| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 juli 2003 Locatie: lelystad
| Hoe kan ik mijn v-core verhogen ? In de bios is het er niet. ik heb een gigabyte GA-6wmm7 mobo en intel celeron 533 @ 651 Mhz ik denk wel dat ik verder kan want de temperatuur is nog laag en hij loopt wel rustig. Kan het dus met een programma of kan dat alleen in de bios ? alvast bedankt inanc
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| zoek nog eens goed in je bios, want daar zou het echt moeten staan. Wat ook nog wel eens wil gebeuren is dat je jumpers moet verzetten om je Vcore te verhogen, daarvoor moet je ff in je mobo-boekje kijken (als je deze niet meer heb wordt het googlen :P) |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
En de bios is niet echt uitgebreid namelijk maar 3 menu's het is namelijk een Packardbell pc. en of je met de vcore van celeron an overkloen weet ik niet maar ik denk van wel Want in aida wordt er bij de werspanning van mijn proccesor gegeven tussen 1.5-1.7 volt. Maar nu is het 1.48 volt dus is te weinig denk ik. Kan het niet softwarematig ???¿¿¿
__________________ www.fileforum.org/forum3 | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| ik denk dat deze opties uitgeschakeld zijn in je bios omdat het een Packerdbell is... voor sommige van dit soort pc's heb je speciale OC-biossen, zodat je wél gewoon je instellingen kan aanpassen. anders kan je nog bruggetjes op je proc gaan verbinden, zodat je standaard een hogere Vcore hebt ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Citaat:
Dan moet ik toch me bios flashen ? En de bruggetjes op de processor wat voor brugetjes zijn dat ? Gewone smd weerstanden ofzo ? Of dingen die er zo uitzien ?
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik weet niet of zo'n bios bestaat voor jouw mobo, daarvoor zul je ff flink moeten gaan searchen/googlen. Als je er 1 gevonden hebt moet je inderdaat je bios flashen. Die bruggen op je proc is alleen bij een AMD bedenk ik me net >/, sorry, het is al laat :P |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
dan ff googlen maar of kan ik niet de gewone bios van mijn mobo erop gooien ? Daar zit het dan wel toch in ?
| | |
| | #10 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
het flashen van het bord met een bios van een gelijk lijkend moederbord kan daarom toch verkeerd uitpakken. gewoon niet doen, lekker sparen tot je een mooi nForce of KT600 bord kan kopen met een Thoroughbred of Barton erbij. die kun je naar hartelust overclocken. | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
| dan noch ff wachten voor mijn amd systeem Ik weet zeker dat het wordt wachten. Want de bios flashen gaat niet. Oke allemaal bedankt SLOTJE
__________________ www.fileforum.org/forum3 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| chipset voltage verhogen | tvdh | Cooling & OC Junkies | 5 | 15-05-2007 07:41 |
| fsb verhogen | inanc_gangster | Software Junkies | 23 | 29-09-2003 14:20 |
| met welke prog kan fsb verhogen | burak | Software Junkies | 7 | 14-09-2003 20:39 |
| software om fsb te verhogen | inanc_gangster | Software Junkies | 3 | 23-07-2003 20:07 |
| Vreemde PHP melding in artikel over verhogen FSB van Epox | Bart_Banaan | CaseJunkies Support en Feedback | 1 | 3-03-2003 15:26 |