| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| nou had ik altijd temps van 40 graden cpu en 20 graden system. maar toen kreeg ik een 120 mm fan op 48 volt van me zwager en heb ik deze boven in me kast geplaatst als outtake (hij draait op 24 volt, +12 en -12) en toen ik weer eens m'n temps bekeek was m'n temp 20 graden lager, namelijk: 20 graden cpu en 20 graden system! kan dit zomaar? nou had ik ook 1 mobo spacer die 2 mm langer was als de rest waardoor me mobo krom stond, ofzo. dit heb ik ook opgelost, maar kan dat er ook mee te maken hebben? ook nog ff m'n fan opstelling: 1 voeding outtake 80mm fan 2 80mm outtake fans onder m'n psu, boven m'n videokaart 1 120mm outtake fan boven in m'n kast 1 80mm intake fan aan de zijkant (ong. gericht op cpu) cpu koeling: wispherrock II met 80 mm fan, blaast.
__________________ "When the beat drop..." |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 april 2003 Locatie: Haarlem
| Ik weet niet of dat kan. Het zou me niks verbazen. Ik was laatst vergeten mijn 80 MM outtake bij mijn proc weer aan te sluiten. Prompt stijgt mijn proc temp van 48 naar 60. Maar niet gekeken hoe ver ie kon gaan. Dus ja, misschien kan het. Alhoewel een daling tot kamertemperatuur wel erg bruut is voor luchtkoeling. BTW, denk je niet dat er een beetje onbalans is in je intake - outtake? Ik tel 4 outtake fans en 1 intake, waarbij de 120 MM outtake nog bruut veel sterker is ook.
__________________ AMD Athlon 2100+ @ 1900 mHz | 1024 MB DDR | Nvidia GF 4600 Ti | 5.1 surround | 200 GB 7200 RPM 8 MB | Levicom 550 watt | Lian-Li PC 61 black |
| |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Idd er ontstaat zom onderdruk en dat drijft de temperatuur op
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! |
| |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Masterdam
| Citaat:
Ja en dat snap ik dus juist niet, verkeerd gemeten
__________________ Hier mijn homepage Join het CaseJunkies Whatpulse Team en help ons naar de top 100 !!! | |
| |
| | #6 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Velserbroek
| Citaat:
![]()
__________________ Ben weer eens op me hangplek... | ||
| |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| en weer eens een stukje opheldering van mijn kant :P: het is theoretisch onmogelijk om echte onderdruk in je kast te creëren, je kast is namelijk zo lek als een mandje en je casefan's hebben er lang niet genoeg power voor. al zou je wel onderdruk kunnen creëren: dan zou de temperatuur in theorie lager zijn. maar je hebt idd wel wat veel outtakes, kan er vooronder niet nog een intake ofzo? |
| |
| | #8 (permalink) |
| mijn kast is niet lucht dicht, ofzo hoor, zitten allemaal gaten in de zijkant enzo! en jullie zeggen wel dat ik teveel outtake heb, maar ik had eerst 2 outtake en 2 intake, en toen ik er 3 outtake en 1 intake van maakte, ging de temp ook omlaag... en ook zeker niet verkeerd gemeten: met mbm5, epox meetdingetje en met aida32 trouwens is m'n systemtemp 25 graden en m'n cpu temp 20 graden en overdruk drijft de temp, op niet onderdruk! maar ik had ook m'n koeler nog ff van me mobo afgehaalt omdat ik steeds aant passen was voor een stuk traanplaat, want het paste allemaal niet zo lekker, mischien zit me koeler er nu een stuk beter op ofzo...
| |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 januari 2003 Locatie: bankje in het park in bussum/hilversum
| Citaat:
onderdruk is wel mogelijk in een case maar niet in bars, onder druk zou de temp doen stijgen aangezien je heatsink de hitte aan de lucht overgeeft en bij een onderdruk dit niet kan | |
| |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| neej, overdruk geeft temp stijging: Citaat:
http://gathering.tweakers.net/forum/...00567#14900567 srry, kon het ff nergens anders vinden :P | |
| |
| | #12 (permalink) |
| ok, heb zojuist ondekt dat mbm5 fokked op is en al die andere temproggies heeft beinvloed! m'n cpu temp is volgens m'n bios nog steeds 46 graden... minder prettige (blaat) mbm5!! >D >D
| |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Duckstad
| Citaat:
__________________ To catch me, you gotta be fast...To find me, you gotta be smart... But 2 be me.......... damn you must be kidding !!! | |
| |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 oktober 2002
| IDD domme praat ff gewist Gevoelig onderwerp. Ter info http://www.casejunkies.com:/forum/viewtopic.php?t=1094
__________________ Pluk de dag!! - Plet de kroket! |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hoe hoog mag de temp normaal van de P4 550 processor worden | Roque | Cooling & OC Junkies | 2 | 9-12-2004 22:11 |
| Aerogate II - Plaatsing van temp-meters? | uJay | Casemod Junkies | 5 | 26-04-2004 21:07 |
| [CPU]70 graden? | Spike | Hardware Junkies | 5 | 29-03-2004 18:21 |
| Wtf ? 127 graden ? | -htvi- | Cooling & OC Junkies | 16 | 13-02-2004 21:30 |
| Montage koeler op vga ivm met plaatsing schroefgaten | the-system | Hardware Junkies | 12 | 15-01-2004 20:06 |