| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Cooling & OC Junkies Cooling & OC is een serieuze bezigheid, deel je ervaring en stel je vragen hierover op dit forum. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 oktober 2006
| Ik heb vandaag een fancontroller gekocht ivm met waterkoeling en veel fans, had hem succesvol geinstalleerd. Nou pc dus opgestart alle fans draaien, alleen nu keek ik op speedfan komen de temperaturen boven de 60 graden uit (cpu) , gpu boven de 90. Normaal was het rond de 40 graden cpu, en de gpu rond de 50 rond. Everest zegt hetzelfde en pc probe van asus. Als ik aan de radiator voel is deze echt niet warm, normaal worden de slangen ook wat slapper maar deze keer totaal niet, maar dan voel ik aan de videokaart cpu enzo dan verbrand ik tog bijna me vingers. Komt dit nu doordat een fancontroller geinstalleerd is en dat het moederbord de fans niet meer herkent? Of ligt de oorzaak toch ergens anders wat ik betwijfel. Systeem: Amd 5200+ X2 Asus m2n32 ws pro XFX 8800gtx be quiet 600 watt Water word gekoeld door een Black ice extreme 360. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Werkt je pomp wel ??? Zijn trouwens idle of stressed temps? Wat gebeurd er als je die fancontroller weer afkoppelt?
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Er kan bijna niets anders zijn gebeurt dan dat er iets mis is met de waterkoeling. Een fan controller kan hier simpelweg geen effect op hebben.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Ik heb geen last van lucht in het systeem, ik vind het alleen raar dat na dat ik de fancontroller had geinstalleerd ineens de temperaturen omhoog schoten. Ik ga vanavond ook wat kabels weg werken, misschien dat ik dan een lagere temperatuur krijg. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 februari 2006
| Als die blokjes zo heet zijn, en de slangen niet zachter worden, denk ik gelijk dat die pomp het niet doet hoor. Tenzij er wel wat warme lucht van de radiator komt. Maar als de fans langzamer draaien en de temps omhoog gaan moet het rad warmer zijn. Dus daar licht het niet aan. |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juni 2006 Locatie: Drachten
| Fancontroller wel helemaal aanstaan? op 100%?
__________________ AMD X2 4800+ @ 2.6GHz || 2GB OCZ @ 2-3-3-5 || A8N-SLI Premium || eVGA 8800 GTS 640MB SuperClocked | Core @ 675 Mhz | RAM @ 1900 Mhz || Soundblaster X-Fi Fatal1ty Pro Series || 2,7 TiB HDD || Hiper HPU-4B580 || Coolermaster Stacker 832 || |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Staat je fancontroller uberhaubt wel aan ? 20 graden meer lijkt me wel extreem bij mij gaan ze juist omlaag :/
__________________ C2D E6300|Abit IB9|3gb OCZ Reaper hpc editie|XFX 9800gt VF-900|X-FI Extreme Audio pci-E|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ja de fancontroller is goed aangesloten hij is van zalman de led lampjes gaan branden, nu heb ik heel wat kabels weg gewerkt in de kast. Waterkoeling hervult met water, had in het begin last van lucht in de slangen. Later liep hij goed door, na een tijdje dacht ik laten we de pc aansluiten. Start hem op zat er ineens weer lucht in de slangen, nou ja foute boel dus. Het was al laat in de avond dus ik dacht laten we het maar morgen oplossen. Alleen nu keek ik net kwam net terug van school, zie ik dat de ondergrond waar de radiator op zit nat is . Het reservoir was ook bijna compleet leeg, hij loopt nu goed ik ga alleen opletten of het reservoir goed vol blijft. Ik vond de temperaturen die ik eerst had al hoog (40 graden) voor waterkoeling, dus binnenkort waarschijnlijk een radiator erbij plaatsen. Heb nu een 360 rad van Black ice die een fortuin heeft gekost, en voordat ik het had besteld zeiden ze al dat deze rad overkill was, dat blijkt dus niet. Alvast bedankt voor de hulp die jullie hebben geboden! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 augustus 2003 Locatie: Zeeland/Axel
| Wat me niet duidelijk is die videokaart ook watergekoeld? Die radiator zou makelijk aan kunnen kunnen.. Dat je res leeg loopt is dus niet goed kijk alle aansluitinge na desnoods nog wat teflon ertussen dan weet je zker dat dicht zit Weet je zekr dat je pomp nog 100% draait
__________________ Amd 64 X2 4400+ @ 2.5 Ghz <> Asus A8n Sli Deluxe <> Ocz 4x 512 DDR Dual Channel Ram <> 1x Xfx 8800GTS 320MB |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ja videokaart is watergekoeld, maar alles loopt nu weer lekker rond de 40 graden, lag dan toch aan de waterkoeling .. Ik ga binnenkort toch nog een radiator erbij doen om wat betere temperaturen te krijgen. Ik heb ook een Fan gericht op de processor, omdat er vaak warmte blijft hangen waar de temp. sensor zit. Heb alleen last van ruimte tekort in de kast (Cm stacker 830), maar daar verzinnen we weer wat op als er een radiator bij komt. Toch bedankt voor de hulp, jullie zijn toch altijd zo behulpzaam :P .. Pomp is trouwens een Innovatek Hpps 12 v, ben wel tevreden over dat beestje werkt geruisloos, zou eerst een laing krijgen maar deze konden ze maar moeilijk krijgen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Temperaturen | Olivier_14 | Cooling & OC Junkies | 2 | 28-03-2006 00:14 |
| onder gamen temp hoog? | sixkill3r | Cooling & OC Junkies | 2 | 7-03-2006 21:43 |
| CPU temp hoog wat kan ik eraan doen?? | yuppie | Cooling & OC Junkies | 20 | 12-03-2004 18:35 |
| Temperaturen van een P4 3.0 GHz??? | jensen | Hardware Junkies | 16 | 16-02-2004 10:16 |
| mijn temperatuur is tog veelste hoog ??????????? | inanc_gangster | Cooling & OC Junkies | 11 | 27-08-2003 16:33 |