bruggen opblazen en dichtverven.
De methode houd in dat je brugjes bovenop je AMD CPU doorsnijd en anderen juist doorverbind met elektrisch geleidende lak.
Zo kan je alle mogelijke instellingen doen op je CPU, maar het gaat wel snel fout, aangezien die verbindingen zeer fijngevoelig zijn.
Is dus niet aan te raden.

Ik zou zeggen, vergeet het overclocken van een Compaq, en koop een lekker AMD AthlonXP of Athlon64 systeem en klok die over.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
compaq overklokken tvdh Cooling & OC Junkies 3 22-10-2006 18:24
[CiP]Compaq mod tvdh Casemod Project Logs 15 21-10-2006 10:56
windows 95 compaq guusgeluk Software Junkies 5 21-07-2004 20:15
compaq laptopscherm keedub Elektronica Junkies 5 27-03-2004 08:01
compaq wizz_kid Hardware Junkies 13 8-01-2003 18:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.