| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| hier een paar (waarschijnlijk) verschrikkelijke n00b vragen: - wat is nou het grote verschil tussen WC en gewoon met een heatsink en fan coole? - en wat is nou de beste temp. voor je cpu? mijnes draait nu op zo'n 50 C en m'n systeem op kamertemp. - en kan je gewoon een fan inbouwe in je case? (gat erin zage en etc) ik heb een plek voor een tweede, maar wil nog een derde erin maken om een fris windje te laten waaie in m'n case en waar sluit ik die dan aan? ik heb nog 2 'dingetjes' op m'n moederbord zitten voor fans. - en m'n beeldscherm heeft roze flikkeringen, waar ligt dit aan?? ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen (heb nu een riva TNT 2 32mb) alvast bedankt!! |
| | |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: zelzate, belgica
| Citaat:
waterkoeling koelt gewoon veel beter dan lucht, meer kan ik daar niet op zeggen, wel houd waterkoeling een hoger risico factor in ivm beschadigingen (lekken ect.) maar als je verstandig te werk gaat is die kans minim. --------------------- 50°C is een hele goede temp., als hij tegen de 60°C draait mag je al uit kijken naar een zwaardere koeling. ------------------------ wel, ja en neen, ik bedoel daarmee: je moet rekening houden met andere fans die al in je case zitten. als je bv 1 outtake (fan die naar buiten blaast) hebt en 2 inttakes (je raad het al, inname van lucht) is het verstandig om een 2de outtake te plaatsen omdat er anders overdruk is aan lucht, en kan de warmte niet tijdig weg, als je nu juist omgekeerd hebt geeft het niet, er mag altijd meer outtake zijn dan intake (niet teveel natuurlijk)je moet ook wel rekening houden met de luchtverplaatsing van de fans en dat de warme lucht naar boven stijgt (dus outtakes bovenaan platsen, intakes onder) ------------------------- dat je beeld roze flikkerd wil zeggen da je vast iets magnetisch in de buurt hebt staan (luidsprekers, noem maar op...) zet deze zo ver mogelijk van je monitor en gebruik de degauss mode van je monitor (de-magitiseren) heb je die niet voldoet het je monitor 24U uit te laten (normaal), als het zolang lukt om van je computer te blijven natuurlijk :P voila, ik hoop dat het goede antwoorden waren op je (niet noobige vragen vind ik, iedereen begint z .
__________________ pcatom.be | |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Citaat:
ik heb 1 fan van m'n voeding, maar is dat nou een intake of een outtake? ik kan direct daaronder nog een 2e fan zetten, maar, zoals je al zei, wil ik ook nog fan boven in m'n case zetten, zodat ik geen overdruk kriijg en etc, maar kan je dat dan gewoon in je case bouwen (voor die 2e fan zitten er al allemaal dingen aan m'n case) en waar sluit ik die dan op aan? want als ik m'n andere videokaart heb moet die zeker op m'n vgakoelingstekkertje gebeuren geplaats worden van m'n moederbord (snap jij het snap ik het ) want dan heb ik er nog maar 1 over voor m'n casefan.latoorr | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| In je PSU zit een outtake, die blaast naar buiten! Daaronder kun je een tweede intake plaatsen. Als je verstandig bent breng je een intake voor onder aan, daar is meestal wel plek voor. Outtakes horen bovenin te zitten aangezien hitte stijgt. Vedders snap ik het ook niet, je bent een beetrje wausie! En je hoeft je fans niet aan je mobo te hangen, in je PC kun je op zat plekjes stroom aftappen! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Hmmm idd je Nederlands is niet geweldig ![]()
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl |
| | |