| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 February 2004
| hoi ik heb een vraagje, ik heb hier 4 kast fans gekocht voor 5 euro, maar als ik ze eens allemaal in me kast doe, dan ruist dat ding als een motor, en hoor je het 2 kamers verder hier in dit huis, en het is zooooo lawaaaieg, maar ik wil graag weten hoe je zoiets dus stil houdt want het ruist als de gek, en zou het graag wel stil hebben in me kamer, maar toch wel een fijne tempratuur ik heb ook gelezen dat je door een soort olie ofzo je fans toch stil kan houden, maar dat was bij het geval dat je fan beetje veroudert is, en niet schoon genoeg... bedankt Groeten, Bish |
| | |
| | #4 (permalink) |
| het is een cooler master A8025-25BB-3BN-P1, ik weet neit of je hier wat aan hebt maarjah, 12V, 0.15A ofzo staat er ook op en DUAL BALL, MGT8012MB zo, veel stuff staat er op, en ik wet idd niet hoe ik me cooler op 5v kan zetten, maar als je het op 5v doet, dan gaat ie ook minder snel toch ? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 October 2002
| IDD dan gaat ie minder snel, maar dan maakt ie ook minder lawaai, en das toch precies wat jij wil. Geloof me je hebt echt geen 4 fans op 12V nodig om je case koel te houden, een continue airflow op een laag pitje houdt je zaakje ook prima op temperatuur. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 October 2002
| http://www.casejunkies.com/forum/vie...?p=60394#60394 lees de FAQ bijvoorbeeld. ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
maar er staat geen uitleg hoe je dat moet verlagen, of ik moet de gele gele eraf knippen, en een rode en een zwarte, zo hou je een rode + zwarte over, dan heb je 5v maar dan kan je het dus neit meer terug zetten bijv dus het gaat niet software matig ? Groeten, Bish | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 March 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| gewoon de molex andersom aansluiten.... effe met een mesje 2 hoekjes wegsnijden en klaar ben je... fan op 5 volt je kan ook de pinnetjes van de rode en de gele draad uit de molex halen en omdraaien ( wel oppassen als je de fan eraf haalt dat je ook de pinnetjes weer terugzet :P ) |
| | |
| | #10 (permalink) |
| hmm wacht ff nu ben ik ff in de war, met die pinnetjes wat je net zei... ik snap er nu echt ff nix meer van.. dat molex is toch dat witte/doorzichtig dingetje die je aan je CD-drive bijv aansluit enzo mijn fan staat daar dus aangesloten.. en ik heb er dus 2 soorten, mannetje en vrouwtje dus... maar er staan ook 4 nr's op zo'n molex, en ik weet dus niet precies welke ik eraf moet halen, want die molex staat met pinnetjes aangesloten aan me fan.. en daar zijn 2 draden verbonden aan de molex, de rode en de zwarte, en als ik die dus eraf haal dan verneuk ik het groeten, Bish |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 24 December 2003 Locatie: Zundert
| Zo zit t nu ws. dat is 12 v als je zorgt dat de rode draad zo loop: dan krijg je 5 v waardoor dus je fans minder lawaai maken maar ook minder lucht verplaatsen. voor 7 volt verbind je rode aan de rode van de molex en de zwarte aan de gele van de molex.
__________________ CIP: Lian on FIre |
| | |
|
| « blowhole
|
DDR pc 2700 Vraag » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Zelfbouw case, waar/hoe de fans te plaatsen? | GBCHEATER | Cooling & OC Junkies | 17 | 13-06-2005 14:40 |
| Nieuw Coolermaster Centurion case en een te hoge tempratuur. | Bish | Cooling & OC Junkies | 22 | 19-05-2004 18:23 |
| Coolermaster Neon Fans | Kagar | Area 1337 | 3 | 22-04-2003 10:55 |
| meer fans en een hogere case temp ??? | Gizmo | Cooling & OC Junkies | 5 | 9-03-2003 15:59 |