| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 december 2007
| Hallo, ik was aan het overwegen om een waterkoelingsset aan te schaffen. hierbij kies ik uit aparte onderdelen. Nu was ik aan het kijken bij pompen, bij sallandautomatisering zie ik een categorie stroomverbruik. Wat moet ik dan denken? hoe hoger wattage komt de watertemperatuur niet ten goede of gewoon een slecht plaatje voor je rekening? en moet er een resevoir tussen zitten perce? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Nee, een reservoir is niet nodig. Maar het is wel mooi om te gebruiken in een casemod. Een hoger wattage is alleen wat slechter voor je portemonnee. Grtz wava
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Resevoir is handig om de boel te ontluchten, zonder een resevoir is dat erg lastig.
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 13 januari 2008 Locatie: Rotterdam
| @ Dreamluc, je moet ongeveer denken aan een stijging van 24 Watt bij vol gebruik van de pomp, en dit doet niks aan je temperatuur... Citaat:
![]() Citaat:
onzin, water opwarmdt ? ik draai soms weken lang met een temperatuur van 23 ~ graden, en dat ook met gaming, etc | ||
| | |
| | #7 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Het is wel zo gemakkelijk om gebruik te maken van een reservoir. Andere optie is idd een T stuk, soort fillport. Dat van die wattage is het gebruik van de pomp, dat heeft niets te maken met de temp. van het water. Voordat je een leuk pompje uitzoekt/koopt, bedenk je wel even wat je pcies wilt gaan koelen allemaal en of er veel hoogteverschillen plaats vinden. ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| @ Blowie Met meer water in je systeem warmt het wat langzamer op. Kijk maar naar een waterkoker met 2 liter duurt het langer dan met een halve liter. Waardoor je wat langer een lagere temperatuur hebt.
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| @ Wava, dat is natuurlijk wel waar, maar daar moet je ook bij rekening houden dat de gemiddelde watergekoelde pc vaak iets langer dan een uurtje aan staat. In die gevallen heeft het geen echte meerwaarde meer voor het systeem. Wat af en toe nog wel wordt gezegd is dat resevoirs waar de pomp in geintegreerd is wel warmer worden omdat de pomp zelf ook nog een bepaalde hitte afstaat aan het water in het resevoir. Dit betekend dus dat of je water temperatuur gewoon hoger ligt, of je radiator iets beter z'n best moet doen ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 januari 2008 Locatie: Rotterdam
| t zou geen goede zaak zijn als je water langzaam opwarmd, dat zou zeggen dat na een bepaalde tijd je pc uit zou moeten zetten en het water weer op kamer temp zou laten afkoelen. Ben wel van mening dat zonder fans het water wel na een tijdje warm wordt.... om mijn punt duidelijk te maken, ja water warmdt op via de CPU, en wordt via de radiateur weer afgekoeld.... aka een loop ![]()
__________________ |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| En hoe kouder de lucht temperatuur hoe kouder de radiator kan worden en zo het water verder koelt, ik had op campzone om 3 uur snachts 9 graden idle temp van een E6600 :P. en was buiten ook verekte koud.
__________________ POEP IN DAS HOOFT. lang leven de nederlandscke taal. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Pomp big water 735 | flupke | Cooling & OC Junkies | 3 | 7-08-2007 21:06 |
| waterkoeling pomp start niet! | Robbin | Cooling & OC Junkies | 17 | 13-04-2007 23:18 |
| MINI Waterkoeling pomp | Boogiman | Cooling & OC Junkies | 2 | 14-06-2005 15:17 |
| wc pomp.. | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 6 | 16-02-2004 20:50 |
| 2de Pomp ??????? | Raptor | Cooling & OC Junkies | 8 | 15-01-2004 19:54 |