| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
|
| Het is misschien een beetje overbodig voor al die mensen die waterkoeling of een prommie hebben, maar voor de doorgewinterde luchtkoelers, heb ik een tip. Ik had een PC met waterkoeling, maar wilde weer terug naar luchtkoeling.. veel makkelijker met verplaatsen enzo.. Maar, het moest wel stil en Ocbaar tegen een aantrekkelijke prijs. Nou heb ik dus die koeler gevonden... Het is de Arctic Cooling Copper Silent koeler geworden.. Waarom ? 5 punten: 1. Hij is hardstikke stil (20dBa) 2. Hij is makkelijk te monteren 3. Hij heeft aan iedere kant 3 klempunten (ook voor mensen die de middelste palletjes hebben kapot gemaakt) 4. Hij is goedkoop 5. Hij is zeer geschikt voor overklokken. Puntje 1: 20dBa is natuurlijk nog steeds waarneembaar, maar zeker stiller dan menig harde schijf. Puntje 2: Bij veel koelers moet je veel kracht zetten om hem te monteren, dat hoeft hiet niet bij, gaat prima zonder veel druk. Puntje 3: Ik vind die 6 klempunten in totaal erg belangrijk, zeker als je hem vaak verplaatst (LAN's enz , dan zit hij gewoon een stuk steviger.Puntje 4:Goedkoop,.. ja wat vind je goedkoop? Nou, hij kostte mij maar 13 Euro excl. verzendkosten. Dat vind ik goedkoop voor een koeler. Puntje 5: Overklokken. Je zult het misschien niet geloven, maar met deze stille koeler kun je ook nog goed overklokken ook ! Mijn Athlon XP1700+ DUT kon met waterkoeling maximaal op 2,2Ghz. lopen, met deze koeler haalt hij 2083Mhz. wat gelijk staat aan een XP2600+ ! De maximale temperatuur (kamertemp is dan 20 graden) was 62 graden. Dat is acceptabel vind ik. Puntje van kritiek: Ondanks alle goede punten is er een klein nadeeltje, het koperen koeloppervlak is niet echt glad. Met een beetje lappen moet je dus nog betere prestaties halen. Goed, genoeg reclame gemaakt,.. ik hoop hier een heleboel mensen gelukkig mee gemaakt te hebben.. |
|
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2003 Locatie: Bentveld
| er zijn zo veel goedkope blokken die wel okay coolen en stil zijn, Ik heb net een retail AMD cooler (voor een barton 2600) op mijn oude XP 1800 gezet, die loopt nu dus prima op 2600+ @ 39 graden Idle.... (met AC3 ertussen uiteraard) |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=964 Ook ik heb zo'n blokkie in huis! Goed blokkie, cheap en leuke prestaties voor dat geld!
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Ach, wel mooi ding idd, maar mijn Akasa koelertje doet er niet voor onder denk ik ![]() Gekocht voor rond de 20 euri (dacht ik), zit een blauwe LEDfan op (met baybus is ie erg stil!), koelt goed (1700+ @ 3200+, 45 graden gemiddeld), en nog wat features :P Jammergenoeg is net de keer toen ik deze cooler op m'n Abit bord monteerde het druk/duw dinges eraf gebroken Maar verder top cooler, ik ga em binnenkort is ff modden, dan own ik straks nog WC setupjes...... ![]() edit: maar 13 euro voor zo'n cooler is zeker niet mis, bestaan er toch fabrikanten die aan arme junkies denken ![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 maart 2003
| Citaat:
| |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 augustus 2003 Locatie: Noordwijk
| hehehe als ik net 1 sec mijn pc aan heb heb ik ook een cpu temp van 19 graden :P maargoed... kamertemp was btw 15 graden.. lekker raampie open 's nachts :P let btw niet op voltages.. kloppen voor geen meter ![]()
__________________ SpecS: http://specs.tweak.to/8295 |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Citaat:
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Beeld en geluid over brengen ( 20 meter) | rxr | Elektronica Junkies | 14 | 2-05-2007 20:53 |
| Lcd software onder osX | GBCHEATER | Software Junkies | 5 | 2-03-2007 19:35 |
| Proberen oude laptop ? | Raptor | Casemod Junkies | 6 | 5-04-2005 11:36 |
| Het ''Hoe brengen we Casemodden onder de aandacht'' Topic | mark10123 | Area 1337 | 22 | 31-12-2003 01:34 |
| Wat vragen jullie in jullie schoen/onder de kerstboom? | QuincMan | Area 1337 | 51 | 13-12-2003 20:34 |