| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 mei 2003 Locatie: Sassenheim
| Hallo allemaal. Het is echt al een eeuwigheid geleden dat ik hier ben geweest (shame on me) maar ik heb mijn interrese in hardware een beetje verloren en me meer met andere dingen bezig gehouden. Maar nu ik sinds een paar jaar weer eens wat nieuws ga kopen zit ik met het probleem dat ik niet echt weet wat ik nu het beste kan aanschaffen. Ik ga een asus p5w DH en een quadcore6600 kopen maar welke cooler kan ik daar nou het beste bij kopen? Ik wil wel gaan overclocken, niet die-hard, maar wel zover als de cpu zonder problemen wil. Maar het belangrijkste is nog wel dat het stil is. Ik heb gehoord dat de boxed fan wel goed is. Koelt niet perfect maar schijnt wel stil te zijn? Ik heb ook naar de zalman cnps 9500 en 9700 zitten kijken maar die dingen zijn alles behalve goedkoop en schijnen ook niet veel stiller te zijn dan de standaard koeler al koelen ze dan wel weer beter. Wat is nou een goede stille koeler die ook nog een beetje betaalbaar is?
__________________ [CiP] Project: Half-Life: 98% |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 20 maart 2007
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Thermalright Ultra 120 eXtreme is de beste koeler van het moment, de Infinity is dat al lang niet meer. De Coolink Silentator is ook erg goed. Als je 4 fans op de Scythe zet ownt deze daarentegen ook wel weer. Overigens zijn dit de allerbeste koelers die er zijn maar die zijn ook onbetaalbaar en heel erg exclusief. Die IBL heatsink heeft gewoon 12 heatpipes!
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Daar had ik ook al naar gekeken, maar daar zit weer geen fan bij.
| | |
| | #7 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Citaat:
![]() | ||
| | |
| | #8 (permalink) |
| En die koelen zichzelf wou je zeggen? Ik neem aan dat dat ding iig geen quadcore passief kan koelen.
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Dus moet er weer een fan bij (al kan ik wel een 120mm fan uit me stacker gebruiken) en dat ding is toch al niet erg goedkoop. Heb ook nog naar de scythe mine gekeken, dat leek me ook wel wat en is met 30 euro ook nog eens goed betaalbaar alleen vraag ik me af of die met redelijk overclocken nog goed mee kan.
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Citaat:
:POntopic: die Scythe Mine ziet er ook wel aardig uit, mits je em op 12V gebruikt. Hij is ook goed stil, lijkt me een leuke fan! | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Ik heb maar besloten om eerst maar met de stock fan te draaien. Heb op anand gezocht en kwa prijs/kwaliteit is die infinity wel min of meer het beste maar die heeft weer een 2 weken wachtijd bij de eene shop en de ander verkoopt hem helemaal niet dus dat word eerst de stock fan. Volgens anand is die iig ook net zo stil als de anderen en zolang je maar enorm gaat overclocken blijft ie ook onder de 60graden (iig bij een dualcore) dus ik ga eerst eens kijken of dat wat is.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Wat dachten jullie van de noctua koeler ik dacht dat daar een redelijk goeie review over is geschreven! En in combinatie met een noctua fan kan dat helemaal niet meer stuk!
__________________ Als je links kijkt, zie je rechts niets Officiele droogkloot |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| De Noctua NH-U12F is idd een erg goede koeler.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| processor koeling Quadcore Q6600 | cyber2001 | Cooling & OC Junkies | 5 | 25-11-2007 17:36 |
| wat voor windows is het mooist voor een mini tower ?(welke ) | risc | Casemod Junkies | 5 | 19-11-2006 20:30 |
| CPU cooler, welke heb ik nodig | 10110001 | Cooling & OC Junkies | 2 | 22-02-2006 10:06 |
| Welke cpu cooler | jgxworker | Cooling & OC Junkies | 2 | 3-05-2005 21:59 |
| Welke cooler??? | ilhan | Cooling & OC Junkies | 6 | 27-02-2003 22:27 |