Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 8-01-2003, 08:06   #1 (permalink)

Standaard Kwaliteit Akasa casefans

Ik sta op het punt een tweetal casefans aan te schaffen voor mijn compie. Gaarne even jullie mening over de kwaliteit van deze fans.
Oud 8-01-2003, 10:07   #2 (permalink)

Standaard

Grootte? cfm? rpm? typenummer?

Als je niets geeft kan ik je weinig adviseren. Ik zou zeggen vergelijk ze met papst en delta fans, dan kun je zien welke prestaties het prijsverschil je opleverd.
Oud 8-01-2003, 10:16   #3 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Als het de Crystal Blue LED fans zijn, is mijn advies: doe het niet! Ze zijn behoorlijk stil, maar hebben een matige airflow en de knipperende LED's zijn ontzettend irritant en verlichten de fan niet goed. Beter kan je een Antec/Sunbeam/whatever fan nemen met 3 of 4 LED's in de buitenkant, die zijn veel mooier en hebben bovendien een veel betere airflow. Het geluid is echter ook luider.

Goed

Slecht
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2003, 12:38   #4 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Gehieme tip: Noiseblocker casefans. Ze komen binnenkort hier in de review: transparatne case, blauw transparante bladen, standaard geleverd met een potmeter met een mooie alu draaiknop, er zijn 3 types: S1-S2-S3 van zeer stil tot iets luider afhankelijk van de cfm's die er geblazenmoeten worden, er draait nu een S# op mijn zalman waaier en echt superstil!

Ik ben momenteel in onderhandeling met www.verysilent.com en verwacht binnenkort een inkoopaktie met daarin deze fans en plexiguards tegen scherpe prijzen! Sjek de specs ff op hun site!
Pureoptical is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2003, 13:17   #5 (permalink)

Standaard

Sorrie >( maar het zijn dus deze:

Specificaties
Materiaal: Kunststof transparant
Afmetingen fan: 80 x 80 x 25mm
Vermogen: 2 Watt
Toerental: 2500 RPM.
Geluid: 27,85 dBA
Airflow: 32,4 CFM
Aansluiting: 3-pin molex
Spanning: 12 Volt

Deze fan is dezelfde als die op de AK-824 CPUkoeler zit, de fan is van transparant blauw kunststof is gemaakt. Akasa gaat echter nog een stukje verder, wanneer de fan draait branden vier blauwe LEDs die als functioneringscontrole dienen en daarnaast ook nog eens voor een zeer fraai effect zorgen, deze LEDs zijn in de hoeken van de fan verwerkt.

ps bedankt alvast
Oud 8-01-2003, 13:56   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Deze fan is dezelfde als die op de AK-824 CPUkoeler zit, de fan is van transparant blauw kunststof is gemaakt. Akasa gaat echter nog een stukje verder, wanneer de fan draait branden vier blauwe LEDs die als functioneringscontrole dienen en daarnaast ook nog eens voor een zeer fraai effect zorgen, deze LEDs zijn in de hoeken van de fan verwerkt.

ps bedankt alvast
Dus zoals op het bovenste plaatje dat ik gepost had? Die zijn namelijk wel goed
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: plattelandse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8-01-2003, 15:24   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daffy_Duck
Sorrie >( maar het zijn dus deze:

Specificaties
Materiaal: Kunststof transparant
Afmetingen fan: 80 x 80 x 25mm
Vermogen: 2 Watt
Toerental: 2500 RPM.
Geluid: 27,85 dBA
Airflow: 32,4 CFM
Aansluiting: 3-pin molex
Spanning: 12 Volt

ps bedankt alvast
Te wijnig CFM voor het aantal DB (a)... gewoon een paar goede papst kopen ofzo.
Oud 8-01-2003, 17:15   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Gehieme tip: Noiseblocker casefans. Ze komen binnenkort hier in de review: transparatne case, blauw transparante bladen, standaard geleverd met een potmeter met een mooie alu draaiknop, er zijn 3 types: S1-S2-S3 van zeer stil tot iets luider afhankelijk van de cfm's die er geblazenmoeten worden, er draait nu een S# op mijn zalman waaier en echt superstil!

Ik ben momenteel in onderhandeling met www.verysilent.com en verwacht binnenkort een inkoopaktie met daarin deze fans en plexiguards tegen scherpe prijzen! Sjek de specs ff op hun site!
Die gaan in plexi case!
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-02-2003, 14:16   #9 (permalink)

Standaard

Ik vin zelf de titan aluminium erg mooi. Blazen goed, en zijn voor hun 3000rpm erg stil.
En prijs is ook dik in orde slechts 8.50 ofzoiets bij perfect-systems.nl, gewoon de goedkoopste.

Als je ze toch aan een fanbusje hangt, dan kun je net zo goed zonder zo'n potmetertje.
Redfish is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Casefans... wat is nu stil? geek-style joris Cooling & OC Junkies 10 23-05-2006 19:42
2520 mm Casefans in de review Hellfish Frontpage Discussie Forum 3 8-05-2004 12:06

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.