| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Den Haag
| Ik zit met een gigantisch probleem: mn WC lekt als de tering, vooral het blokje van mn videokaart de rest ben ik nog niet eens aan toe gekomen, als ik hem normaal vast hou dan is er niks aan de hand, maar zodra ik hem op zn kop hou (zoals ie in de kast moet komen) dan gaat ie in een keer lekken, k heb de aansluiting ervan al heel erg strak gedraaid, maar hij blijft lekken. ik heb plug en cool aansluiting, weet iemand wat ik eraan kan doen |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Rotterdam
| Je zou met schudden en draaien een heel eind moeten komen.
__________________ :: /Specs\ :: http://www.dutchheroes.com/ :: WaterChiller operatief :: CPU temp -4 |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2003 Locatie: Pernis
| Zou je wat meer informatie over je setup kunnen geven. Dat maakt het wat gemakkelijker voor ons. Als je een reservoir in je systeem hebt dan zou de lucht automatisch uit je systeem moeten gaan, tenminste, als de zuig van de pomp wel ondergedompeld is. Als je geen reservoir hebt dan zou je met een T-stukje een vul aansluiting kunnen maken en door steeds een beetje water toe te voegen het systeem kunnen ontluchten. De lucht die uit het systeem komt kan eruit via de opvulaansluiting en als het niveau daalt kan je er weer wat gedeminiraliseerd water bij doen. Dit net zolang blijven doen totdat alle lucht uit het systeem is (niveau daalt niet meer en de pomp werkt geruisloos) Vaak blijft een hoop lucht in de radiator achter. Het gemakkelijkst om dat eruit te halen is de radiator los te nemen en deze een paar keer te kantelen zodat de lucht eruit komt. Wel even kijken of je aansluitingen goed vastzitten.
__________________ In de naam van de CTRL, de ALT en de heilige DELETE; Amen |
| | |
| | #6 (permalink) |
| mn opstelling zit zo: Pomp -> reservoir -> radiator -> CPU -> NB -> GPU -> Pomp. als het goed is is nu al het lucht uit het water maar dat weet ik niet zeker want er zitten nog veel hele kleine belletjes. hoe moet ik eigenlijk ontluchten, met de dop op mn reservoir of met de dop eraf. en dan heb ik nog een probleem, mn pomp maakt een gigantisch herrie, alsof ie aanloopt of zo, k word er echt helemaal gek van, het is trouwens een eheim 1048 |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ontluchten doe je met de dop eraf. Dan kan je namelijk kijken hoeveel water er nog inzit en alleen met de dop eraf kan de lucht gemakkelijk ontsnappen. De herrie die uit je pomp komt wordt hoogstwaarschijnlijk door de lucht in je systeem veroorzaakt. Kijk even of je pomp wel goed aanzuigt vanuit je reservoir en dus geen lucht. Voordat een systeem helemaal ontlucht is duurt wel een paar uur maar de herrie in je pomp moet binnen een paar minuten verdwenen zijn. Je blijft altijd wel kleine belletjes (< 1mm doorsnede) door je slangen zien lopen en zolang het geen grote bellen zijn kan dat geen kwaad. Ik zou alleen je reservoir voor je pomp zetten. Hierdoor weet je zeker dat de pomp goed aanzuigt. En het reservoir zorgt voor de ontluchting, je pomp kan eventueel voor kleine belletjes zorgen die dan richting je blokken gaan. Door je reservoir voor de pomp te zetten zorg je ervoor dat je blokken een mooie zuivere waterstroom krijgen. Ik heb zelf mijn setup zo: Reservoir -> Pomp -> Radiator -> CPU -> NB -> VGA -> Reservoir
| | |
| | #8 (permalink) |
| ik wou mn resevoir ook eigenlijk voor mn pomp, maar dat past niet goed. btw, mn pomp zuigt niet aan uit het reservoit, mn pomp pompt het water in het reservoir en zuigt het water via de blokjes naar binnen: http://vulcanus.its.tudelft.nl/~phan...images/758.jpg en die herrie die blijft maar, k heb hem nou al 2 uur draaien, met en zonder dop op het reservoir maar hij blijft ratelen |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Na twee uur zou het meeste lucht toch uit het systeem moeten zijn. Helaas zie ik niets dan een rood kruisje bij je link dus ik kan niet even spieken. Als je je systeem nog gemakelijk uit je case kan halen, probeer dan alleen je pompje even Reservoir ->pomp -> reservoir Dan weet je tenminste dat je pomp goed werkt en niet aanloopt.
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 januari 2003 Locatie: Haarlem
| @ supermarof: je hebt het plaatje net over je msn-messenger e-mail adres gemaild gekregen ![]() @ topic starter, ik zou idd ff je pomp los van je systeem testen, e.v. in een emmer water o.i.d., gewoon om te kijken of de herrie niet altijd door de pomp gemaakt wordt. wat je e.v. eerst nog kan doen is je pompje los van je bodem te maken, om e.v. resonering (meetrillen) van je bodem te voorkomen, dit maakt namelijk ook vaak flink wat herrie ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| ik heb net ff alles losgehaald en de pomp in gewoon water in de wasbak getest en toen was ie gewoon stil. toen heb ik mn setup iets verandered namelijk: reservoir -> pomp -> radiator -> CPU -> NB -> GPU -> reservoir. k heb dus het reservoir en de pomp omgewisseld maar nu maakt de pomp nog steeds herrie tewijl die dat in gewoon water niet doet. zou het aan het gedemineralizeerde water liggen? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| @ PartyBoy : Bedankt Aan je setup zie ik niet zo snel iets vreemds. Je hebt het reservoir van Klax, Tank-o-Matic (kheb dezelfde). In je nieuwe setup, dus met het res voor de pomp, moet het korte buisje in de tank-o-matic naar de zuig van de pomp..dus de voorzijde van de pomp. En de pers van de pomp...de bovenzijde van de eheim...moet naar je systeem. Controleer of het korte buisje in de tank-o-matic idd onder water staat. Het andere buisje, dus wat terug uit je systeem komt, hoeft niet perse onder water maar om zeker te zijn kan je het best het waterniveau tot voorbij beide buisjes laten komen. Als het goed is moet je pomp nu alleen nog maar water aanzuigen. Je zou idd kunnen proberen om het pompje even los te halen van de casebodem en hem in je hand te houden. Als het geluid minder wordt dan weet je dat het aan de montage van je pomp in je case ligt..da's op te lossen met een paar 0-ringetjes. Of je moet ook al van die mooie Klax anti-vibratie mountings hebben Mocht je res trouwens aan de bovenzijde lekken, dus door de dop heen, beetje vaseline rond de o-ring doet wonderen. Suc6
| | |
| | #15 (permalink) |
| ik heb mn systeem prescies zoals je zegt, met korte buisje naar de zuig enz enz. maar over de pomp, hij trilt niet, k heb al die anti vibe dingen gemoteerd, maar hij rateld, alsof de tanwielen (of weet ik veel wat) aanlopen ofzo, echt een geluid waar je helemaal gek van worden en het houd niet op. alleen als ik hem in de wasbak hou dan maakt ie dat geluid niet meer |
| | |