| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 december 2002 Locatie: Duckstad
| Ik vroeg me af of er een causaal verband bestaat tussen de snelheid van het geheugen en de engine op een videokaart. Ik kan me zo voorstellen dat bij het ontwerp van de kaart deze op elkaar zijn afgestemd. Als je nu je memory speed met laten we zeggen 10% verhoogd zou het dan niet zo moeten zijn dat je de engine snelheid met een zelfde factor 10% zou moeten verhogen, en dat je wanneer je verschillende percentages gebruikt vreemde dingen gaat krijgen? Wie laat hier zijn licht eens op schijnen? ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Nee. De snelheden dan core en mem bij je videokaart zijn los in te stellen. Het is natuurlijk wel zo dat als je core standaard op 250 loopt en je geheugen standaard op 500, het niet veel zin heeft als je core op 250 blijft lopen en je je geheugen van 690 naar 710 krijgt door sinks of whatever.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Ja dat die los zijn in te stellen dat snap ik. Waar het om gaat of er verband is in juist de instellingen van die twee t.o.v. elkaar om te komen tot een optimale werking van de verschillende componenten t.o.v. elkaar. Dus verhoog je de ene met 10% dan zou voor een optimale werking van je kaart de andere ook met 10% verhoogd moeten worden ![]()
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Allebei op zijn maximum is volgend mij gewoon het snelst. Anders zou je iets langzamer moeten zetten voor meer performance Volgens mij bestaat er dus niet zoiets als de ideale verhouding, maar gewoon alles zo hoog dat het nog net stabiel werkt.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Wassenaar
| Er bestaat inderdaad een verhouding, lijkt mij dat er een belans in iets moet zitten. Het beste werkt het met oc`n is eerst de max core snelheid bepalen en dan langzaam de max van het geheugen bepalen, dit terwijl de core op max staat. Dit heeft voor mij nog altijd het beste gewerkt, 20383 punten. En dat er een verband is wordt gesterkt door het feit dat toen ik een voltagemod op mijn GPU had gedaan, opeens mijn max voor de mem ook hoger was. Het lijkt er dus op dat als je core lager staat het resultaat met geheugen oc`n ook kleiner is. ![]()
__________________ Mach2 is geariveerd / Server: PC71/ P4 3.2>800@4400 /Epox 4PCA3+ / 4x 256mb Corsair PC3500C2 /2x Raptor, WD2000JB /GeF.Quadro4 /Aopen 2412pro DVD+CD brander/watercooled :24/7 : cpu / vga/ NB by Innovatec |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Het verband is bandbreedte ![]() Je kan je core heel hoog opfokken, maar als ie zijn data niet kwijt kan dan heb je er alsnog weinig aan want hij zal moeten wachten tot ie zijn berekeningen kwijt kan in het geheugen. Omgekeerd kan je je geheugen ontzettend hoog klokken, maar als je core niet snel genoeg is om de bandbreedte te benutten heb je er niks aan. Het is dus een kwestie van in balans houden. Maar de ene iets meer dan de andere mag wel hoor, mijn TNT2 liep standaard op 125/150, mijn GF3 op 220/460. Daar heb ik 160/190 en 255/575 (ja 575, geen typ van gemaakt ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Goed ben blij dat er mensen het met me eens zijn dat er een verband tussen de snelheid van die twee zit. De grote vraag blijft dan nu welk van de twee de meest elementaire is. Dan zou je als uitgangspunt die kunnen nemen, totdat je kaart instabiel wordt. Dan iets terug en het percentage verhoging berekenen en die vervolgens loslaten op de ander.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Thomas the Tank Engine | Demoniac | News & Review Junkies | 11 | 14-03-2008 09:43 |
| hoe stekker solderen in verband met + en - | DeKemp | Elektronica Junkies | 12 | 24-12-2006 16:06 |
| Bus snelheid = Fsb??? | boyac | Hardware Junkies | 18 | 4-09-2006 01:31 |