| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 mei 2006
| Beste mensen, ik heb een standaard atx kast, denk aan zoiets: http://www.preistrend.de/img/picts/I448358.jpg Ik heb net een nieuwe graka, een MSI 8800 GTS 320 mb, overgeklokt in de fabriek, en deze wordt abnormaal warm, 73 gradenC idle, en stress 80 of meer, ik heb de volgende fans in mn pc: 1 x 120 mm voor, intake 1x 80 mm zijkant, intake 1 x 80 mm achterkant outtake als ik de zijkant fan ipv intake, outtake maak, zou dit helpen de temps wat te verminderen? |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| De GPU van een videokaart wordt altijd vrij warm hoor. Jouw temps zijn niet abnormaal hoog.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Wordt je koelblok zelf ook zo warm dat je je vingers eraan brand? Want indien dit niet het geval is kan het zijn dat of het koelblok geen goed contact maakt, ofdat je sensor verkeerde waarden aangeeft. Wat je dan kan doen is als eerste de koeler eraf halen (als je dat tenminste wilt ivm garantie), schoonmaken, nieuwe koelpasta ertussen en daarna nog een keer proberen. Gebruik hierbij niet teveel koelpasta, dan werkt het juist niet. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 mei 2006
| het koelblok wordt idd warm, als ik aan de window van mijn kast voel, ter hoogte van mijn graka, dan is dat echt warm, op de 8800 zit een extra slot voor de cooler, deze wordt echt hartstikke warm, kan nog net aanraken, ook wordt de kaart zo warm dat ik artifacts krijg met vershcillende games. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Dan zou ik toch maar eens teruggaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt. Ook al is de kaart standaard overgeklokt vanuit de fabriek, dan nog hoor je geen artifacts te krijgen. Om zeker te weten dat het aan de hoeveelheid warmte ligt zou je nog even kunnen testen met een fan recht op de kaart gericht. Mocht het dan nog blijven, gewoon teruggaan. Daarvoor heb je de garantie. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 oktober 2005 Locatie: Zwolle
| Ik hoorde een x van iemand dat zn fan maar op 50 % draaide. Hij had het softwarematig veranderd en toen was het probleem verholpen.
__________________ Tactical Ops Crossfire The meaning of geek has changed to include anyone with an obsession that places him outside mainstream society |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Volgens mij kun je idd beter je fan in het zijpaneel omdraaien. Gewoon proberen, dan vind je vanalles uit!!!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Citaat:
Het kan heel goed zijn dat je outtake-fan niet tegen de taak is opgewassen. 80mm om héél veel warmte naar buiten voeren is misschien niet genoeg. Misschien een idee om de outtake-fan te vervangen door een betere?
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Waarom een betere NB? | _PhanToM_ | Hardware Junkies | 8 | 4-08-2007 18:22 |
| PSU & Waterkoeling Flow calculator | shockwave | Software Junkies | 10 | 26-06-2007 11:05 |
| Betere air flow | mvddonk | Cooling & OC Junkies | 17 | 11-08-2006 12:07 |
| Flow Indicator | Blefbek | Cooling & OC Junkies | 4 | 25-05-2006 17:51 |
| [WC] Flow meter | Necormax | Cooling & OC Junkies | 2 | 30-05-2003 21:22 |