| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 februari 2006 Locatie: Boerengat boven tilburg
| hallo mensen, Ik heb een vraag maar weet niet zekker of hij in het goede gedeelte staat. Ik heb een a8n-sli moederbord met een nvidea 6800gt video kaart hierop zit een artic silencer cooler, op de chipset zit een zalman cooler passief, door de groote artic cooler kan mijn kaart niet in slot 1 en moet in slot 2, nu zoek ik dus een vervangende chipset cooler, en trof ik de Thermalright HR-05-SLI aan. Is dit een goede cooler hij kan later niet in sli volgens hun gegevens maar kan hij zo gedraait worden dat hij buiten de kaart valt. of is er een alternatief ?? Ik hoor het graag wat jullie mening en tips zijn. greeets, franssnarf
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Het is trouwens wel de bedoeling dat de chipset passief gekeolt wordt, er komt vlakbij een groote 120 mm fan die de vga en chipset beetje lucht geeft, later komt er mischien waterkoeling op, maar ik begin eerst met de cpu water te koelen, iemand idee of hij goed gnoeg is ???
__________________ ---Voormalig bekend als franssnarf --- Ben dyslectys euhm nee dislecties nee bedoel dyslecties srry voor het ongemak. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Als je later toch voor waterkoeling wil gaan, kan je dan niet beter even doorsparen ?? Verder ziet de Thermalright HR-05-SLI er wel nice uit. Zal vast wel koelen ![]()
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Nou ik wou zo ie zo de cpu en vga koelen, en vind dan wel mooi om nog zo`n koellichaam erbij te hebben, en desnoods later ook de chip te gaan waterkoelen, de set die ik in het verzier heb heeft alles in 1, dus pomp,reserviour,slangen,cpu/vga cooler, en optioneel vga cooler sli,chip,hardeschijf,southbirdge. Maar ik begin laag,dus moet er wel een goede cooler erop, en ik wil 2 video kaarten erin, en met deze zalman cooler gaat dat niet lukken en dus zoek ik een ander. Heeft iemand toevalig deze cooler, of zijn broertje ???
| | |
| | #5 (permalink) |
| Helemaal niemand die ervaring met hem heeft of tips heeft ???? is zo stil hier. hoor het wel.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Kan je geen koeler vinden die niet in de weg zit?
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Het moet er 1 zijn waarmee de heatpipes lang genoeg zijn om buiten de kaart te vallen en tegelijkertijd niks anders in de weg zit, en deze kwam het dichstbij in de buurt en ik wil niet zo`n standaart koelertje met fan hebbe, en de zalman zit ook in de weg dus moet ik iets zien te vinden.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Dat ding is ook wel heel gigantisch. Volstaat een simpel klein koelertje niet? Zoiets? ![]() Of zit dat juist in de weg omdat de koeler er direct bovenop zit?
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #9 (permalink) |
| nou de passiefe zalman cooler steekt ongeveer 3 centimeter van het moederbord af, en de artic cooler op de videokaart steekt met 2 centimeter van het moederbord af, dus kom ik 1,5 centimeter te kort, ze raaken elkaar dus, maar ik kan niet de standaart cooler erop zetten op de videokaart want die maakt een stofzuiger geluid, en op de chipset kan ook geen kleinere cooler met deze cooler wordt hij al behoorlijk warm, dus moet ik iets zien te vinden wat goed geneog koelt en ver uitsteekt. en kwam ik dus op die thermalricht uit.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Die Thermalright HR-05-SLI is een prima NB koeler, maar inderdaad op de site: Nvidia 6800 Series: Single Card only. Klik Als je bijvoorbeeld de ThermalTake Crystal Orb neemt, heb je een rustige (26dB) koeler, van maar 15mm hoog. Of je neemt zo'n setje, maar ik vrees dat je voor zo'n kleine koeler toch echt een fan nodig hebt. Jammer dat de HR-05-SLI nét te kort is vor de 6800GT. Ik ken zelf geen andere chipsetkoelers met ver reikende heatpipes. |
| | |
|
| « fillport
|
PCIE frequency » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| temperatuur north-bridge | Bliksem | Hardware Junkies | 19 | 21-06-2005 20:45 |
| How-To opschuren North bridge | uzuri | News & Review Junkies | 15 | 29-12-2003 19:40 |
| HELP: North Bridge heatsink zit loeivast | Dabien | Cooling & OC Junkies | 18 | 8-12-2003 19:34 |