| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| hey ik ben op zoek naar een goeie koeling ( blok + fan) voor m'n athlon 64, 3200+ Hij moet vooral stil zijn, maar wel genoeg koelen. Het hoeft niet een big ass koeler te zijn maar wel een slag beter dan een stock koeler. Kan iemand me hiermee helpen of hebben jullie tips. Alvast bedankt Grt |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| Ok i.i.g thanx voor de reactie. Ze zijn wel erg groot kweet niet of ik zoveel ruimte heb in m'n case. Zijn er ook kleinere coolers die bijna even goed zijn? Hij is niet voor in mijn case maar voor in die van me vriendin, ik heb zelf een athlon xp 2600+ en daar heb ik laatste een TT ufo op gezet en die koelt ook als een gek. hij heeft een cfm van 81,2 is er iets soort gelijks, maar dan iets stiller want hij maakt best wel veel herrie (45DB) hij bevalt overigens wel heel goed. alvast bedankt GRT |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Voor de kleinere kun je hier eens kijken: Thermaltake koelers op alternate Zalman koelers op alternate Maar je kan ook denken aan het zelf maken misschien? Een koperblokje kopen en daar een stille noctua fan op zetten of zo? |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 april 2007 Locatie: Hellevoetsluis
| ben geen mod maar zeg het toch eventjes. Je link rekt alles een beetje uit. Code: [url="je URL"]text[/url] is het niet zo groot, kijkt ook wat fijner
__________________ [CIP] Air-Intake |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Wat dacht je van de Acrtic Freezer 64 Pro? Kost niet veel, koelt redelijk goed, (beter dan de meeste stocks hoor!) en is klein.
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
| |
| | |
| | #9 (permalink) | ||
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Citaat:
Redelijk lawaaierig met fan op full-speed ![]() | ||
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ah, daar had ik dan weer overheen gelezen! Maar wat zijn je prioriteiten echt goeie koeling (voor overclocken en z of gewoon echt stilte? Het is wel handig dit te weten want dan kunnen we ECHT stille of redelijk stille high-end koelers uitkiezen! |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Wat voor een kast heb je dan? Want Zalman zorgt ervoor dat hun koelers in 99 van de 100 kasten past. Ik heb een CNPS9500AT. Dit is al een aardig bakbeest en past precies in mijn midi tower.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 mei 2006 Locatie: Hoensbroek
| Er zijn geen koelers voor "snelle" of "langzame" processors. Coolers zijn pure natuurkunde. Hoe groter het oppervlak van het koellichaam, hoe meer hitte het blok tegelijkertijd aan de lucht kan afstaan. Een snelle processor heeft dit nodig omdat hij veel hitte produceert welke snel moet kunnen worden afgevoerd. Een langzame processor heeft niet zo veel koeling nodig, maar in combinatie met een groot koellichaam heeft een langzame processor helemaal geen fan meer nodig, waardoor deze geen geluid meer produceert. Zalman maakt heeeel grof weg gezien 2 cpu koelers. De kleine : http://www.zalman.co.kr/eng/product/...x=147&code=005 De grote : http://www.zalman.co.kr/eng/product/...x=247&code=005 Ik heb ze allebij en kan je vertellen dat de kleine echt niet veel groter is kwa hoogte dan een standaard koeler. De koelprestaties zijn geweldig! Mijn Athlon 64 wordt rond 35 graden non stressed gehouden. De grote koeler zit op mijn athlon x2. Ook deze is niet boven de 40 graden te krijgen! Ook met de fans uit functioneren de koelers prima! Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid Corally Edit: Ik heb ook een 3200+ en heb em met de kleine zalman erop op 2.6 Ghz stabiel laten draaien ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [GZ] Amd Athlon XP 3200+ 400FSB | rietveld | Recycle Junkies (V&A) | 0 | 18-11-2007 13:03 |
| AMD Athlon 3200+ Overklokken | Jordi | Cooling & OC Junkies | 17 | 20-12-2005 22:22 |
| advies voor koeling Athlon en PSU | plieshout | Cooling & OC Junkies | 17 | 1-11-2003 13:49 |