| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 februari 2004 Locatie: Deventer
| Hi, Ik lees overal over het OC`en van je Werkgeheugen. Ik heb op google en hier op het forum eens rondgezocht, maar wordt er niet echt veel wijzer van vandaar mijn vraag.Dus ook ff in de bios rondgekeken Dit kwam ik allemaal tegen : Config By : SPD SDRAM cas latency : 2.5 T DDR SDRAM Ras to Cas Latency : 3T SDRAM Ras Precharge Delay : 3T SDRAM Active Precharger : 7T SDRAM 1ST Command Control : Auto SDRAM Bank Interleave : Auto DIt allemaal op een ASUS a7v600 Moederbord met volgende Specs: FSB 162/32 Vcore: 1.800 Volt Multiple : 16.0 X Memory Frequence Auto Cpu 2200+ @ 2,19 Mhz Gehuegen is 2 x 256 Mb pc2700 Wat moet ik doen om het geheugen op te krikken Grtz Marco |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Kijk of je bij config by: kan je daar uit iets van 1xx% kiezen? 100% is gewoon je standaard als het goed heb en als je dan wat hoger gaat zou hij de mhz van geheugen omhoog moeten zetten . Werkte bij mij dan Met Spd draait ie gelijk met je FSB
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Probeer eerst eens je CAS latency op 2 te krijgen, daarna de Active Precharge op 5 en dan de RAS2CAS en RAS Precharge op 2. Bank Interleave en 1ST Command Control weet ik niet uit mijn hoofd, die heb je op een nForce2 bord niet, dus kan je even de mogelijke opties daarvan posten?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Hier de mogelijke opies : 1T Command Control : Auto/ Enabled/ Disabled Bank Interleave : Auto/ 4 Bank / 2 Bank/ Disabled | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Misschien dat een VIA KT*** bezitter dit nog kan bevestigen?
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hi, Ik heb nu deze instellingen... Ras Precharge: 2 Cas latency: 2 Active Precharge: 5 Ras2Cas: 2 1t Command Control : Enabled Bank Interleave: 4bank Dram Burst : 4 Ik neem aan dat met het oc`en van het Ram geheugen je geheugen meer moet worden ? Of is dit niet merkbaar ? Xp geeft namelijk nog steeds 512 mb aan. Thnx in Advance ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Misschien is dit makkelijker en overzichterlijker: http://members.lycos.nl/pcdeventer/pcinfo3.JPG SUBreak (uzuri): IMG tags verwijderd (maximale breedte van pics op dit forum is 500 pixels...) |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Geheugen timings zal je over het algemeen niet zo veel van merken. Bij zware aps merk je het misschien een heel klein beetje alleen het nadeel is wel dat je je ram nu minder kan ocen, en dus je hele cpu.
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 14 juni 2003 Locatie: Nijkerk
| Ik heb een 2500+ die nu op 2.08 GHZ loopt met een fsb van 189 met pc2100 geheugen Ik heb mijn timings op 2-3-3-11, en ik moet zeggen ik merk het verschil echt wel! In games merk ik het vooral en het compressen van *rar files. Dus timings merk je wel degelijk ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Citaat:
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% | |
| | |
| | #13 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
AMD, ja geef em strakke timings en hij vreet een P4 op voor dat je intel heb gezegt... | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CM fan vraag | dazzler | Elektronica Junkies | 15 | 30-08-2007 20:40 |
| Lcd vraag | dazzler | Elektronica Junkies | 3 | 29-08-2007 17:42 |
| Vraag over rpm van de fan (rpm van 60 of 100?) | Xtreme! | Elektronica Junkies | 11 | 19-12-2005 18:41 |
| Goede fan voor XP 2700+? | Ragon | Cooling & OC Junkies | 4 | 13-02-2003 12:10 |