| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2008
| Hallo, Ik wil in mijn case WC inbouwen. Het is bedoeld voor mijn CPU en eigenlijk niks anders. Nortbridge/southbridge hebben al goede koeling door heatpipes op mobo dus daar wil ik niks qua WC op doen. Heeft het nog veel nut om de VGA'S WC te koelen? Ik ga eerst 1, 9800GTX inbouwen en later in SLI draaien, goede koeling is wel noodzaak met zware games (CRYSIS).... Budget heb ik geen flauw idee fan, ken wel zo'n beetje de prijzen van vaste setjes van Thermaltake enzo maar zie ook vaan Radjes gebruikt die me wel aanspreken i.v.m geluid... Dus wie mij wat leuke componenten aan kan raden, ga je gang ![]() BTW, ik wil niet boven de 200 euro uitkomen Dan koop ik liever de V8 van CoolerMaster als CPU koeler![]() Greetz, Joram Laatst gewijzigd door Joram : 27-09-2008 om 17:28. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Niemand die mij advies kan geven??? Ik dacht zelf aan dit setje: ALTERNATE - HARDWARE - Koeling - Waterkoeling - Thermaltake Bigwater 745 L.C.S. Greetz, Joram |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Van complete setjes zijn vaak wel reviews te vinden, ik zou zeggen, zoek ze eens op Verder wordt er over het algemeen gezegd dat zelf samenstellen altijd betere resultaten oplevert, maar ik heb daar ook geen ervaring mee. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ik heb al flink wat reviews en ervaringen gelzen, ook van mesne die hem bij Alternate kochten en die zijn bijna allemaal goed ![]() Die kleine radiator kan ik mooi bij de outtakelocatie achterin doen en de grote radiator mod ik wel ergens bij mijn kast ![]() elf samenstellen is meestal beter maar dit lijkt me niet zo'n verkeerd setje... Je hebt direct alles bij elkaar en een goede handleiding erbij ![]() Greetz, Joram |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb dat soort verhalen wel gelezen ja, maar ik hoor ook echt veel goede verhalen, gebruikerservaringen... ![]() Ik zit niet aan een merk gebonden maar losse componenten is ook een dure grap. Setje hoeft alleen maar een Quadcore 9950 koel te houden, geen northbridges, vga's en weetikwat.. ***Ik heb de quadcore nog niet maar die koop ik over 3 maanden dus de WC moet dat wel aankunnen ![]() Greetz, Joram
__________________ MSI K9N2 SLI Platinum || AMD 4600+ AM2 (CM Hyper TX2 cooled)|| 2x 2GB G.E.I.L Black Dragon || Asus EN8500GT Silent || Western Digital 500 gb HDD + externe Maxtor 160 gb HDD ||Logitech G15 + Trust GM-4200|| |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Zo, heb emt behulp van Patrick(Modernization) Wat componenten bij elkaar gesprokkeld: pomp https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...&product_id=81 radiator https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...product_id=365 fittingen https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...&product_id=14 slang https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...product_id=220 cpu blok https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...s&product_id=2 Reservoir https://highflow-nl.firstfind.nl/ind...product_id=363 Greetz, Joram
__________________ MSI K9N2 SLI Platinum || AMD 4600+ AM2 (CM Hyper TX2 cooled)|| 2x 2GB G.E.I.L Black Dragon || Asus EN8500GT Silent || Western Digital 500 gb HDD + externe Maxtor 160 gb HDD ||Logitech G15 + Trust GM-4200|| |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Je moet nog een andere deksel voor op je pomp, dat verbetert de flow echt gigantisch. Misschien een idee om een deksel met ingebouwd reservoir te nemen, dan heb je dat aluminium ding ook niet meer nodig - alu en koper (waterblok en radiator) in één setup is sowieso niet aan te raden.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Owja, klopt. Of alu of koper ![]() Dus beste is om die top te bestellen wat al reservoir is? Greetz, Joram
__________________ MSI K9N2 SLI Platinum || AMD 4600+ AM2 (CM Hyper TX2 cooled)|| 2x 2GB G.E.I.L Black Dragon || Asus EN8500GT Silent || Western Digital 500 gb HDD + externe Maxtor 160 gb HDD ||Logitech G15 + Trust GM-4200|| Laatst gewijzigd door Joram : 9-10-2008 om 20:44. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Moeilijk he, zoeken. XSPC Laing DDC Acrylic Reservoir
__________________ Ga is lekker dood ofzo ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Jij moet eens een BRIl kopen.... ![]() Ik vraag of die het beste is, Heb hem allang gezien, vraag toch niet waar hij te koop is ![]() Greetz, Joram
| | |
| | #13 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 17 maart 2008 Locatie: Hardenberg
| Sorry, maar je kicked een topic met imo een nutteloze post. Ik zie niet in wat anderen hier aan hebben, dat jij dat gaat kopen, post maar in het nieuwe aanwinsten topic als je het hebt .
__________________ //Thapous |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 oktober 2008
| Citaat:
En dat was tog de vraag? | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| waterkoeling | Silver_Rain | Cooling & OC Junkies | 27 | 1-08-2006 10:43 |
| Welke kleur bij welke kast? | xoxide | Casemod Junkies | 1 | 11-05-2005 17:53 |
| Welke internet provider heb jij en welke snelheden haal je? | Fleppuhstein | Area 1337 | 102 | 15-02-2004 17:13 |
| waterkoeling | cuda | Cooling & OC Junkies | 4 | 31-01-2004 23:39 |
| Welke game en welke clan? | Kagar | Area 1337 | 41 | 25-04-2003 22:06 |