| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 augustus 2007
| hey ik heb laatst een pc gekocht. hij staat ook in me profiel gedeeltelijk gemod. maar me processor wordt nogal heet: hij draait op 2,08 ghz (niet overgeklokt) me een fsb van 166mhz multiplier van 12,5 hij wordt stressed meer dan 60 graden en soms boven de 70 en idle op 50 á 55 graden. ik meet het met mbm en het gaat over de processor diode. de processor socket blijft dik onder de 50. is dit normaal want ik vind het nogal heet. grt remy |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Da's waarschijnlijk een Palomino core, dat zijn heethoofden. (Voordeel, ze hebben een max die temp van 95 ipv 70-80) Wat voor koeler zit erop? Hoe ziet die er uit? (stoffig?) Hoe zit het met je caseflow?
__________________ Little Johnny was a chemist, little johnny is no more, for what he thought was H2O, was H2SO4. || AMD X2 4000+ || 3gb OCz D-CH 800MHz 4-4-4-15 || NVidia 6800 GT || Seagate 7200.10 - 250GB || =D |
| | |
| | #4 (permalink) |
| het is geen palominocore ik heb het ergens gelezen in everest ofzo. er zit een 80mm koelblok op niet standaar maar ook niet te extreem daarop zat een 80mm zallman fan die ik vervangen heb voor een thermaltake ufo die een luchtverplaatsing heeft van dik 80CF/M dus niet bepaald een lichte koeler. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| het is inderdaad een barton. ik zag het net in everest. :P zou het helpen als ik koelpasta vervang zo ja welke moet ik hebben dan of raden jullie me aan. ik heb arctic cooling mx-1 liggen die gaf (volgens de specificaties een goed resultaat na een paar dagen) |
| | |
| | #7 (permalink) |
| de koeler enzo heb ik gecheckt maar ligt het niet aan. ik denk dat het dan tog de koelpasta moet zijn misschien te weinig ofzo. of te veel. zou dat kunnen. en is het dan een oplossing om tog de pasta te vervangen als het koelblok eraf is?? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| Dat kan ja, Artic silver 5 is goede pasta. Gewoon de coren en het koelblok schoonmaken met een beetje brandspritus. Als je Artic silver 5 gebruikt moet je er wel op letten dat het aleen op de core, het geleid namelijk stroom, dus dat er geen pasta op die blokjes die rond de core zit.
__________________ Ga is lekker dood ofzo ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Citaat:
Maar deze processors worden standaard erg heet dus er zal niks mis met de koelpasta en of koeler zijn, tenzij je gaat overclocken kan je het gewoon zo laten. En met google kun je dit soort vragen ook oplossen.... | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| jep op google kan je dit soort dingen ook opzoeken. Maar ben hier tog wel wat verder gekomen dan op google. Ik heb net andere koelpasta er tussen gedaan (arctic cooling mx-1) en er is op het moment al een temp verschil van 6 graden. de info van deze pasta zegt dat er na een paar dagen grotere verschillen komen. DUs we gaan het zien. voor de mensen die probeerden te helpen: BEDANKT! voor de mensen die liever google gebruiken: vertel mij maar waar het staat. En via google ben ik op deze site uitgekomen |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 3 juni 2007 Locatie: Nieuwpoort(België)
| dat is wel heet vind ik. heb zelf hier een athlon xp 3000+ staan (ook Barton core) en die heeft idle 41° en stressed 45°-46°. zit wel zalman cooler op ![]() als case heb ik een oude witte Aopen, met gewoon 1x80mm exhaust fan derin. heb net een weekje op het huis van de zus van m'n vriendin gepast en die heeft een packard bell met P4 en ding wordt gewoon veel heter dan onze amd hier. reden: zo'n packard bell case heeft geen exhaust en geen intake fan of ruimte hiervoor. heeft jou case dit? |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Ik vind de temps wel meevallen, ik had zelf een 3000+ Barton core, die werd stressed ook 70, maar dat mocht ie worden. Nooit problemen mee gehad. Ik denk dat de artic er 5 graden vanafhaalt, en mocht je dat niet genoeg zijn, zou ik nieuwe cooler bestellen als ik jouw was =) |
| | |
|
| « HDD koelen
|
On board graka » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| AMD athlon XP 2600+ | levanizi | Cooling & OC Junkies | 8 | 30-01-2006 18:45 |
| hete pentium? | Ouzooo! | Cooling & OC Junkies | 13 | 19-01-2004 21:12 |
| Hele hete CPU | Pietjuh | Cooling & OC Junkies | 11 | 7-11-2003 22:42 |
| amd athlon xp 2600+@2.08 ghz laad windows enorm traag | Tannoy | Software Junkies | 12 | 25-08-2003 06:51 |
| amd 2400+ of 2600+? | tongue_of_colicab | Cooling & OC Junkies | 54 | 30-06-2003 18:10 |