| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 juni 2003 Locatie: Nijlen
| Ik heb geen ervaring met wc, maar denk er toch aan om het binnenkort aan te schaffen, zeer stil en zeer koel. Nu zou ik graag weten wat ik allemaal nodig heb, hoeveel het me zal kosten en wat voor performance boost ik ermee mag verwachten. Dank bij voorbaat.
__________________ You know where it ends, It usually depends on where you start. See ya |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Wâldpiek - Burgum
| Om te beginnen kan je misschien het beste een compleet setje kopen Dan weet je zeker dat alles past. Je hebt hele goedkope zoals poseidon of de thermaltake aquarius maar die koelen maar net iets beter dan luchtkoeling Je hebt ook veel duurdere, deze koelen een behoorlijk stuk beter wat mij opvalt aan mijn waterkoeling is niet zozeer dat de temperatuur lager is maar eerder stabieler, het kan veel meer hebben
__________________ Wannabee moderator/crew |
| | |
| | #3 (permalink) |
| En wat is dan een beter setje, kan ik ook het moederbord kolen met watercooling? De nb en sb, vga,... Hoeveel zal het me dan kosten? Je hebt idd gelijl met eerst eens een set te kopen, dan doe ik ook ineens ervaring op en kan ik later nog steeds iets upgraden.
__________________ You know where it ends, It usually depends on where you start. See ya |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik heb een dangerdenset en die was behoorlijk prijzig , euro 275 maar hij koelt enorm, heb er later nog een northbridge koelblokje(ook van dangerden) bijgekocht voor 59 euro Het is duur spul maar Dangerden schijnt echt één van de betere merken te zijn, helaas kan je het in nederland alleen maar bij xxl-cases bestellen Dus voor mij geen verdere dangerden uitbreiding.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Swiftech en Dangerdan zijn wel zo'n beetje de topmerken, maar dus ook met topprijzen... Prijzen liggen helemaal aan wat jij wil: alleen een CPU blokje, of ook een NB/VGA blokje? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt! Waterkoeling koelt in de meeste gevallen beter dan lucht, en als jij een paar stille papst fans op je radiator zet dan komt het wel goed met het geluid ![]() Nodig heb je iig: blokjes (CPU/VGA/NB), pomp, reservoir, radiator, slangen, fan(s) voor op radiator en je kan natuurlijk altijd nog een flowmeter oid toevoegen. Misschien kan je je budget hier noemen, dan kunnen users leuke setjes voor je uitzoeken en kan jij zeggen of wat het is ![]() Kijk hier is voor leuke setjes, natuurlijk is het zoals altijd, de meeste goedkope setjes zijn meestal van mindere kwaliteit of koelen slechter, de duurdere setjes precies het tegen overgestelde ![]() edit: check ook ff de FP van xxlcases, en deze en deze pagina ![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik kan toch wel 250 euro op tafel leggen, zelfs ietsje meer, over de 300 euro ga ik echter niet, dan kan ik beter gewoon 600 euro betalen en een LN2cooling kopen. Ik zag net op overclockers.com dat Corsair HydroCool 200 zeer goed presteert en rond de 250 euro kost. Maar ik zou liefst zelf iets ineen steken, als ik natuurlijk weet wat ik dan allemaal moet hebben, wat bij elkaar past, ...
| | |
| | #8 (permalink) |
| het complete setje van poseidon kan je al krijgen voor 92 euro ( www.perfect-systems.nl ) en de thermaltake aquarius 2 voor 107 euro ( www.tweakstore.nl ) dat zijn de goedkoopste setjes Heb er eens een testje van gelezen en daar was die van thermaltake beter in, die scoorde voor zijn prijs best goed nog wel
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Een kant-en-klaar setje kan handig zijn, maar meestal zitten daar niet zulke hele goede koelblokken bij.. ik zou gewoon losse blokken nemen van bijvoorbeeld Dangerden, of de blokken van Tha Mafkees als daar weer een inkoopactie voor gehouden wordt. Bij de laatste actie van hem (samen met Jupiler) zaten bovendien ook pompen (Hydor L20, een van de beste pompen die je kan krijgen), slangen en bevestigingsmateriaal. Moet je alleen nog een radiator hebben, die kan je bij de autosloop halen (goedkoop, maar heeft vaak een flinke schoonmaakbeurt en vaak enige modificaties nodig) of bij een computerzaak met overklok-spullen (een stuk duurder maar dan ben je ook klaar en passen casefans er direct op). Goede radiators zijn de HWLabs BlackIce rads, waarvan de Extreme exemplaren het beste zijn. Als je alle onderdelen gekocht hebt moet je het geheel installeren, maar als je een computer in elkaar kan zetten en met een boor om kan gaan (extra gaten boren voor de radiator) is het niet echt moeilijk. Ik heb zelf trouwens gisteren mijn waterblokjes van Tha Mafkees binnen gekregen en ik zal kijken of ik op Overdose mijn waterkoeling live in elkaar kan zetten ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Da zou iig leuk zijn kan ik eens checken hoe het moet. Maar ik denk toch da ik voor da setje ga van corsair hydrocool 200. Kan ik daar desnoods nog iets van aanpassen of vervangen?
| | |
| | #13 (permalink) |
| Tuurlijk is het geluidsniveau belangrijk, maar liever een paar decibels luider en een paar graden koeler. Mijn pc staat toch in de kelder en daar draait af en toe het wasmachien of de droogkast.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
Dan is het denk ik wel een geschikt setje voor je En kelders zijn meestal erg koel, dus das ook weer mooi voor je
__________________ Wannabee moderator/crew | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik weet het, hier in de kelder is het steeds 18 a 20 graden en geen last van de zon! Ik heb eens de review gecheckt op tomshardware, daar kregen ze 'n athlon 2400+ ermee naar 3.5ghz!!! Da is wel leuk! Die corsair set, koelt die ook nb, sb en vga, ik dacht van niet. Wat moet ik daar nog voor hebben?
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Vraagje van een beginnen de mod. | hachmang | Casemod Junkies | 0 | 29-11-2006 20:20 |
| hoe moet ik beginnen??? | case_goth_ | Casemod Junkies | 29 | 25-05-2006 11:41 |
| Hoe beginnen met een bierkrat | dirkjan | Casemod Junkies | 2 | 20-04-2006 17:57 |
| Waar te beginnen. | Foxy | Casemod Junkies | 6 | 31-01-2005 13:48 |