Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-05-2003, 05:53   #1 (permalink)

Standaard OC hulp gevraagd

Hallo ik ben wat je noemt een n00b op het gebied van OC ik heb wel veel gelezen maar nog niks klaar gekregen in de praktijk.:P

Hier komt het dit zijn mijn spec's:

AMD athlon xp 2000
msi kt3 ultra 333
1.5 ddr 2700 geheugen
geforce 4 4200 TI
Windows xp OS

Nou heb ik het een en ander geprobeerd door de FSB te verhogen maar ik kom niet verder dan 138 en ik heb in reviews gelezen dat het een stuk harder moet kunnen.

Ik kan mijn videokaart OC met het progje van winfox wat ik erbij heb gekregen naar 330/600 maar het help niet comp reboot bij een fsb van 139

en kan een van jullie die hard OC'ers mij uitleggen waar je aan junt zien welk onderdeel het niet bij houd bij een FSB van 139 ik heb ook al gelezen over de divider en volgens mij is ie bij mij 2/4 dus als ik het goed heb (correct me if i am wrong) FSB van 138(hoger kom ik niet)
138 x 2 = 276 / 4 = 69 is dat te veel voor mijn geforce 4 kaart??(volgens mij niet) maar kan het fout hebben .
Alvast bedankt ik will een beetje knutselen met dit systeem dus graag hulp btw koeling is ook geen punt
El Chapo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 06:25   #2 (permalink)

Standaard

Okee, ik weet vrijwel zeker dat het probleem bij jou CPU licht. Tezamen met een van de moederbord merken die niet echt goed willen overclocken. Je CPU is heel erg waarschijnlijk een Palimino. Vaak worden er in die tests T-Breth's gebruikt, of de wat nieuwere Barton core. Deze zijn veel beter over te clocken dan de Palimino. Rond de 139FSB is vrij normaal voor de palimino. Okee, er zijn mensen in combinatie met een beetje geluk en een snel moederbord die hem op 150 krijgen. Maar dat zit er voor jou denk ik niet in.
Oud 20-05-2003, 06:33   #3 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de snelle reactie :P
Dat van de palomino dacht ik al nou hoe kan ik het eigenlijk zien wat voor proc ik eigenlijk heb? ik heb geen doos ofzo want ik heb hem laten assembleren op het mobo toen ik hem 10maanden geleden kocht.
Oud 20-05-2003, 06:34   #4 (permalink)

Standaard

kijk even op je processor, daar staat een nr op.
Btw, change je topic titel ff naar iets betrekkelijkers.
Oud 20-05-2003, 06:44   #5 (permalink)

Standaard

Hoi guys hiero een member van oc.nl dan maar

ik heb een :

msi kt3 ultra 333
amd athlon 1800 (palomin
256 mb ram

en ik heb mijn setup op 154 mhz fsb draaien dus het is wel degelijk mogelijk zonder moeite om met een palomino op 150 te komen (sommigen draaien btw ook wel de 160)
Maar nu ff 2 the point wat zijn je settings nu ? heb je hem op een standaard vcore draaien ? wat zijn je temps?heb je actieve of passieve nb cooling? enz enz.
dit zijn mijn settings voor de procesor: vcore staat op 1,85 volt (das hoogst voor mijn 1800) de fsb staat op 153 en die geval met procenten staat op 75% samen met deze settings is het mij wel gelukt waardoor ik nu op gemiddeld 1533@1762 mhz draai
mijn temps zijn 52 graden stressed en 40 idle (dis wel voor cpu he :P)

ik hoop dat je hier wat aan hebt en anders voeg je me maar toe @ msn crep8@hotmail.com

Gr CREP8
crep8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 06:50   #6 (permalink)

Standaard

Crep8, het is idd wel degelijk mogelijk om met bepaalde series van de Palomino core ver over te klokken, maar een T-Bred (T-Mug met een D en niet TH!! [/gramatischcorrectmode]) komt zelfs bij de een hele slechte serie al veel verder.
mijn XP2000 Palomino krijg ik niet eens stabiel op een FSB van 134, dus ik denk dat jij gewoon een uitzondering op de regel hebt.
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 06:53   #7 (permalink)

Standaard

klopt als een baksteen dat die tbred's veel verder kloken gelukkig wel.Als je toch een nieuwe gaat of zou willen kopen neem dan een amd athlon 1700 jiuhb 0309 t/m o312 deze dingen overclocken gewoon super(dikwijls dik in de 2ghz zelfs met msi mobo's)

maar ja nu dwaal ik weer offtopic af en daa heb ik geen zin in dus ....nu weer ontopic :P

----------------------------------------------------------------------------------------------------------
en kan een van jullie die hard OC'ers mij uitleggen waar je aan junt zien welk onderdeel het niet bij houd bij een FSB van 139 ik heb ook al gelezen over de divider en volgens mij is ie bij mij 2/4 dus als ik het goed heb (correct me if i am wrong) FSB van 138(hoger kom ik niet)
138 x 2 = 276 / 4 = 69 is dat te veel voor mijn geforce 4 kaart??(volgens mij niet) maar kan het fout hebben .
----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nee hoor dit is niet slecht voor je videokaart en hij zou het ook wel moeten trekken meestal zijn het netwerk kaartjes o.i.d die dwars gaan liggen die kunnen niet tegen te hoge fsb waarden

Gr CREP8
crep8 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 07:01   #8 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de vergelijking ik heb niks veranderd alleen de FSB naar 138
Mijn koeling bestaat it een GlacialTech koeler was een van de beste toen ik het systeem kocht (dat werd me gezegd :P) en mijn temp is idle rond de 45 en stressed toch wel rond de 54 a 56 graden met een fsb van 138
nb is passieve koeling
Oud 20-05-2003, 07:04   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FireWurX
Crep8, het is idd wel degelijk mogelijk om met bepaalde series van de Palomino core ver over te klokken, maar een T-Bred (T-Mug met een D en niet TH!! [/gramatischcorrectmode]) komt zelfs bij de een hele slechte serie al veel verder.
mijn XP2000 Palomino krijg ik niet eens stabiel op een FSB van 134, dus ik denk dat jij gewoon een uitzondering op de regel hebt.
Ze zijn er echt wel meer hoor, wat meer volten en goed koelen en je krijgt hem hoger

ik heb het ook gered met een low budget bordje en een palomino
Mr.Stallone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 07:04   #10 (permalink)

Standaard

ik zal vanmiddag wel effe kijken wat voor nummer er op de proc staat kan iemand wel ongeveer vertellen naar welke nummertjes ik moet zoeken ??
Oud 20-05-2003, 07:06   #11 (permalink)

Standaard

bij een Palomino was de AGOIA erg goed dacht ik.

iig de 2de regel, eerste 5 tekens is de code die de serie aangeeft
FireWurX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 07:08   #12 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Stallone

Ze zijn er echt wel meer hoor, wat meer volten en goed koelen en je krijgt hem hoger

VEEL TE GROTE PIC

Please op forum max breedte van pic op 400 houden. Te grote pics verknallen layout te zeer ............... Thnx
Oud 20-05-2003, 07:43   #13 (permalink)

Standaard

ik quote mezelf ff in een verhaaltje dat ik laatst ergens in een topic had gehouden:

het overclocken zelf:

het overclocken kan je bij AMD op 2 manieren doen: door de multiplier te verhogen (MP) en door de frontside-bus te verhogen (FSB)
de FSB bepaald de snelheid tussen je northbridge, cpu, en geheugen. als je deze dus verhoogt wordt de snelheid van je complete systeem hoger.
de MP telt alleen mee voor de processor snelheid.
MP x FSB = de snelheid van de processor.

wat vaak gebruikelijk is is dat mensen eerst hun fsb zo hoog mogelijk proberen te krijgen, daarbij komen ze op het gegeven moment een 'bottleneck' tegen, een zogenaamde zwakste schakel, het onderdeel dat het niet meer bij kan benen. op dit moment wordt je systeem onstabiel, of boot helemaal niet meer.
als deze bottleneck je processor is dan kan je of je Vcore verhogen (de stroomspanning die op je processor staat) of je MP verlagen, zodat de processor het weer wat rustiger krijgt.
is deze bottleneck je geheugen, dan kan je bij sommige moederborden je Vdimm verhogen, dit is de stoom die er op je geheugen staat.
is de bottleneck je northbridge, dan bied betere northbridge koeling meestal uitkomst.

heb je er alles aan gedaan om je FSB zo hoog mogelijk te krijgen, dan kan je je proc. nog wat sneller laten lopen door je MP te verhogen, vooral hier moet je uitkijken, dat je processor niet te warm wordt, 60 graden stressed is warm zat.

bij intel kan je je multiplier niet veranderen, en moet je het dus alleen van je fsb hebben.

doordat bij overclocken alles warmer wordt (met name de processor) dient deze goed gekoeld te worden, door een goed luchtkoelblok (swiftec bijvoorbeeld) of met waterkoeling.

ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Oud 20-05-2003, 10:08   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Stallone

VEEL TE GROTE PIC

Please op forum max breedte van pic op 400 houden. Te grote pics verknallen layout te zeer ............... Thnx
Aangepast

mijn nederige excuses
Mr.Stallone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2003, 10:22   #15 (permalink)

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard

You're great ...........
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Besturingssysteem (hulp gevraagd!) goofy Software Junkies 10 6-08-2007 18:51
leds hulp gevraagd smokerpolo Elektronica Junkies 3 5-02-2007 19:36
Hulp gevraagd mr.stijntje Hardware Junkies 12 27-08-2006 14:24
Hulp gevraagd: Frozen Flames jantje169 Casemod Junkies 36 9-07-2006 15:46
GUN, stoornis, hulp gevraagd VanLooc Software Junkies 9 3-01-2006 09:50

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.