| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| mijn pc maakt de laatste tijd een ongelofelijke tering herrie. Ik weet zeker dat het de voeding is die zo'n herrie maakt maar ik heb geen flauw idee waarom. Ik heb laatst de proppelor nog schoon gemaakt maar dat heeft niet echt geholpen Weet iemmand misschien iets wat ik kan doen om van die herrie af te komen want als me compu aanstaat in de huiskamer en ik kom me bed uit op de zolder dan hoor ik dat ding zowat nog![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| De fan's ipv de standaard 12V op 7 Volt laten draaien
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| | |
| | #4 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
![]()
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | ||
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Velserbroek
| Waarschijnlijk is het lager van je voedingsfan gewoon kapot, moet je ff een nieuwe fan kopen en de ouwe vervangen. Ook zou je deze tutorial kunnen doorlezen
__________________ Ben weer eens op me hangplek... |
| | |
| | #6 (permalink) | |||
| Citaat:
vind ik knap als je dat voor mekaar krijgt.FF serieus. uit je molex komen 2 draden die naar je fan gaan, eentje vanaf de gele voedingsdraad en eentje vanaf de zwarte. Als je de draad die vanaf de zwarte komt lossoldeert en aan de rode draad soldeerd, dan draait je fan op 7 volt. Dit komt door het spanningsverschil tussen de gele 12 volt lijn en de rode 5 volt lijn en 12-5=7volt.
__________________ Ben weer eens op me hangplek... | |||
| | |
| | #7 (permalink) | ||||
| Citaat:
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | ||||
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
dus probeer niet strax je ccfl wat minder fel te laten branden o.i.d. ![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: IJsselstein
| Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan... :P http://www.djgero.com/images/molexding.jpg http://www.djgero.com/images/molexding1.jpg Gewoon een stukkie van je female molex wegsnijden en gaan @ 5 volt. (dit is dus ook wat me broertje bedoelde met je molex er andersom in... heeft die van mij :P )
__________________ FilmFreakz |
| | |
| | #11 (permalink) | |||
| Citaat:
Alleen dat is 5 volt hae, niet 7 ![]()
__________________ Ben weer eens op me hangplek... | |||
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
Nog stiller.... :P
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 januari 2003 Locatie: Dokkum City \o/
| kijk ook eens wat voor waarden speedfan of mbm5 geven aan de fans qua rpm. mijn fans van cpu en voeding draaien nu 600-800 toeren sneller dan met koeler weer. en het is niet om aan te horen >D was met temps rond de 20 graden: voedingsfan: 2200 rpm cpu (PIV) : 2400 rmp nu met dit weer: voeding: 2668 rpm cpu: 2813 rpm en dit is idle... als ik aan het gamen ben geweest, zitten ze beide tegen de 3000 aan.... |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 februari 2003 Locatie: De Bilt
| Citaat:
__________________ Ex-Moderator:Hardware Junkies Fleppuhstein.nl] Roses are FF0000, Violets are 0000FF | ||
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 mei 2003 Locatie: mierlo
| Citaat:
alleen me hdd is onder de 30 graden door een 120 mm fan de rest allemaal bovend e 40 ![]() | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| oude PC maakt raar geluid bij opstarten? | Sjoerd805 | Casemod Junkies | 4 | 12-11-2007 19:02 |
| PC maakt lawaai, wat nu? | soundmouse | Cooling & OC Junkies | 15 | 22-07-2007 22:05 |
| divx player wel geluid, bsplayer geen geluid :/ | tongue_of_colicab | Software Junkies | 1 | 20-05-2004 23:28 |
| Het grote HOE VEEL GELUID MAAKT JOUW PC topic | Ice T | Area 1337 | 37 | 14-09-2003 04:11 |