| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| Ik was vandaag bij de Aldi, en daar stond voor 49,95 een Make-Up koelkastje te koop. Ik was natuurlijk nieuwsgierig Dus ik heb ff geprobeerd wat specs te onthouden: 12V dc/ 220VAc 30 W @ 12V / 40W@220Vac Inhoud wordt maximaal 18 graden koeler gehouden als de buiten omgeving. Als ik mij niet vergis werkt dit apparaat met een Peltier element, dus dat is eruit te halen, of als ik zo dat koelkastje zag, kan je daar een leuk klein caseje van maken. ![]() Maar weet iemand hoe dat werkt? Kan je een MoBo erin monteren, en wordt die dan ook 18 graden koeler dan de omgeving? Zou je dat Peltier element voor je CPU kunnen gebruiken?
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: Oegstgeest
| Volgensmij zou dat idd 18 graden koeler worden dan, als het groot genoeg is voor een mobo kan je er wel een in zetten, alleen hoe doe je dat met de kabels hé, dan gaat ie niet meer goed dicht, geen monitor + wlan ? :P Hmm, ik weet het zo snel ff niet, maar ik denk niet dat je dat peltier element kan gebruiken, zal wel heel groot zijn |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 april 2003 Locatie: Amsterdam
| Stoer idee wel, weet niet hoe dat coole kastje eruit ziet maar het gaat er denk ik alleen om dat je geen vitale delen raakt met het bevestigen van de harde waar. Ipv gaatjes boren kun je misschien bevestigings-punten met schroefdraad op de (binnen) wand lijmen. Je zult ook wel gaten kunnen/moeten zagen voor kabels en drives maar dat kun je weer lucht dicht siliconen. Toch... 18 graden koeler, dat word misschien meteen weer teniet gedaan door de vrij hoge temp van alle apparaten, psu, drives etc. je zal er dan neem ik aan geen fans in moeten zetten.... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 december 2002 Locatie: Wierum, N-O Friesland
| I love Google! Ik heb een plaatje en wat gegevens van dat Aldi Make-up coolertje gevonden, klik maar op onderstaand plaatje: ![]() Dat is 'm dus....., met temperatuur indicator voorop ![]()
__________________ Créateur de l'innovación F T W! Support your local B R M |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Om zo'n kleine ruimte koel te houden heb je niet echt een sterke pelt nodig.. dus ik denk niet dat ie geschikt is voor je CPU (misschien wel voor een Epia :P), maar waarschijnlijk wel voor een videokaart. Maar dan is het denk ik goedkoper om gewoon een losse pelt te kopen. (als je interesse hebt heb ik nog wel een 60 W voor je )
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 april 2003 Locatie: C:\>
| het idee: dat ding ombouwen tot reservoir in een WC setup... water word lekker koud gehouden, dus waarschijnlijk geen radiator nodig.......
__________________ www.overclockers.nl |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Bedenk wel dat deze dingetjes vaak low power zijn, en als je het volume water wat in zo'n ding past wil gaan koelen moet je toch echt wel wat meer vermogen hebben om die kalorien weg te stoken.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| Citaat:
en dan nog, dat ding houd de boel slechts enkele graden onder kamertemp, dus bevriezen is helemaal uit den boze. | |
| | |
| | #14 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 23 april 2003 Locatie: C:\>
| Citaat:
Citaat:
__________________ www.overclockers.nl | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| ALDI computer probleem. | danny | Casemod Junkies | 0 | 5-07-2005 18:55 |
| Nieuwe Aldi PC | TreboR | News & Review Junkies | 24 | 1-02-2005 09:39 |
| ZALMAN ZM-MFC1 Make-over | QuincMan | News & Review Junkies | 8 | 9-05-2004 22:21 |
| weer aldi aanbieding | QuincMan | Area 1337 | 27 | 23-01-2004 14:07 |
| [WC] Bovenfrees van de aldi roeleerd. | Freakazoid | Cooling & OC Junkies | 9 | 23-12-2003 23:21 |