| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 november 2006 Locatie: Lier/Belgium
| Vraagje over mijn QX9650. Die heeft dus een unlocked MP, maar als ik die nu wil overklokken moet ik dan gewoon de MP verhogen van 9 naar 10 of hoger. ![]() Of werkt het zo niet. Ik zit wel nog met de std. koeler van intel. Ik wil zo een 3.6 GHz halen meer niet. ![]() |
| |
| | #2 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Er zijn erg veel OC guides te vinden op internet via google etc. Ik zou willen voorstellen dat je eerst zelf wat tijd en moeite erin stopt en als je er dan nog niet uitkomt zijn er hier vast ook nog wel wat mensen die er wat tijd in willen stoppen. CJ is echter geen vraagbaak waar je al je vragen kan dumpen en verwachten dat mensen er tijd in gaan stoppen terwijl je dat zelf helemaal niet doet. Mijn excuses als dit een beetje een botte response is, maar dit gebeurt de laatste tijd gewoon te vaak (je bent niet de enige hoor ) dus dit is niet persoonlijk op jou gericht, maar een algemeen antwoord. Als je wilt dat mensen je helpen, wordt er ook van je verwacht dat je er zelf wat moeite voor doet. |
| |
| | #3 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Ik ben het helemaal met Azariel eens en doe om die reden dit topic op slot. Mocht je tegen problemen aanlopen dan willen we je daar best mee helpen, maar een heel klein beetje eigen initiatief tonen kan geen kwaad. Kijk eens rond in je BIOS, zoek dingen waarvan je niet weet wat ze doen op in de handleiding van je moederbord of op het internet en probeer eens logisch na te denken wat zoiets zou kunnen doen. Wij kunnen wel alles voor je gaan voorkauwen, maar overclocken is vooral gevoelswerk en jij bent uiteindelijk de enige die kan testen of je systeem sneller wordt en of het nog stabiel draait. Zolang je de voltages van je systeem niet teveel verhoogt kan je weinig stuk maken, dus probeer gewoon eens wat. Tip: hou je kast open en zoek alvast op waar de CMOS Reset-jumper zit ![]() |
| |
|
| « Q6600 Oc.
|
P2 MMX overclocken » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| OC'en | dark8 | Cooling & OC Junkies | 1 | 17-02-2007 19:39 |
| OC'en | Pwnd | Cooling & OC Junkies | 5 | 3-11-2005 21:49 |
| Moederbord mem oc'en | william | Hardware Junkies | 4 | 27-08-2005 21:32 |
| P IV oc'en | Cosmical | Cooling & OC Junkies | 2 | 20-08-2005 23:51 |