| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003 Locatie: Leiderdorp
| HAlllooooooow mensen! Ik heb AMD Duron 1000+ en wil hem graag overclocke! Maar ik wil hem zo hoog hebben dat er goeie koeling nodig is. :P Weet hier iemand waar je geodkoop en goeie Water cooling kan kopen?? Het liefst in Zuid-Holland. Hoef ik niet zo ver te fietse ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2003
| XXLCases, Freezinghardware, en eventueel OC-Shop www.xxlcases.nl www.freezinghardware.nl www.oc-shop.com er zijn er genoeg maar deze leveren moooie complete setjes, handig voor beginners.. Als je echt een hele complete wil met redelijke resultaten en niet al te duur moet je Coolriver nemen of natuurlijk de Thermaltake Aquarius 2 Good luck alvast ![]() Deze bezorgen ze gewoon thuis.. dus fietsen is niet nodig ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 januari 2003 Locatie: IJsselstein
| Citaat:
En ik las dat je je AMD 1000 wou overclocken naar een 1800+, maar ik denk niet dat dat gaat lukken, zou misschien kunnen met WC maar ga nou bijv. niet gelijk je FSB een heel erg veel omhoog gooien want dan is je cpu straks dood... (denk ik iig...)
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Citaat:
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 maart 2003 Locatie: Zwolle
| ff helemaal van het onderwerp af hoor, maar waar koop je een Duron 1000 + ? tis geen performance rating hoor, maar harde megahertzen. naar 1800+ overclocken is ook ietwat lastig, omdat er geen reken-formule is om de Megahertzen van een Duron om te rekenen naar een Performace rating. back ontopic: je hebt idd wel goede cooling nodig bij overclocken. waterkoeling is sterk aan te raden, en als het goedkoop moet koop je een paar koelblokken van een inkoopactie, een radiator haal je van de autosloop (oude kachelradiator), een pomp koop je bij de dierenwinkel en het reservoir kan je maken van een tupperware doosje of iets soortgelijks. heb je meteen een heel eigen koelsysteem gebouwd, die niemand je na kan doen en het presteert vaak beter dan een waterkoelsetje uit de shop. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| maarre... duron 1000 naar 1533 (is 1800+) overklokken lijkt mij niet te werken! met overklokken haal je vaak niet meer dan 10-15% snelheidswinst, ja ok er zal vast wel eens iemand meer hebben gehaalt. En daarbij, als je je CPU erg overklokt heb je ook meer kans op chrashes en error etc. Dan kan je koeling wel perfect zijn, een lada kan geen 280 rijden (is maar vergelijking hoor). dus wil je echt goed overklokken... koop dan beter een AMD 1800+, daar ben je goedkoper mee, en sneller.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 mei 2003 Locatie: Leiderdorp
| Ik weet het Dat ik beter een nieuwe AMD Kan kopen. Maar Ik wil toch al Water Koeling gaan kopen maar mijn vraag was dan of ik dan mijn AMD tot de 1800 kon krijgen (voor de tussen tijd dat ik spaar heb ik dan een beetje snelle PC). Ik wil namelijk wel een 3Ghz kopen van AMD. Maar dan is mijn volgende vraag is water koeling dan nog wel nodig...??? |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Met een AMD 1800 of 2400 (dat zijn de goedkopere modellen) denk ik dat een waterkoeling niet nodig is. Mocht je die willen OC-en, dan denk ik dat WC een goeie optie is.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- | |
| | |
| | #11 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 9 januari 2003 Locatie: Brugge, Belgium
| Citaat:
En trouwens, reactie op Damasda, er bestaat geen AMD 3ghz, er bestaat wel de AMD 3000+, maar die is iets van 2.13 ghz, maar presteerd (+-) evengoed als de Intel 3ghz ![]() | ||
| | |
| | #13 (permalink) | |
| Citaat:
| | |
| | #14 (permalink) |
| Ik weet niet hoor... maar ik vind dat je erg rare topics opend Damasda. Al je topics die je hebt geopend zijn volgens mij als geclosed, behalve deze dan >/ Als eerste zou je je is kunnen gaan verdiepen in WC of OC'en of waar je ook in geintresseerd bent en als je er dan nog niet uit komt kan je het vragen! Als je op dit forum had gezocht had je denk ik al zo'n 5 topics (minstens) gevonden, uit m'n hoofd hebben konnadict, eergassie en ik al een topic over WC geopend en waarschijnlijk nog wel meer mensen! Ook je startpost is meestal een beetje vaag en het meeste in je startpost is zo op te zoeken: HAlllooooooow mensen! overbodig denk ik Ik heb AMD Duron 1000+ en wil hem graag overclocke! leg is uit waarom je hem wilt overclocken ofzo Maar ik wil hem zo hoog hebben dat er goeie koeling nodig is. dit slaat nergens op, no offense maar... >/ Weet hier iemand waar je geodkoop en goeie Water cooling kan kopen?? zoek is in de pricetracker naar watercool producten, dan krijg je een link naar een site en op die site staat meestal wel waar het bedrijf zit Het liefst in Zuid-Holland. dat kan je dus zelf uitzoeken via pricetracker- site-kijken Hoef ik niet zo ver te fietse je kan het ook op laten sturen... Ook die dikgedrukte regel bovenaan vind ik persoonlijk een beetje onzin...
__________________ Mini Epaq-X <Finished!> |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Een 3,4 GHz AMD zou kunnen, maar dat is dan een overgeklokt exemplaar. Deze snelheden haal je overigens alleen met Prometeia koeling, met een waterkoeling kom je waarschijnlijk niet verder dan 2,5 GHz.. Ik laat dit topic nog open, maar dan moet je wel beter uitleggen wat je nou precies wil weten, anders gaat ie dicht.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Corsair COOL Water Cooling Kit | defecto | News & Review Junkies | 6 | 30-01-2005 20:16 |
| [NP] Noise Isolator Water Cooling | Bart_Banaan | News & Review Junkies | 3 | 3-12-2003 11:48 |