| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2008
| Hallo Peepz, Ik ben nog zo heel erg lang lid maar heb toch al de nodige tuts doorgelezen maar dat lijkt me allemaal erg moeilijk dus ik wilde eerst vragen of het wel haalbaar is voor een beginner voordat ik me case verne*k. Niet dat het zo heel erg ingrijpende veranderingen zijn maartoch. Ik wil een koelings project in de zomervakantie gaan starten omdat ik dan toch tijd zat heb omdat ik niet op vakantie ga. Mijn doel is eigenlijk een stillere en koele pc maken zodat ik niet steeds hoef te kijken of ik niet te warm draai wat nu wel het geval is met mijn videokaart. Ik wil mijn Coolermaster centurion 534 gaan voorzien aan de bovenkant van twee fans net als de antec nine hundred. Mijn vraag is of dat bevoordelijk voor de airflow of is het eigenlijk niet echt nuttig en geldverspilling?. ![]() Ik het tevens lastig om en gat te maken voor de casefans en dan een stoffilter erop te bouwen. Ik wil dan ook de kast nog bekleden met geluidsdempende matten en een scythe infinity + S-Flex 120 mm fan erop plaatsen. Verder komt op mijn Club3d 7600GT de Arcellero S2 rev.1 en een turbo module. Op de geheugenlatjes twee heatspreaders en omdat mijn harde schijf warm word heb ik een koelingsoplossing van zalman gekozen. hier komt het lijstje met de temps huidig gewoon idle. ![]() en hier na kwartier stressend Rthdrbl + Orthos even gestresst ![]() Dat ik een nieuwe videokaart koeler neem dat is zeker maar is het verder nodig of is het allemaal maar geld verspilling en kan ik het beter ergens aan uitgeven ? Alvast bedankt Lennoow ![]()
__________________ WE SHALL NOT BE MOVED WE SUPPORT THE FEYENOORD BOYS WE SHALL NOT BE MOVED Laatst gewijzigd door lennoow : 4-04-2008 om 19:41. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2008
| Wat is je budget?? Je CPU is koel genoeg onder stress alsik het goed zie. Je grafische kaart heeft goede temps en je harde schijf ook. Wat je wel kan doen is je harde schijven koelen met 1 120mm fan en dan gebruik je die metteen ook als intake van lucht. Voor de rest kun je dan 2 120mm fans bovenop je pc maken om de hete lucht er uit te halen. Vind het niet nodig, maar het kan wel de temps verbeteren.
__________________ - [CiP] Black_Cube |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 5 september 2007 Locatie: Ekeren (Antwerpen)
| Citaat:
je moet er vooral op letter dat er ook koelere lucht wordt aangebracht. Verder speelt ook de plaatsing van je hardware een rol e.d. Want bij de Antec 900 zit de voeding onderaan he... Heb overlaatst voor een schooltaak over koeling een tekening gemaakt van de airflow van de Antec 900, hopelijk maakt dit de uitleg over de andere fans en plaats van de hardware een beetje duidelijker :![]() | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 maart 2008
| Ik heb het nu anders gedaan niet met dempingsmatten enzovoort. ![]() Ik neem de infinity met twee fans een zal dan ook meer lucht aantrekken en nu zal het koel worden ook de hd's dus daar heb ik dan ook geen koeler meer voor nodig. Volgens mij is dit wel een goede samenstelling en kan hier leuk mee overklokt worden of moet er nog wat gekocht worden want ik wil niet dat ik weer niet kan omdat ik weer wat vergeten ben. Mijn maximale budget is eigenlijk €200,- maar ik heb liever wat extra betaald dan dat ik weer een net nietje heb. Dus kan ik er nog wat aan veranderen of is dit goed ? Ook die gaten in mijn kast komen er niet meer
__________________ WE SHALL NOT BE MOVED WE SUPPORT THE FEYENOORD BOYS WE SHALL NOT BE MOVED |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| upgrade | Backsmash92 | Hardware Junkies | 28 | 14-08-2007 19:05 |
| Cpu upgrade...S | Tha Godfather | Hardware Junkies | 9 | 15-03-2007 20:17 |
| Wireless setje (voldoet dit aan mijn eisen?) | Willy | Hardware Junkies | 18 | 7-05-2004 07:23 |
| Inkt refil setje | Willy | Hardware Junkies | 3 | 1-12-2003 21:27 |