| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Ik heb nu WC en zou graag een prommy oid willen hebben.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik doe alles nog met lucht. WC is wel iets wat ik nog een keer wil proberen, maar alles op z'n tijd.....
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Been there, Done that, Got the T-shirt. :P [patsmodus] Alles geprobeerd, van luchtkoeling tot Phase-Change. Enorm leuk om alles uit te proberen. Waterkoeling staat wel het leukste in een Casemod, een Prom is ook maar een zwarte slang. Maar een Prom is wel kicken.... [/patsmodus]
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Tiel
| WC, Phase-change is cool maar een beetje overdreven bij een dual setup (overklokken kan bijna niet). Wel ben ik nog op zoek naar een goede koeling van het water, lees wateronder kamertemp.
__________________ Project The Phenom. Sketches 80% <<===>> Project 10% <<===>> Dual Cooler Master CM Stacker Terabyte LAN Server |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Ik zou het liefst veel verstand hebben van koelsystemen, en alles er rondom, zodat ik zelf zo'n systeem kan maken met compressors en allemaal andere shit Net zoals DaBit, die begon ook met een prommy (toch?), en daarna begon hij hele systemen te bouwen van andere producten gecombineerd met dingen die hij al had staan enzo ![]() Maar om gewoon te kopen, WC ziet er leuk uit enzo, koelt over het algemeen best goed (als je een goed setje hebt dan), en het maakt een mod leuker. Phase Change koeling ook is erg cool, je kan er lekkere overclocks meehalen, maar als je een prommy hebt, vind ik ook dat al je hardware optimaal moet zijn, zodat je een zo hoog mogelijke overclock kunt halen. Wel jammer is dat je alleen een zwarte slang ziet lopen, en verder misschien de compressor ziet Luchtkoeling is gewoon makkelijk en effectief, je hoeft er verder niet veel aan te doen, en met een beetje cooler haal je lekkere overclocks Voorlopig houd ik het bij luchtkoeling, maar als ik zou kunnen kiezen, zou ik dit nemen: 1x Prometeia (CPU) 1x VapoChill (NB) 1x Waterkoeling/ VapoChill (GPU, maar ik weet niet zeker of er een VapoChill op je GPU kan?) Hierbij dan nog is de nieuwste en best overclockbare hardware, en dan kan je gaaaaan (mits je alles zo op elkaar afsteld, en goed tweakt dat alles super snelheden kan halen natuurlijk )
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Phase-Change op je NB is overkill. Waterkoeling is meer dan voldoende. Ik haal een FSB van 300 op mijn IC-7G en samen met een 2.8C geeft dat dus 4200 keiharde MHz'en. ( NB en GPU watercooled). Wel moeten voltmodden, maar ja. Ik ben het wel eens met Hummel dat je voor een serieuze OC goede hardware nodig hebt. Goed geheugen een goed OC'bare CPU (geluk hebben met de stepping, of familie op de juiste plekken :P ) en dan nog een mobo dat lekker hard wil. Maar voor OC'en zonder een Prom heb je niet zo dure spullen nodig. Het belangrijkste is dat je er plezier aan hebt en voor elk budget is er een OC mogelijk. Gewoon wat onderzoek doen en vogelen, tweaken en knutselen.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Mjah idd wat overkill misschien Maar ik heb wel is gezien dat iemand een VapoChill op een NB had, daar haal je dan toch de nodige MHzen uit denk ik.... (moet je wel die-die hard OCer zijn, anders is het zware geldverspilling). Maar je hebt idd gelijkt, een combinatie van een prommy met WC op NB en GPU is erg lekker, en daar haal je zeker mooie snelheden mee!
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Tja, ik heb alle drie de soorten, en als ik eerlijk zeg is Waterkoeling veruit het aantrekkelijkst om te zien, er is veel aan te tweaken, mooier te maken, en aan te veranderen. het is leuk om mee te werken, en het ziet er high-tech uit. Maar de vraag is wat voor koeling ik wil..... Tja, ik vind wat ik zelf nu aan het maken ben, zo'n thermo-chilled vloeistofcooled systeem wel leuk qua techniek, dus ik denk dat mijn 'droom' koeling iets zou zijn wat DaBit maakt, zo'n extreme Phase-change koeling. Maar deze Extreme PhaseChange koeling zou ik dan gebruiken om een vloeistofkoelsysteem zo koud mogelijk te krijgen. Met die ijskoude vloeistof een heel systeem koelen (en dan nutuurlijk alles: CPU, GPU, NB, SB en voeding). Omdat je dan met extreem koude vloeistoffen werkt wordt er veel gevraagd van het materiaal, gewone o-ringen zullen gaan lekken, pompjes lopen vast etc., en daardoor ontstaat een geheel nieuwe uitdaging, je zal heel inventief met materialen om moeten springen, kijken hoe het 'in het echt' -in poolgebieden- werkt, etc........ ......... going where no one has gone before......
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: Breda
| Citaat:
going where nasa has gone :P
__________________ Your personal JackAss Tatuut, brantweer! | |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
of: Going where no extreme overclocker has gone before of: going where your mother in law comes from | ||
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Ik zou ook wel graag waterkoeling willen hebben. Phasechange lijkt me zkr vet alleen een beetje veel gedoe, wat ik ervan heb gehoord dan. p.s. weet iemmand misschien wanneer tha_mafkees' weer zijn koelblokken gaat verkopen?
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 juli 2003 Locatie: emmen
| Ik zou net als B_B voor een phase-change gechillde waterkoeling gaan. Dit is gewoon beter als wc en efficienter als een prom, want je kunt alles koelen. K ga denk ik toch de gasbrander weer eens opzoeken :P
__________________ SMP is TEH PWN =] |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Welke software om image van schijf te nemen, is het beste? | N34X | Software Junkies | 20 | 11-01-2004 11:00 |
| Nieuwe router kopen. Welke moet ik nou nemen? | Freakazoid | Hardware Junkies | 73 | 22-12-2003 08:08 |
| Welke soundkaart kan ik het beste nemen ? | Gizmo | Hardware Junkies | 18 | 22-06-2003 23:24 |
| Welke AGP-kaart nemen ? FX of Ati | CaSeMoD_MoL | Hardware Junkies | 39 | 17-06-2003 06:01 |
| Welke zal ik nemen ? | Cooling & OC Junkies | 15 | 21-03-2003 16:25 | |