| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2003 Locatie: Mook
| Ik ben (nog) een voledige n00b op het gebied van casemodden, al heb ik al tig keer mijn pc gedemonteerd en geïnstalleerd. Maar nou wil ik een extra ventilatorretje instaleren, (Akasa Crystal Clear 80x80x25MM Blue), waar kan ik die het beste plaatsen??? ![]()
__________________ ::: What will come will come, and I'll meet it when it does. ::: |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003
| Airflow Laten we het eens over de airflow hebben. Om je te laten zien wat nou goed en wat nou fout zijn zie je hieronder 4 plaatjes staan. De eerste 2 zijn voorbeelden waarin de fans verkeerd geplaatst zijn. De nummers 3 en 4 zijn voorbeelden waar de fans wél juist geplaatst zijn. ![]() ![]() ![]() ![]() 1. Zoals je op de tekening kan zien blazen beide fans naar binnen wat voor overdruk zorgt. Bij overdruk is het theoretisch gezien zo dat de temperatuur hoger is. 2. Hier kun je zien dat de linker fan naar binnen blaast en de fan rechtsonder naar buiten. Eigenlijk is dit dus in precies de tegenovergestelde richting als dat warme lucht zich beweegt. Het is namelijk zo dat warme lucht stijgt, en koude lucht laag bij de grond blijft. Hier blaast met koude lucht bovenin naar binnen, waardoor de warm geworden lucht eigenlijk gezegd beneden weg moet, wat dus niet gaat. 3. Dit is een goed voorbeeld van een goede opstelling van de fans. De fan rechtsonder zuigt koude lucht aan van laag bij de grond en blaast die de kast binnen. De inmiddels warm geworden lucht stijgt op en wordt door de fan linksboven weggezogen uit de kast. Zo is er een positieve luchtstroom. 4. Eigenlijk het zelfde verhaal als bij plaatje nummer 3. Zij het dat hier de fan bovenop de case de warme lucht naar buiten blaast, wat dus ook een optie is. bron: *klik* |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Ik denk dat een intake aan de voorkant onder het slimste is. een beetje verse lucht ( vers = koud :P ) naar binnen werken gaat er bij je voeing wel weer uit.
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Ik sluit me aan bij Fleppuhstein. Nog mooier is om een intake en een outtake te nemen, dan heb je iig een lekkere flow in je kast.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Ik heb een "gewone" pc zonder casemods. De enigste fan die er in zit is van de voeding, en die blaast naar buiten. Het is een high-tower model, en inderdaad aan de voorkant onderin zit een raster van 80*80mm. maar dat lijkt mij een moeilijke plaats om de fan te plaatsen, aangezien je dan ook die plastieke voorkant moet bewerken. Is het niet makkelijker om het rechts onder in de hoek van het zijpaneel te plaatsen (onder ivm luchtstromen)? Het gaat trouwens om deze fan: http://www.xxlcases.nl/shop/docs/pd1032523384.htm al bedankt voor de tips! ![]() Citaat:
Waar zou ik dan (behalve de voeding, en onder in dan de intake) die outtake kunnen plaatsen?
__________________ ::: What will come will come, and I'll meet it when it does. ::: | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Maak eens wat pics van je case, van de binnen en de buitenkant, ook bij dat 80x80 roostertje... Kunnen we een beetje inschatten hoe of wat!
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| De outtake zit meestal het beste onder je voeding. Dus voor-onder 1 intake en boven-achter 2 outtakes (voeding en casefan). Als er een rooster voor een 80mm fan voorin je kast zit, is er meestal ook rekening gehouden met de airflow van dat ding. Er zal dus zeker ergens ruimte open zijn gelaten of ventilatiegaten in je front zitten (lijkt mij).
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 17 december 2002 Locatie: Kinderland PWNAGE !! :P
| Citaat:
__________________ Gij zult niet stelen, de overheid duldt geen concurrentie Foto meuk op Resetter.nl | |
| | |
| | #12 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Citaat:
| ||
| | |
| | #13 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |||
| | |
| | #14 (permalink) |
| Nou hier dan drie foto's van mijn pc, ik ben een uur bezig geweest met uploaden. Hopelijk hebben we er iets aan... www.geocities.com/fanrossum/13jan001.bmp www.geocities.com/fanrossum/13jan002.bmp www.geocities.com/fanrossum/13jan003.bmp
__________________ ::: What will come will come, and I'll meet it when it does. ::: |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 december 2002 Locatie: Bovenkarspel (legionela Dorp)
| je moet ze ook niet in bmp bestand uploaden maar omgooie naar jpg of gif das veel kleiner want het duurt niet alleen voor jou lang met uploaden maar de mensen die de pics willen zien zijn ook lang bezig met downloaden
__________________ Case Junkie For eternity *&%###&*^%......je moet je PEEP houden ik heb het gehad sterf met een PEEEP aan je PEEEEEP (censored by PO) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Grote ventilator 25cm | Dark | Cooling & OC Junkies | 2 | 11-05-2007 13:07 |
| Window Plaatsen | BooN | Casemod Junkies | 2 | 21-02-2007 11:07 |
| Stekker nieuwe ventilator past niet op moederbord | bizarre | Cooling & OC Junkies | 7 | 26-09-2005 18:41 |
| huis tuin en keuken ventilator. | mindhead | Events Junkies | 3 | 10-09-2004 21:00 |
| Dvd ventilator | paultjuh | Elektronica Junkies | 19 | 20-08-2003 15:02 |