| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2004
| Ik hep een Hercules 3D prophet Kyro 4000XT 64MB (pci) hij draaide eerst op maar 115Mhz maar ik hep hem met een progje op 124Mhz gekregen maar als ik nog verder ga dan loopt men windows vast is het dan om dat ik aan men maximum ben of hep ik gwn iets fout gedaan ik hep nog geen extra cooling gemaakt voor men VGA dus nu is men vraag wat doe ik verkeert of is dit normaal (het is men eerste keer dat ik iets van oc doe) |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Een OC is niet te voorspellen, maar deze OC is wel magertjes ja... Het zou kunnen dat je kaart gewoon te oud is, en dat hij dus al een beetje aan de max. zit van vroeger. Of je kan slechte geheugen chips hebben, of je GPU clockt niet lekker, of je koelt niet genoeg. Genoeg opties, welke het is weet ik niet ![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| welkom op CJ... ( de modjes hier zien graag posts met veel leestekens en hoofdletters )dit is gewoon normaal... elke kaart/chip heeft zo z'n grens Goed letten op de temperatuur van je videokaart, overklokken met standaard koeling is geen goed idee omdat je kaart dan vrij snel oververhit raakt. als je heatsink van je videokaart gewoon warm aanvoelt, dat je em nog normaal kan aanraken zit het vrijwel altijd goed.. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| ik kan die headsink nog gwn aan raken ik denk dat hij ongeveer 25° graden is schat ik. Maar als ik dan van die cool vinnen op men chips zow zetten van men VGA en een andere cooler op die core zet zou ik dan nog verder kunnen gaan? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Ik zou niet teveel moeite in een kaartje zoals die van jou stoppen, met een standaard snelheid van 115 MHz (core), kom jij nooit aan 'normale' snelheden van tegenwoordig. Als je met voltmods en extra koeling de 150 MHz haalt mag je blij zijn :P
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Wat zijn voldmods???? Ja ik ken er nog niet zo veel van het is men eerst oc (mss wel een NOOB vraag maar kom :P ) en ik oc men kaart om dat op men moederbord geen AGP zit en om dat ik er hier in de winkels nog maar weinig redelijke kaarten vind die op PCI werken ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Voltmodden kan niet eens op pci voor zover ik weet.. Voltmodden = meer volt door je kaart heen jagen zodat ie in de meeste gevallen beter wil overklokken Maar zoals hummel-x al zei... dit kaartje wil niet echt ver klokken waarschijnlijk, en erg veel zal je er denk ik ook niet van merken. |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 april 2003 Locatie: C:\>
| Citaat:
__________________ www.overclockers.nl | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| ModBreak S@ndro, wil je gewoon normaal ABN op het forum gebruiken, werk ook met hoofdletters en leestekens. Dat komt de leesbaarheid en duidelijkheid alleen maar ten goede. TwM /ModBreak
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Als er op je moederbord geen [s]PCI[/s]AGP zit, moet je misschien maar eens gaan denken dat je PC echt te oud wordt en je aan een andere toe bent, maar dat ter zijde. Dat die kaart op zijn max zit op 124 kan heel goed, Het zijn weliswaar weinig MHz die je ermee wint, maar de chip die je gebruikt is ook oud. Het koelen van de geheugenchips zal nei tveel nut hebben, woel eerst eens of ze überhaupt warm worden, zo niet, heeft koelen ook geen zin. Hoe is het met de GPU temp? Hoe is hij gekoeld? Wellicht dat als de heatsink heet wordt, je alweer een paar MHz wint door er een fannetje op te plaatsen. Of de winst de moeite waard is is echter de vraag...
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
.CPU temp kun je met wat geluk wel aflezen met speedfan, oudere moederborden hebben echter soms geen tem,p sensors. Videokaart temps zul je moeten meten met een losse thermometer, of gewoon ouderwets voelen met je vinger of hij heet wordt .
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Zegt me helemaal niets :P . Maar is het dan zo'n kleine kast ofzo dat je geen AGP hebt? Vind het namelijk wel vreemd dan ...
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CM fan vraag | dazzler | Elektronica Junkies | 15 | 30-08-2007 20:40 |
| fan vraag | sytox | Cooling & OC Junkies | 9 | 6-04-2007 18:02 |
| Vraag over RAM! | Interfico | Hardware Junkies | 8 | 10-01-2006 10:57 |
| LCD vraag | sandro | Elektronica Junkies | 6 | 6-02-2005 01:48 |
| CPU AMD vraag | Diem | Hardware Junkies | 10 | 26-03-2004 18:25 |