| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 februari 2004
| hoi ik ben bish, nieuw hier op het forum, en helemaaal nieuw in de casemodding wereld, weet er totaal nix van, ik hield me 3 jaar bezig met programmeren/hacking en dat soort dingen, en stopte in december 2002, en de laatste tijd hou ik me bezig met hardware... en ik heb 3 weken geleden een pc in elkaar gezet Specs: Moederbord: MSI KT4AV Processor: AMD Athlon XP 2700+, 2170 Mhz Videokaart: Ati Radeon 9500, 128 MB Geheugen: Corsair 512 DDR 400/PC3200 Koeling: 1 kast fan, 1 CPU fan Harddisk: Maxtor 80GB, 2700RPM Kast: Chieftec MX-0IWD-D, Blauw ik wil me pc kei graag overclocken, de reden waarvoor ik het doe om ervaringen op te doen en het is ook nog snel, en je leert ervan ik heb het vaak uitgeprobeerd om te overclocken, heb me FSB van 166 bijv naar 180 verandert, en ik kreeg er ook wat problemen mee, dat het uitviel enzo, tempratuur was ongeveer op de 50, maar ik weet dat je ook met je multiplier kan overclocken, maar ik heb ook gehoord van anderen dat ik me multiplier neit kan veranderen, idd kan ik dat niet op me bios, tenminste, ik zie het nergens staan, en op me moederbord volgens mij ook niet, dus wil ik graag hulp van ervaren gebruikers Bedankt groeten, Bish |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Daar is een hele mooie guide voor: http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1476
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| di eheb ik gelezen, er staat wel in dat je het in je bios kan veranderen , je multiplier, of met jumpertjes, maar heb ik wel van die jumpertjes op deze MSi moederbord, dat was precies de vraag, met me multiplier, ik ben bang om me vcore te verhogen en me pc te verneuken, kheb weinig geld om nieuwe te kopen namelijk groeten, Bish |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 maart 2004 Locatie: Anna Paulowna ( NH )
| Welkom op CJ Lees effe dit linkie : http://www.casejunkies.com/index.php...001&hl_id=1476 zo leer je wel wat over overklokken ( doe dit met stappen, en niet in 1 keer je fsb van 166 naar 180 ) Ik zie dat je een radeon 9500 heb, al eens getest of deze te softmodden is ? anders effe naar http://www.omegacorner.com Daar de drivers downloaden van ati en dan bij het installeren softmod 9500>9700 kiezen dan worden er 4 extra pipelines opengezet wat je al flink in performance scheelt.. ( het zou kunnen dat je dan rare dingen gaat zien, uninstall de drivers dan weer en zet je ouwe terug, dan is je kaart er niet geschikt voor ) je kan dan met radclocker, wat ook bij die drivers zit, ook nog proberen over te klokken. belangrijk : let op de temperatuur ! en test je instellingen op stabiliteit mbv een stressprogramma, zijn d8 ik te vinden bij download junkies hierboven |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| De Vcore verhogen is geen probleem, zolang die temperaturen onder de 60*C blijven is er niets aan de hand, en gaat je CPU ook niet roken. Vergelijk het met een benzine-motor: -Vcore: de hoeveelheid benzine die je in de motor stopt, meer betekend niet sneller maar wel warmer -FSB: Hoever je het gaspedaal intrapt -MP: in welke versnelling je gearbak staat
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| [MODBREAK] Move >> OC en Cooling junkies. Your friendly neighbourhood moderator: Fleppuhstein. Bij oneenigheid over een van mijn mod acties neem contact op via MSN, PM of Mail [MODBREAK]
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #7 (permalink) |
| oke, mijn probleem in het algemeen is dat ik me Multiplier bijv niet kan vinden, niet op de moederbord, of op bios, zie geen jumpertjes d8 ik, zie wel wat, maar dat is neit geschikt voor het overclocken.. en ik heb ook ge hoord dat het per processor ligt ik heb de Amd athlon 2700+ en de msi kt4av zouden jullie me kunnen helpen ? thnx Rich: ik doe dat fsb ook in stappen, maar mijn max. was 180 Mhz FSB en ik heb die artikel al 2 keer gelezen Groeten, Bish |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Jij kan je Vcore verhogen zoveel je wilt, als je maar op je temperaturen let (dat hij niet te heet wordt). Je processor ligt het niet aan lijkt me, hij clockt misschien minder goed als je een slechte stepping hebt, maar je moet makkelijk 200+ FSB halen (180 is je max. zeker niet). Ik denk eerder dat het je moederbord is, MSI is nou niet echt een topper op het gebied van overclocken. Misschien een MP lock op je moederbord? (Trouwens, je MP verhogen heeft niet bijster veel nut, je FSB versneld gelijk je hele systeem, je MP alleen je processor zelf).
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #9 (permalink) |
| maar als i kme Vcore zo hoog mag maken als ik wil, en erop moet letetn dat de tempraturen NIET te hoog zijn, en het niet versnelt maar verwarmt, wat voor nut heeft het dan ? en ik kan makkelijk 200 FSB halen ? hmmm hoe kan dat als ie steeds uitvalt met 180 FSB ? Groeten, Bish |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Nee, je moet gewoon doorgaan met je standaard voltage tot je vastlopers gaat krijgen op een bepaalde FSB. Dan zet je je voltage een stukje hoger, en kan je als het goed is weer een hogere FSB draaien. Zo ga je gewoon door totdat je je optimale settings hebt gevonden. Dus als je CPU bijvoorbeeld 50 graden wordt bij een Vcore van 1.8, dan moet je een zo hoog mogelijk (voor jou stabiele) FSB uit proberen te halen.
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #13 (permalink) |
| me voltage kon uiteindelijk op de 1,700, en fsb op 182, maar toen deed me scherm ERG raar en zaten onwijs veel strepen er tussen en dat ging niet goed, dus zette ik het terug, en ik heb ook gehoord dat je pc na een tijdje onstabiel is, dus beter niet overclocken, maarja, ik zet me PC weer op standaard :P is genoeg, kheb wel wat geleerd thnx kheb nu 2346, ook de 2359 gehaalt, met een Amd Athlon XP 2700+, 2170 Mhz standard groeten, Bish |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Heb nieuwe videokaart nodig ^^ en heb advies nodig... | Valkyrie | Hardware Junkies | 2 | 1-10-2006 13:10 |
| Tempratuur van aux 120 C na overclocking | monty-007 | Cooling & OC Junkies | 11 | 17-06-2005 11:39 |
| Sunbeam Overclocking Kit | Ice T | News & Review Junkies | 11 | 29-03-2004 18:42 |
| Probleem Na Overclocking :S | Damasda | Cooling & OC Junkies | 13 | 6-06-2003 22:29 |