| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| Weet iemand de maximale clocksnelheid van een amd athlon xp 2600+ Want ik wil gaan overclocken maar ben bang dat ik te ver ga en dat ik zo m'n spullen kan afschrijven. als iemand me hiermee kan helpen?? GRT |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ga gewoon rustig eens op onderzoek uit. Ik zou je aanraden om een goede temp. monitor te hebben. AMD Athlon's zijn nogal heethoofden. Om te testen of de boel stabiel is, gebruik Orthos. Om te benchmarken, gebruik SuperPi, en dan de 1M. BIj mij doet ie er 14 seconde over ![]() |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Maximale overklok hangt af van de kwaliteit van je CPU, de koeling die je gebruikt en hoe voorzichtig je met je CPU bent. Als je een extreem goed clockende CPU hebt met een phase change-koeler en er 2 volt doorheenjaagt, dan krijg je het ding misschien 80% boven zijn standaard snelheid maar zal ie geen jaren zo kunnen draaien. Terwijl een standaard luchtkoeler en standaard voltage je misschien maar 15% snelheidsverhoging toelaten. OCen moet je eigenlijk ook niet doen om meer snelheid te willen halen, want die ga je echt niet heel erg merken. De lol is vooral, dat je na een middag prutsen weet dat je CPU alles geeft wat ie kan, dankzij jouw toverkunsten. CPU's lopen op een keer gewoon vast als je ze te hard klokt, in tegenstelling tot videokaarten die heel soms gewoon spontaan overlijden tijdens het klokken. Begin gewoon met stapjes van 50 MHz totdat je systeem niet meer wil booten. Dan ga je er 50 terug en doe je met Orthos of SuperPi een paar testrondjes om te kijken of het ding op die snelheid wel stabiel is. Zo ja, dan kan je met kleinere stappen (10 MHz, misschien zelfs 5) gaan verhogen en elke keer testen. Als je denkt dat je de limiet gevonden hebt, het systeem een dag of nacht laten stressen en als ie dat volhoudt is ie stabiel genoeg om mee te werken.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Vroeger, toen je een casemod nog met een zaag maakte en niet met je portemonnee.. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb hem nu een beetje overgeclockt en ben voorlopig tevreden hiermee. Ik kan alleen niet hoger op het moment omdat m'n ram het een beetje tegenwerkt. Er zitten nu 2 verschillende balkies in een op 166 en een op 133 mhz max. dus dat moet ik sowieso even fixen, ff 2 dezelfde halen liefst pc3200. maar zoals ik zei hij is nu voor 10 procent overgeclockt en draait nu op 2,2 ghz met een idle temp van rond de 40 graden en stressed niet hoger dan 60. hieronder wat plaatjes van mbm en cbid ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2007
| ok niet lachen ik pas 2 pcs gekrege ja gekregen beide met een AMD Athlon XP 1700 eentje heb ik nu zo ver dat tie werkt en hij draait nu op 1,80Ghz is dit al veel ofnie want ik vindt dat tie nu al erg heet wordt maar dat is wel met de standaard-cooler kan ik hem met een andere cooler nog hoger krijge of lukt da nie?? nou ja ...kzie wel greetz |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Ja, tenzij je moederbord dit toelaat. Een andere koeler zou ik zeker aanraden als je gaat overclocken. Maar of dat nog nut heeft voor zo'n cpu betwijfel ik... (mijn mening dan he!!) Als je zwaar wilt gaan overclocken moet je waarschijnlijk aan WC beginnen en een ander mobo aanschaffen dat je ongelimiteerde frequenties aankan. PS. hoofdletters en punten worden zeer gewaardeerd hier ![]()
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2007
| Sorry maar ik ben hier nog niet zo bekend. Ik ben van plan een betere mobo en cpu te kopen dus dat komt wel goed. Ahja, ik heb ook al een keer een Pentium 4 orig. @ 2,2Ghz naar 3,0Ghz stabiel overclockt en ik vroeg mij af of dit ver is ofniet. En ik zie dat je in Weert woont. Ik woon in Hamont (ken je vast wel). Heb je nog leuke spullen liggen voor een beginnende overclocker?? Greetz |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
Je kan het proberen met een ander cooler of met WC wat de meeste mensen hier gebruiken. Ik vind dat ik ook al best ver ben gekomen maar bij mij wil ie niet verder omdat me geheugen alles een beetje tegenwerkt denk ik. Als ik nieuw geheugen heb probeer ik het om verder te OC-en. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| @donotfear, Athlon XP's zijn lekkere overklokkers ja. Enige nadeel is de grote hitteproductie die moet worden afgevoerd, maar als dat lukt kun je ze heel ver opvoeren. Ik heb ooit wat gekut met een Xp 1600+, die heb ik van 1.4 naar 1.9GHz kunnen overklokken. Dat was nog zonder goed geheugen, en met een zelf geïmproviceerde koeler. (flinke koelrib met twee sterke fans erop.) Hij werd wel bijna 70*C idle, maar draaide nog altijd stabiel! Ik heb het setupje hier nog liggen btw, als ik ooit ga spelen met waterkoeling ga ik eerst kijken of ik deze jongen tot 2GHz kan krijgen. :P Om terug te komen op de TS's OC, probeer eens de geheugen timings losser te zetten. Dan kan het al weer een stukkie hogere frequenties aan. ![]()
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik zal het gaan proberen, kan iemand me dan ook vertellen wat er precies mee bedoelt wordt, want erg veel verstand heb ik er niet van. Ik heb wel gezien in pcwizard2007 dan me timings 2.0-3-3-6 of 2.5-3-3-7 zijn waarbij 2.0-3-3-6 133 mhz achter staat en bij die ander 166mhz/142 mhz. Ik heb 2 verschillende ram modules omdat ik nog geen geld heb voor betere. er zit nu een pc2100 en pc 2700 in. Wat zijn beter timings voor dit setje zodat ik nog iets hoger kan gaan met me OC, maar vind dit tog al netjes van mezelf voor de eerste keer. vooral omdat ie niet echt veel warmer is geworden. Het is nu ook wachten tot ik geld heb voor beter geheugen en dan meteen maar naar de 2GB overstappen i.p.v 1GB Ik heb op recycle forum reactie gekregen voor 2x pc3200 corsait geheugen maar zag ook op alternate hyperx van kingston op pc3200. wat raden jullie me aan want wil eigenlijk wel naar de 2GB ram. GRT |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Windows en maximale hoeveelheid geheugen | shockwave | Software Junkies | 22 | 22-11-2007 20:15 |
| Maximale FSB van 2500+? | SiLaTroN | Cooling & OC Junkies | 9 | 18-01-2004 22:55 |
| maximale tuning epox 8rda3+ icm 2400+ | epoxer | Cooling & OC Junkies | 15 | 11-01-2004 15:52 |
| slecht overclockbaar of doe ik het fout??? | the widow maker | Cooling & OC Junkies | 29 | 4-05-2003 18:09 |
| Maximale output voor USB / PS-2? | T-Mug | Elektronica Junkies | 7 | 5-04-2003 18:30 |