Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Junkies Stuff > Cooling & OC Junkies
Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-05-2007, 22:20   #1 (permalink)

Standaard Vraagjes ivm tec (peltiers).

Ik ga binnenkort beginnen met koeling adv peltiers, maar ik heb nog enkele vraagjes.
Eerst in vooraal is hier de setup waarin ik de peltier ga gebruiken:
-Waterkoeling setup: Watercool Mora 2 Pro (radiator), pomp (Alphacool AP1500), cpu blokje (NexXxoS XP Rev.2, zijn er beter dan deze en welke raden jullie dan aan?).
-Cpu: Amd Athlon 64 3500 @2.65Ghz

Ik heb al heel wat gegoogled over peltier koeling en zo weet ik dus al dat je moeten isoleren tegen condens. En hierover heb ik nu enkele vraagjes:
-Ik heb hier op het forum ergens gelezen over een isolerende spray waarmee je je moederbord moet inspuiten, welke spray is dit en is deze niet schadelijk voor je pci sloten en dergelijk? Ergens anders heb ik gelezen dat je heel je cpu socket moet vullen met vasaline (bedoelen ze dan ook die kleine gaatjes waar je cpu pinnetjes in moeten?).

Welke peltier kan ik het best gebruiken en waar kan ik deze kopen? Waar vind ik dan ook nog de coldplate + bevestigingsmateriaal voor het geheel?
1.35-1.40V @ 1.58V
Level 3 Rock Stable Overclock
Olivier_14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-05-2007, 22:57   #2 (permalink)

Standaard

heu

MIjn waterkoeling rad zijn 2 black ice extreme gt 240

ik ga binnenkorto ook de peltier toer op:

http://www.tecoolers.nl/webshop.htm

kijk hier eens, hier hebben ze er van 267 watt

ik zou de aparte voeding kopen van swiftech.
Dat stofje is niet schadelijk voor je pci sloten, maar als je je socket goed isoleert met neopreen en vaseline heb je dat niet nodig hoor.
modder.exe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2007, 07:35   #3 (permalink)

Standaard

Moet je de coldplate en het bevisitingsmateriaal zelf maken? Kan je dit niet kopen in een kit ofzo?
1.35-1.40V @ 1.58V
Level 3 Rock Stable Overclock
Olivier_14 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-05-2007, 11:02   #4 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Als het bijeen zoeken van een setje schroeven al lastig is, dan zou ik niet aan peltier-koeling beginnen.. Ik heb zelf ooit een 172 watt peltier met bijbehorende voeding gehad, maar vanwege alle problemen die er bij komen kijken afgezien van het gebruiken van dit ding - peltier moet behoorlijk hard tussen koelblok en coldplate geklemd worden voor een optimaal resultaat, alles moet goed geïsoleerd worden met neopreen en vaseline.
Het fabriceren van een coldplate kan wat lastig zijn zonder de juiste gereedschappen, ik heb nog wel wat stukken koper liggen waar ik een stuk voor je vanaf zou kunnen zagen. (5 en 10 mm dik, breedte 6 cm) Bevestigingsgaten boren kan ik ook nog wel doen, mits je me de juiste maten doorgeeft, maar het polijsten van het koper zal je zelf moeten doen
Ooit was dit spul trouwens wel kant-en-klaar te krijgen, maar de peltier heeft het op het gebied van extreme koeling afgelegd tegen de phase-change systemen. (die inmiddels ook niet meer zo populair lijken als een jaar of 3 geleden)
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vraagjes brantje Elektronica Junkies 31 27-06-2005 11:22
Vraagjes booger Hardware Junkies 1 16-05-2005 23:45
Paar vraagjes oObreezerOo Hardware Junkies 12 12-04-2005 18:11
Peltiers, Zijn ze ergens goedkoop te kopen/vinden? Freakazoid Cooling & OC Junkies 20 5-08-2003 00:00

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.