| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 maart 2003 Locatie: vlijmen
| ik heb laatsts eindelijk mijn waterkoelings set binnen gekregen en vast een deel ingebouwd alleen heb ik nu het probleem dat mijn Eheim pomp los moet worden aangesloten op 220. ik wil nu gaan proberen om die 220 stekker van de Eheim op de voeding te solderen alleen ik weet niet op welke contacten dit kan. hier wat pics van mijn Levicom 450 watt: --> de achter kant --> de binnenkant. en ik wou het ook zo krijgen dat ik met een jackplug de pomp in de voeding kan stoppen en ontkoppelen voor als ik iets moet moven ofzo ![]()
__________________ Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity. - Albert Einstein |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Het zal zeker mogelijk zijn om dit te doen maar het is gemakkeliljker om de pomp gewoon continu bij te houden. Op deze manier staat altijd je pomp bij als je je computer start, een betere controle op lekken (even kijken voordat je de computer opstart) en door de continue doorstroming heb je minder last van algaangroei, bezinksels etc. Het is voor het pompje geen probleem om 24/7 aan te staan.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Tuurlijk is dit mogelijk, je kan dmv een relais dat op 12 volt werkt je pomp schakelen. Een jack plug zou ik niet doen, die zijn gemaakt voor audiosignalen en niet voor 220 volt voor een pomp. Ook is een nadeel dat als je die jack plug eruit trekt, de contacten nog even langs elkaar heen worden gehaalt, en zou er dan 220 volt op staan dan is dat niet echt lekker voor je pomp. Ik zou dus een stopcontact in je PC mounten ergens, waar je gewoon je pomp in plugt, en dan schakel je de 230 volt dmv een relais.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Citaat:
![]() Citaat:
__________________ Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity. - Albert Einstein | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| PowerCon spul wordt in Nederland onder andere verkocht door Conrad. Wel erg duur spul geloof ik.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 17 december 2003 Locatie: Leek
| een kameraad van mij heeft zelf een flightcase voor z'n mengpaneel en cd spelers gebouwt en daar zit ook 1 in. ze zijn idd vrij duur en gewoon in nl te krijgen, en idd ook bij conrad. <edit> ff bij conrad opgezocht inbouwflensbus en netstekker Je hebt beide nodig (een stekker en een stopcontact, om het ff simpel uit te legen) links doen het niet >/ ze staan op de site onder Componenten > Connectoren > CONNECTOREN (alg.) > VERGRENDELBARE STEKKERS </edit> |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Mijn pomp loopt ook op 220V en ik heb dus vandaag dit ff in elkaar geflanst. De stekker maakt stopcontact en de losse draden komt m'n pomp aan. Dat groene is het relais met krimpkous en de molex natuurlijk op m'n pc ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Put your hand on a hot stove for a minute, and it seems like an hour. Sit with a pretty girl for an hour, and it seems like a minute. THAT'S relativity. - Albert Einstein | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 december 2003 Locatie: De Haag
| HIGH END COOLING suggesties http://www.water-cooling.com/gallery.../images/11.jpg arm mobo.. Maar even serieus.. ik ben een radiator aan het uitzoeken,,, zat aan een blackice te denken,,, iemand nog betere ideeen? Blokken zijn geheel koper van Tha Mafkees (als ze niet op zijn...) en een Nextcool W-tank met ingebouwde pomp... Aloha!
__________________ There is no future in time travel.... |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 mei 2003 Locatie: Pringles bus (paprika)
| Citaat:
Ontopic : | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 oktober 2003 Locatie: Amsterdam
| Maybe dit? http://www.water-cooling.com/reviews...y/pcirelay.php Ik weet het niet maar ziet er goed uit.
__________________ Back.. Alive and kickin'. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| eheim pomp 220> 12v | Razer | Elektronica Junkies | 7 | 1-11-2006 18:17 |
| Eheim 1260 te krachtig ? | Psylocibine | Cooling & OC Junkies | 3 | 6-12-2005 14:52 |
| Hydor L20 vs Eheim 1048 | Li-Unit | Cooling & OC Junkies | 42 | 26-02-2004 07:32 |
| Eheim 1048 prob. | Boogiman | Cooling & OC Junkies | 7 | 15-02-2004 15:38 |