Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-07-2008, 19:36   #1 (permalink)

Standaard Overclocken

Hallo,

Heeft het veel nut om te gaan overclocken?. Als ik mijn temperaturen bekijk van idle en als ik game kan ik makkelijk overclocken zou ik zeggen:
Met gamen werd mijn CPU iets meer dan 30 graden. Dit komt mede door mijn koeler: Cooler Master Hyper tx2.

Merk ik er veel van als ik ga overclocken en in welke zin wordt het schadelijk?

Greetz,
Joram
Joram is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2008, 20:12   #2 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

30 graden stressed lijkt me wat weinig. Wat zegt Everest?
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-07-2008, 20:57   #3 (permalink)

Standaard

ik heb dat met speedfan gemeten. Ik had net de game afgesloten en toen opende ik Speedfan. Ik heb nu Everest Ultimate dus ik ga binnenkort even meten hoe de temps zijn als ik Crysis speel

Greetz,
Joram
Oud 12-07-2008, 12:44   #4 (permalink)

Standaard

hierbij de temp's via Everest als ik een tijdje Crysis heb gespeeld(zonder dat de videokaart het begeeft)

Greetz,
Joram
Oud 14-07-2008, 18:23   #5 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

Dit zijn opzich wel nette temperaturen waarmee je wat kan gaan overklokken. Alleen die 70 is best aan de hoge kant. Nou kunnen grafische kaarten wel wat hebben, maar je moet hem niet warmer maken dan hij nu al is door over te gaan klokken. De CPU kan je daarintegen wel een tandje opschroeven, er zit nog voldoende speling op.

Of je er wat aan merkt, dat zal denk ik niet echt. Je begint het pas echt te merken wanneer je hem meer dan 25% weet over te klokken en vaak loop je voor die tijd al tegen andere beperkingen zoals je geheugen aan. Natuurlijk is het altijd wel leuk om te weten wat je computer kan en zo lang je het met kleine stapjes doet en voldoende blijft testen en je temperaturen in de gaten houdt kan er weinig gebeuren.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-07-2008, 19:34   #6 (permalink)

Standaard

Het propleme emt de videokaart meot nog worden opgelost. Die wordt me iets te warm, Ik ga misschien nog ene extra fan in de kast doen of een Zalman koeler erop maken.

Welke beperkingen kom ik dan tegen? kwaliti\eit van geheugen of hoeveelheid gb? Ik heb strx 3gb tot m'n beschikking. Als mijn moederbord vervangen is

Ik ga alelen overclocken als het ook duidelijk nut heeft. Koeling gata verder prima van de cpu met m'n Cooler Master Hyper TX2

Greetz,
Joram
Oud 14-07-2008, 19:48   #7 (permalink)

Skater's schermafbeelding

Standaard

De beperking waar je tegenaan zal lopen is de kwaliteit van het geheugen. De goedkopere modules kun je veelal minder ver overklokken. Wat ook een beperking is, is wanneer je verschillende soorten geheugen samen gebruikt. Je kan maximaal de snelheid van de "slechtste" halen waardoor deze je dus ook zal beperken. Het voltage verhogen kan nog enige ruimte geven, pas hier echter wel mee op aangezien je dan sneller de kans hebt om je geheugen stuk te maken.

Je kan gewoon proberen te overklokken en mocht je op het maximale zitten en je merkt er niks van kan je het altijd nog terugzetten zoals het was.

Zou je verder even wat extra aandacht aan je posts willen besteden, er staan nogal wat typefouten in die met even overlezen eruit gehaald kunnen worden. Dit leest ook gelijk prettiger waardoor je ook weer sneller antwoordt krijgt op je vragen.
Skater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-07-2008, 11:09   #8 (permalink)

Standaard

Ja sorry, toetsenbord is naar de filistijnen, dus daarom missen er soms wat letters of staat alles door elkaar

Ik heb MDT heugen, laagste is 667 Mhz, de 2x 512mb. Ik ga ze een keer vervangen door 4x 1gb Kingston 800mhz geheugen, dan begin ik wel aan overclocken.

Greetz,
Joram
Oud 16-07-2008, 11:49   #9 (permalink)

BlackWhizz's schermafbeelding

Standaard

En geen valueram, maar iets beter spul Valueram kun je praktisch niet overklokkken.
Oud 17-07-2008, 14:05   #10 (permalink)

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackWhizz Bekijk bericht
En geen valueram, maar iets beter spul Valueram kun je praktisch niet overklokkken.
Correctie: Kingston 667Mhz doet easy 800Mhz. Just so you know...
SupReme is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-07-2008, 10:31   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme Bekijk bericht
Correctie: Kingston 667Mhz doet easy 800Mhz. Just so you know...
Nou dat valt bij mij dan tegen

Ik heb mijn CPU overgeclocked van 2.66 naar 3.0 (ik merk het wel) hoger wil ik nog niet gaan omdat ik al aan de hoge temps zit (vcore van 1.4 @ boxed cooler)

Met 800mhz moet ik ff rekenen hoor

3.2 Ghz kunnen halen als ik 1:1 draai

3200/8=400

Ik ga zelf in ieder geval nieuw ram kopen. Ik raad het ook niet aan om met value ram te ocen. Corsair OCZ en G.E.I.L zijn daar meer geschikt voor.
Oud 25-07-2008, 19:49   #12 (permalink)

Standaard

Ik ga binnekort 2x 2gb G.E.I.L. geheugen kopen. mijn poorten 3/4 werken nog steeds niet op me mobo. Wat je ook probeert. Ik ga gewoon de 2 poorten gebruiken en daar dan in totaal 4gb in stoppen. Voor mij dan snel zat. 8gb hefet toch geen nu op 32 bits Vista

Greetz,
Joram
Oud 28-07-2008, 10:06   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joram Bekijk bericht
Het propleme emt de videokaart meot nog worden opgelost. Die wordt me iets te warm, Ik ga misschien nog ene extra fan in de kast doen of een Zalman koeler erop maken.

Welke beperkingen kom ik dan tegen? kwaliti\eit van geheugen of hoeveelheid gb? Ik heb strx 3gb tot m'n beschikking. Als mijn moederbord vervangen is

Ik ga alelen overclocken als het ook duidelijk nut heeft. Koeling gata verder prima van de cpu met m'n Cooler Master Hyper TX2

Greetz,
Joram
Let op, je garantie vervalt als je de fan van je grafische kaart vervangt!

Dat wist ik eerst niet. Ik zat bij de klantenservice van alternate. En daar zag ik een man die met een grafische kaart terug kwam waar hij de fan van had verandert. Nou die kreeg mooi gezeik.

Zelfde geld trouwens voor chipset coolers
Oud 28-07-2008, 10:07   #14 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joram Bekijk bericht
Ik ga binnekort 2x 2gb G.E.I.L. geheugen kopen. mijn poorten 3/4 werken nog steeds niet op me mobo. Wat je ook probeert. Ik ga gewoon de 2 poorten gebruiken en daar dan in totaal 4gb in stoppen. Voor mij dan snel zat. 8gb hefet toch geen nu op 32 bits Vista

Greetz,
Joram
Heb je geen garantie of zo.
Oud 28-07-2008, 10:15   #15 (permalink)

Standaard

Heb al nieuw mobo gekregen, maar die doet het ook niet goed....

Ik heb 4Gb G.E.I.L besteld, 2x 2gb en dan heb ik snelste set-up die voor 32Bits Vista mogelijk is. Vreemd dat de poorten niet willen werken maarja, heb geen zin om weer terug te sturen enzo... Verder werkt hij prima en daar gaat het om.

Ik heb op mijn videkaart zelf een fan op het koelblok gemaakt. Werkt perfect en ik plaats er nog 2cm fans onderin de kast voor nog meer koeling

Greetz,
Joram
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
P2 MMX overclocken Attila Cooling & OC Junkies 7 4-04-2008 13:18
Overclocken AMD 64-bit Lite-On Cooling & OC Junkies 6 15-08-2005 13:38
Overclocken aero64 Cooling & OC Junkies 9 13-08-2005 10:08
vga overclocken eattea Cooling & OC Junkies 7 16-05-2004 23:15
Overclocken krossfire Cooling & OC Junkies 20 20-02-2004 13:53

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.