| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 oktober 2003 Locatie: Tilburg
| Geachte oc-ers, graag advies voor hetvolgende: 1) ik heb een Athlon A1333AMS3 1333mhz in m'n kastje zitten die ik naar 1500 mhz, 1.85v,( voor beiden max moederbord (= soltek KAV75)), FSB 280mhz, wil clocken, met de huidige koeler van coolermaster kom ik maar tot 1440 mhz, daarna word ie te warm en slaat ie vast. welke low budget koeler kan ik het best pakken voor dit laatste beetje extra koeling? 2) ik ben op zoek naar een lekker stille en efficiente koeler voor mijn ATX-PSU. van de huidige is de kogellagering stukgegaan..wat kan ik hier goed voor nemen? of raden jullie een compleet nieuwe voeding aan? het beestje is nu 2,5 jaar oud en ik wil 'm toch nog tot medio volgend jaar gebruiken. b.v.d. voor de adviezen! Peter. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Volgens veel mensen hier op het forum is de Arctic Cooling Copper Silent een goedkope, stille en goede koeler, dus een echte aanrader. Voor in je voeding is de keuze haast eindeloos, je moet gewoon zoeken naar een fan met genoeg luchtverplaatsing (hoeft in een voeding niet veel te zijn) bij een niet al te hoge geluidsproductie.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| En vergeet de koelpasta niet! Goede koelpasta scheelt echt in temperatuur.[/list]
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003 Locatie: Rijnsburg
| Spire koelers zijn goedkoop en schijnen goed te presteren (zie Magnum 390), AS 5 eronder en je hebt een niet zo dure best goeie koeling ![]() edit: schiet me opeens te binnen, T-birds zijn erge heethoofden !!! dus pas maar op >/ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hallo daar weer, Heb ondertussen een erg fijne PAPST 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm geplaats in m'n voeding en werkt erg prettig! Maar ik heb tevens een ARCTIC cooling copper silent geplaatst op m'n CPU en die vind ik toch wel wat tegenvallen vind ik.. Hij is idd ontzettend stil maar mijn oude koelblokje (heatsink even groot, fan de helft kleiner, 3x meer herrie) hield hem toch een graad of 4 koeler en dat is toch een 2,5 jaar oude cooler master. Iemand nog ideetjes voor flinke koeling behalve WC en koelers van +50 euro?? BVD, Peter.
__________________ Stoken in de winter?!? Ik heb al een verwarming bij mijn buro! |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Oke, dit is er nu gebeurd: Heb gisteren een nieuwe PSU-fan geplaatst en de nieuwe arctic koeler. half uurtje burn-in test gedaan met sandra, temp werd wel redelijk hoog (55-60º) maar ok, hij was stabiel. Nu klapte vanavond ineens m'n voeding eruit...vlug nog naar de winkel en een nieuwe simpele 300W voeding gekocht. die zet ik erin en plots merk ik op dat de CPU-temp tussen de 60-65º zit. Ik denk: dan toch maar weer m'n oude heatsink+fan erop, dan blijft ie toch wat koeler. ik demonteer de heatsink, test de oude nog even (maximaal 3 sec. de cpu dus zonder heatsink) en monteer de oude heatsink weer terup op zijn plek waar ie 2 dagen geleden ook nog zat. ik zet hem aan...en sindsdien geen beeld meer of een storingspiepje(vroeger kon je aan het piepje horen wat er mis was, weet niet of dat nu nog zo is) Heb nu een oude PII 233mhz uit de kast gehaald en links en rechts wat parts bij elkaar geschraapt dat ik toch effe kan werken. Videokaart is het in elk geval niet. daar werk ik nu op...kan het zijn dat in die 3 sec. dat ie zonder heatsink aan heeft gestaan de geest heeft gegeven?? Wie o wie wil me uit deze malaise proberen te helpen?? In het geval dat het mobo en/of de CPU gestorven is dan wil ik een nieuwe mobo en CPU aanschaffen. gaarne daar ook een beetje advies over (ben er toch alweer even uitgeweest) p.s. ook in het geheugengebeuren is erg veel veranderd dus svp daar ook wat advies over. (het is niet zo dat ik een zak met geld heb staan dus wel enigzins betaalbaar) Bij voorbaat enorm bedankt!! Peter.
__________________ Stoken in de winter?!? Ik heb al een verwarming bij mijn buro! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik denk dat je CPU inderdaad overleden is, als je een AMD zonder koeler laat draaien is die kans heel erg groot, zelfs al is het maar een paar seconden.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| je pc aanlaten staan zonder cooler is ook niet zo slim ![]() als je opzoek bent naar een goed systeem kijk dan is naar me sig, niet zo duur maar presteert behoorlijk goed ( oced dan )
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| goeie koeling voor amd athlon 64 3200+ | grave667 | Cooling & OC Junkies | 13 | 2-09-2007 15:23 |
| advies voor socket 478 mobo | rvh | Cooling & OC Junkies | 2 | 3-04-2006 19:52 |
| Advies gevraagd voor beginnende casemodder | TerrorT | Elektronica Junkies | 14 | 9-08-2005 18:08 |
| Advies voor kopen van geheugen. | niruana | Cooling & OC Junkies | 8 | 9-01-2005 02:46 |
| Heter Athlon XP wil koeling... | Neonracer | Cooling & OC Junkies | 13 | 26-05-2003 16:23 |