| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003
| Hallo beste Casejunkies, ik had een vraag vandaar dit topic. namelijk ik wil mijn huidige computer stiller maken maar het mag me niets gaan kosten. ik heb er al mijn casefans al uitgehaald. wat rest zijn 2 fans en 1 HD die behoorlijk lawaai maakt (het is een oudje een 7,86 gb gloof k) 1 fan zit in mijn voeding. en 1 fan zit op me cpu (dit is geen socket mobo/processor maar een slot) dus daar kan ik ook niet al te veel aan wijzigen dacht ik zo. wat ik wel weet is dat er een 40x40 fan opzit (gloof k). ik heb al van Thomas een tip gehad over dat ik de fans met WD40 moest inspuiten (dit is een olie achtige substantie) dit heb ik gedaan. zoals ik al zei het mag me geen geld kosten aangezien me nieuwe systeem nabij is. maar ik wil fdit systeem dag en nacht aan laten. dus.... bedankt voor de reacties.
__________________ Site gemaakt met dreamweaver Nog een site van mij De laatste Mijn forumpie ![]() In love |
| | |
| | #4 (permalink) |
| waarom, het gaat niet over cooling en niet over overclocken. OK dit is wat ik heb gedaan: ik heb ten eerste de fans schoongemaakt. en ik heb wederom WD 40 op het middelpunt (achter de stikker) volgespoten en zitten draaien tot ik een ons woog. ook heb ik de schroeven waar alles mee vast zit (HD enz) ingewikkeld met Gastec QA van de Gamma dit is een soort tape wat druk tegen gaat ofzo het gaat tot drukklasse 0.2. dit heeft aanzienelijk geholpen aangezien mijn case nu niet meer de klankkast is van mijn HD. hoe heb ik dit gedaan: ik heb het schroefdraad ermee meerdere keren ingewikkeld en door de warmte van je handen en vingers begint het spul te plakken en daarna heb ik de schroeven met enige kracht erin gedraait en door het draaien wordt de schroef ook weer warm en dat resulteert weer in plakkerigheid dit is niet erg. het is makkelijk goedkoop en efficient. maar ik hoor nog steeds de fans draaien. ik heb weliswaar de standaard fan die in me voeding vervangen door een oranje TT fan waarvan ik de snelheid controle eraf heb gehaald en dat laten regelen door de temperatuur binnen de voeding. dit resulteert in minder hitte. en de fan van men cpu heb ik gewoon stock gehouden. ik heb mijn systeem nu toch wel een stukje stiller. maar nu ik er weer es mee bezig ben krijg ik het weer in mijn vingers hehe dus ik vraag me nu af wat voorn fan ik nou het beste kan kopen voor absolute stilte? bedankt voor de reacties.
__________________ Site gemaakt met dreamweaver Nog een site van mij De laatste Mijn forumpie ![]() In love |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 februari 2003 Locatie: hulsberg city
| heb je ook alle lucht in/uit-laten vrij? lucht die ergens langsstroomt maakt ook geluid, dus neem gewone fangrils, zo'n designdingen hebben n groot oppervlak, dus daar stroomt de lucht "hard" langs. voor n stille fan kun je denk k n stille 120mm kopen, en die op 7volt laten draaien. dies dan zowiezo al stil, maar door 7 volt extreem stil, en omdat hij groot is verplaatst ie toch nog genoeg lucht.
__________________ Peugeot Speedfight 2 lcdd ownage! Incl. Snelle Malossi setup :w |
| | |
| | #6 (permalink) |
| nou daar heb ik natuurlijk wel over nagedacht maar het probleem is dat deze case geen 120 mm ondersteunt. en ik heb al mijn casefans er al uit gehaald dus.... maar wat is er dan zo speciaal aan die papst fans? iedereen lijkt die te willen hebben. het hoeft allemaal niet fancy te zijn ik bedoel ik gebruik em strax tog als weet-ik-veel wat pc dus... maar koeling vind ik wel belangerijk alleen warmte maakt met niet zoveel uit ik heb em niet overgeclocked (niet meer) dus... maarja... bedankt iig
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Blija City, near BB.
| Het draaid hier wel degelijk om koeling. Aangezien je stillere koeling nodig hebt. En je waarschijnlijk andere fan's nodig hebt of iets degelijkers
__________________ Windows 3.1 not found: (C)heer, (P)arty, (D)ance? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ja nu wel haha maar in eerste instantie niet....
| | |
| | #10 (permalink) |
| Dat brengt tog alleen maar meer lawaai? ik bedoel hoe meer fans hoe meer lawaai tog?
| | |
| | #12 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| tip voor je overgebleven fans, zet z op 7 volt. Dit bereik je simpel door de plus en de min van de fan aan de rode en gele draden in je pc te knopen. Werkt perfect. Je hebt idd 2x +, maar het werkt wel.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Velserbroek
| Citaat:
![]()
__________________ Ben weer eens op me hangplek... | |
| | |
| | #14 (permalink) |
| De performance hoeft niet omhoog maar wil em stiller hebben. zou ik mijn slot processor ook passief kunnen coole? er zit wel een dinges op hoe noem je dat ook alweer heatsinkje en die kan ik er niet afhalen. en dan mijn voeding die wil ik niet passief koelen lukt ook niet geloof ik maarja eh die slot koeling van Zalman waar zou die voor moeten dienen dan voor video ofzo daar heb ik een heatsinkje opzitten en geen fan dus die maakt geen lawaai. bedankt voor de reacties.en die 120 mm fan wat schiet ik daar dan mee op ook al laat ik em op 7 volt draaien ik hoef het niet kouder in mijn computer te hebben maar stiller ![]()
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| PC stiller maken | Snobke | Cooling & OC Junkies | 8 | 1-08-2006 15:59 |
| GPU Fan stiller maken | Mr. Oizo | Cooling & OC Junkies | 11 | 17-06-2006 19:34 |
| hdd stiller maken? | GoTMoRe | Hardware Junkies | 3 | 20-12-2004 19:01 |
| Harde schijf stiller maken | Donut | Hardware Junkies | 16 | 28-09-2004 21:08 |