Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 27-10-2003, 08:22   #1 (permalink)

Standaard advies voor koeling Athlon en PSU

Geachte oc-ers,

graag advies voor hetvolgende:

1) ik heb een Athlon A1333AMS3 1333mhz in m'n kastje zitten die ik naar 1500 mhz, 1.85v,( voor beiden max moederbord (= soltek KAV75)), FSB 280mhz, wil clocken, met de huidige koeler van coolermaster kom ik maar tot 1440 mhz, daarna word ie te warm en slaat ie vast.
welke low budget koeler kan ik het best pakken voor dit laatste beetje extra koeling?

2) ik ben op zoek naar een lekker stille en efficiente koeler voor mijn ATX-PSU. van de huidige is de kogellagering stukgegaan..wat kan ik hier goed voor nemen? of raden jullie een compleet nieuwe voeding aan?

het beestje is nu 2,5 jaar oud en ik wil 'm toch nog tot medio volgend jaar gebruiken.

b.v.d. voor de adviezen!
Peter.
plieshout is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2003, 08:31   #2 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Volgens veel mensen hier op het forum is de Arctic Cooling Copper Silent een goedkope, stille en goede koeler, dus een echte aanrader. Voor in je voeding is de keuze haast eindeloos, je moet gewoon zoeken naar een fan met genoeg luchtverplaatsing (hoeft in een voeding niet veel te zijn) bij een niet al te hoge geluidsproductie.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2003, 08:32   #3 (permalink)

Standaard

En vergeet de koelpasta niet! Goede koelpasta scheelt echt in temperatuur.[/list]
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2003, 16:27   #4 (permalink)

Standaard Re: advies voor koeling Athlon en PSU

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plieshout
2) ik ben op zoek naar een lekker stille en efficiente koeler voor mijn ATX-PSU. van de huidige is de kogellagering stukgegaan..wat kan ik hier goed voor nemen? of raden jullie een compleet nieuwe voeding aan?

het beestje is nu 2,5 jaar oud en ik wil 'm toch nog tot medio volgend jaar gebruiken.

b.v.d. voor de adviezen!
Peter.
Een fan met dezelfde hoeveelheid CFM kan je zonder problemen in de PSU zetten, de fan moet naar buiten blazen en op de 12 volt aangesloten worden, dan gaat alles goed :P.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-10-2003, 16:31   #5 (permalink)

Standaard

Spire koelers zijn goedkoop en schijnen goed te presteren (zie Magnum 390), AS 5 eronder en je hebt een niet zo dure best goeie koeling

edit: schiet me opeens te binnen, T-birds zijn erge heethoofden !!! dus pas maar op >/
sapphire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2003, 20:27   #6 (permalink)

Standaard

Hallo daar weer,

Heb ondertussen een erg fijne PAPST 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm geplaats in m'n voeding en werkt erg prettig!

Maar ik heb tevens een ARCTIC cooling copper silent geplaatst op m'n CPU en die vind ik toch wel wat tegenvallen vind ik.. Hij is idd ontzettend stil maar mijn oude koelblokje (heatsink even groot, fan de helft kleiner, 3x meer herrie) hield hem toch een graad of 4 koeler en dat is toch een 2,5 jaar oude cooler master. Iemand nog ideetjes voor flinke koeling behalve WC en koelers van +50 euro??

BVD,
Peter.
Oud 29-10-2003, 21:13   #7 (permalink)

Standaard

zalman heeft wel mooie dingetjes.... die koperen waaier koelt erg goed bijvoorbeeld
Rich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-10-2003, 22:08   #8 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ApC_Rich
zalman heeft wel mooie dingetjes.... die koperen waaier koelt erg goed bijvoorbeeld
Die alu/copper van Zalman doet 't ook wel lekker...buiten dat ziet zo'n waaier er ook wel kewl uit naar mijn mening...
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-10-2003, 09:21   #9 (permalink)

Standaard

Coolermaster Aero 7
wel een vreselijk hard geluid maar koelt heel goed
hij kost dacht ik € 34
Oud 30-10-2003, 11:28   #10 (permalink)

Standaard

spire cooler en natuurlijk artic silver als koelpasta!!
Oud 30-10-2003, 12:03   #11 (permalink)

Standaard

Een fanduct en een 80 (of zelfs 92)mm fan doen ook vaak wonderen .
Oud 31-10-2003, 22:44   #12 (permalink)

Standaard

Oke, dit is er nu gebeurd:

Heb gisteren een nieuwe PSU-fan geplaatst en de nieuwe arctic koeler. half uurtje burn-in test gedaan met sandra, temp werd wel redelijk hoog (55-60º) maar ok, hij was stabiel. Nu klapte vanavond ineens m'n voeding eruit...vlug nog naar de winkel en een nieuwe simpele 300W voeding gekocht. die zet ik erin en plots merk ik op dat de CPU-temp tussen de 60-65º zit. Ik denk: dan toch maar weer m'n oude heatsink+fan erop, dan blijft ie toch wat koeler. ik demonteer de heatsink, test de oude nog even (maximaal 3 sec. de cpu dus zonder heatsink) en monteer de oude heatsink weer terup op zijn plek waar ie 2 dagen geleden ook nog zat. ik zet hem aan...en sindsdien geen beeld meer of een storingspiepje(vroeger kon je aan het piepje horen wat er mis was, weet niet of dat nu nog zo is) Heb nu een oude PII 233mhz uit de kast gehaald en links en rechts wat parts bij elkaar geschraapt dat ik toch effe kan werken. Videokaart is het in elk geval niet. daar werk ik nu op...kan het zijn dat in die 3 sec. dat ie zonder heatsink aan heeft gestaan de geest heeft gegeven?? Wie o wie wil me uit deze malaise proberen te helpen??

In het geval dat het mobo en/of de CPU gestorven is dan wil ik een nieuwe mobo en CPU aanschaffen. gaarne daar ook een beetje advies over (ben er toch alweer even uitgeweest)
p.s. ook in het geheugengebeuren is erg veel veranderd dus svp daar ook wat advies over. (het is niet zo dat ik een zak met geld heb staan dus wel enigzins betaalbaar)

Bij voorbaat enorm bedankt!!
Peter.
Oud 31-10-2003, 23:33   #13 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Ik denk dat je CPU inderdaad overleden is, als je een AMD zonder koeler laat draaien is die kans heel erg groot, zelfs al is het maar een paar seconden.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31-10-2003, 23:45   #14 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard

een overgeklokte Tbird en geen cooling is meestal einde verhaal voor de proc...
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-11-2003, 07:27   #15 (permalink)

Standaard

je pc aanlaten staan zonder cooler is ook niet zo slim

als je opzoek bent naar een goed systeem kijk dan is naar me sig, niet zo duur maar presteert behoorlijk goed ( oced dan )
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
goeie koeling voor amd athlon 64 3200+ grave667 Cooling & OC Junkies 13 2-09-2007 15:23
advies voor socket 478 mobo rvh Cooling & OC Junkies 2 3-04-2006 19:52
Advies gevraagd voor beginnende casemodder TerrorT Elektronica Junkies 14 9-08-2005 18:08
Advies voor kopen van geheugen. niruana Cooling & OC Junkies 8 9-01-2005 02:46
Heter Athlon XP wil koeling... Neonracer Cooling & OC Junkies 13 26-05-2003 16:23

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.